Поддръжка на Citroën C4

Поддръжка на Citroën C4

Citroen C4 вече мина през две поколения и може да бъде намерен в доста различни форми, включително 3-врато купе и 5-врат хечбек. Както знаете, моделът C4 седи залепен и на задния капак на 5-врат миниван, наречен Picasso. Автомобилите на марката почти винаги са били уникални и определено C4 не прави изключение. Те почти винаги предлагат доста иновации и джаджи, като например интегриран пълнител в една от духалките на парното, в който се поставя ароматизатор. Голяма част от огледите преди закупуване на Citroen C4 ще ви помогнат да забележите тези уникални предложения. Много от тях, като паркинг асистентът и системата, сигнализираща за напускане на лентата на движение, не са се предлагали за автомобили в този клас, които са били с подобна на C4 цена. След внимателния оглед и инспекция следва закупуване, а след него трябва да обслужите по-важните неща по автомобила си, за които сме писали и преди: масла, антифриз, гуми, дискове, накладки, ангренажни комплекти и т.н. Ето част от тънкостите, които трябва да знаете за конкретния модел, когато го оглеждате, закупувате или поддържате.

Поддръжка на Citroën C4

Поддръжка на Citroën C4

През 2008 г. моделът получава фейслифт, ето защо екземпляри след тази година на производство ще струват малко повече. Надяваме се да сте ни послушали и да сте избегнали покупката на 1.4-литров бензинов агрегат. Той се предлага за LX-версията на 5-вратия хечбек, VTR хечбека и VTR купето. С него не само ще почувствате истински липсата на мощност, но и пакетът, с който се предлага, не включва лети джанти и други екстри, дори може да са „спестили“ климатичната система. Другите два бензинови агрегата са за предпочитане.

Поддръжка на Citroën C4

Поддръжка на Citroën C4

Ако в купето откривате забележки по тапицерията на седалките и волана, съветваме ви в най-кратки срокове да ги отстраните. Често се случва бутоните на волана да не функционират, затова ги проверете още преди покупката. Повечето собственици на C4 се оплакват от проблеми с качеството на материалите, вложени в интериора, но според нас отремонтирането на проблемите навреме ще ви спести повече разходи занапред.

Поддръжка на Citroën C4

Поддръжка на Citroën C4

Същото важи и за проблеми по окачването. Да, знаем колко неприятни може да са ремонти по ходовата част, но е почти неизбежно да ви се случи. И тук, колкото по-рано обърнете внимание на проблема, толкова по-големи главоболия (и разходи) ще си спестите занапред. За щасти,е отпред то е от сравнително елементарните. По един носач от страна и конвенционална кормилна рейка с накрайници.

Както писахме вчера, Citroen C4 е извикван няколко пъти за гаранционни ремонти от различно естество. Всеки един от тях би трябвало да е бил вписван в сервизната книжка на автомобила. Ако не откривате подобни отразени данни, съветваме ви да се върнете в материала от вчера и да накарате механика си да погледне компонентите, които е трябвало да бъдат подменени, но не са. Не бихме давали съвет да направите гореописаното, но за съжаление при C4 става въпрос за въздушни възглавници и проблеми със спирачната система, с които шега не бива.

Обърнете специално внимание на EGS-скоростната кутия, ако сте се спрели на автомобил с такава. Тя представлява конвенционална механична трансмисия, разполагаща с електронна система, превключваща предавките вместо вас. Макар и да е по-проста от Sensodrive (предишния автоматик на Citroen), тя също се нуждае от обслужване. За голяма част от потребителите този тип предавателна кутия (и по-точно начинът, по който се случва смяната на скоростите) не е удовлетворителна. Ако имате каквито и да е съмнения, че вашият EGS-автоматик не работи коректно, започнете с компютърна намеса от специалист. Той може да изтегли последна версия на софтуера (управлението), за която се предполага, че подобрява функционалността. Ако все още имате проблеми, обслужете скоростите, подменяйки маслото им. И ако проблемите отново са налице – просто този тип автоматик не е за вас.

Проверете изправността на светлините. Повечето модели, оборудвани със заводски ксенонови светлини отпред, имат опцията Xenon Directional. По-накратко: фаровете следят завоите по пътя, взимайки информация от ъгъла на волана. Уверете се, че фаровете са регулирани коректно във височина и че светят еднакво цветово. Промяна на цвета на светене (в повечето случаи посиняване или порозовяване на светлинния сноп) означава, че въпросната крушка скоро ще изгори. В такъв случай ви съветваме да вземете две нови и да ги монтирате едновременно, а останалата здрава приберете за резерва. След реглажа се уверете, че екстрата „завиващи фарове“ работи коректно, за да може да се възползвате от нея.

Citroen C4 не е най-бързият автомобил. Нито пък е с най-добър дизайн, но няма съмнение, че е доста иновативен за времето си. Поддържайте го редовно и се грижете да е технически изправен – така ще си гарантирате безпроблемен пробег, доста нисък разход на гориво и радост зад волана.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *