Поддръжка на CITROEN C4 PICASSO

Citroen C4 Picasso на старо с AutoCredit.bg

Няколко пъти сме казвали, че Citroen конструират отлични семейни автомобили и единственото, което се изисква от собствениците им, е да ги поддържат редовно и с качествени резервни части. По този начин си гарантират хиляди спокойни и най-вече безаварийни километри. Във вчерашния материал ви запознахме с първото поколение Citroen C4 Picasso на марката. Както казахме моделът се предлага с пет двигателя: 1.6, 1.8 и 2.0-литра бензинови и 1.6 или 2.0-литрови турбо-дизели. Всеки Citroen C4 Picasso разполага с пет места и пет врати, EGS-полуавтоматикът е опция, предлагана само за 1.6 и 2.0-литровите версии.

Моделът е на пазара от около 10 години и на вторичните пазари вече има достатъчно екземпляри, измежду които да изберете своя. Ето какви са най-често срещаните проблеми при C4 Picasso, за наличието на което е добре да проверите още преди покупката. Но ако не сте го направили, сега е моментът да работите по списъка и се надяваме да не откриете съвпадения.

Проблеми със спирачките. Някои модели, произведени между май и декември 2006 г., имат проблеми със спирачките. Вакуум клапанът на сервоусилвателя на спирачките „забива“, което кара да загубите чувствителност в педала и автомобилът да не спира добре. Имайте предвид, че това е нещо сравнително важно и е добре да се направи профилактична инспекция и при нужда да се подмени. Докато сме на вълна спирачки, трябва да добавим и проблеми със спирачните апарати, касаещи модели, произведени между септември и октомври 2009 г. Болтовете, захващащи апаратите към съпортите са с необходимата здравина и съответно могат да претърпят деформации при по-рязка употреба на спирачки. И отново на вълна спирачки, но този път ще говорим за ръчната: някои модели, произведени между юли 2006 и май 2007 г. са с некоректно функционираща такава. Заради фабричен дефект едно от жилата, активиращи апаратите, не функционира изрядно и заради него автомобилът не е спрян сигурно на място. Проблемът ще бъде индикиран посредством предупредителна лампа на инструменталното табло.

Стъклен покрив? Да, изглежда добре, но… Панорамните тавани на моделите, произведени между февруари и юни 2007 г. правят проблеми. Некоректно монтирани крепежи означават, че има риск част от тапицерията да се разкачи и да застане буквално пред очите на шофьора. Ако проблемът не е отстранен (гаранционно и описан в сервизната история), поставете го на дневен ред скоро.

Citroen C4 Picasso на старо с AutoCredit.bg

Citroen C4 Picasso на старо с AutoCredit.bg

Проблемен компютър, отговорен за работата на двигателя на екземпляри, произвеждани между февруари и юни 2008 г., може да предизвика и други неизправности, като чистачки, фарове, мигачи и зареждане на акумулатора.

Ако сте си купили Citroen C4 Picasso, произведено през декември 2012 г., задължително проверете заключващите механизми на коланите. При някои от тях има дефект, изразяващ се в спонтанно разкопчаване, което означава, че пасажерите не са обезопасени при движение. Също така задължително проверете и болтовете, държащи обезопасяващите колани в долния им край, тъй като има доклади за полуразхлабени такива, които също биха обезсмислили употребата на колана при евентуална катастрофа.

Citroen C4 Picasso на старо с AutoCredit.bg

Citroen C4 Picasso на старо с AutoCredit.bg

Течове на гориво при дизеловите модели. Някои екземпляри страдат от некачествени скоби за захващане на маркучите за обратно гориво. Хлабавите връзки и високото налягане в системата предизвикват течове, които лесно могат да бъдат визуализирани и помирисани.

Проблеми със стартера. Въртите ключа за запалване сутрин, но чувате само почукване, идващо от стартера? Най-вероятно силовият кабел на стартера с времето и вибрациите се е протрил и е изтънял, в следствие на което токът, стигащ до електромотора е прекалено слаб. Този опиращ се в други предмети кабел, е опасен и може да предизвика други електропроблеми и в най-лошия случаи пожар.

Прословутата полуавтоматична скоростна кутия EGS е най-дъвканата тема из автомобилните форуми на марката. Когато работи изрядно, тя не се харесва на голяма част от потребителите, тъй като се изисква време за свикване при смяна на скоростите. Много собственици на C4 Picasso с EGS се оплакват, че управлението се нуждае от константни ъпдейти на софтуера. Както казахме и вчера, уверете се, че EGS-скоростите ви устройват като вариант. Ако не ви – винаги може да изберете класическата механична трансмисия (ние я предпочитаме).

Citroen C4 Picasso на старо с AutoCredit.bg

Citroen C4 Picasso на старо с AutoCredit.bg

ABS/ESP предупредителна лампа на табото, но уредите за безопасност работят? Най-вероятно стоповете ви не светят. Ако това е така, за проблема е отговорен сензорът за позиция на спирачния педал, който трябва да бъде заменен. Ако вие ще ремонтирате сами (сравнително елементарна операция), съветваме ви да изолирате с изолирбанд вече облечените кабели и да обърнете особено внимание на буксите и щракването им.

Citroen C4 Picasso на старо с AutoCredit.bg

Citroen C4 Picasso на старо с AutoCredit.bg

Често се срещат мнения, буквално оплюващи качеството на интериора и в частност на материалите, заложени в него. Много собственици разказват със снимки как интериорни детайли са се надрали или са се разглобили. Надяваме се преди покупката да сте тествали всичко, за да сте сигурни, че вашият нов Citroen C4 Picasso е във възможно най-добро състояние. Всичко гореописано би трябвало да е отстранено гаранционно от оторизиран сервиз на марката. Ако не откривате някой от важните ремонти в сервизната история на новия си автомобил, освободете си следващия уикенд и се залавяйте за работа.

Виж обяви за употребявани модели на Citroen C4 Picasso при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *