Поддръжка на BMW Z3 роудстър

Поддръжка на BMW Z3 роудстър

Преди да закупите Z3, трябва да направите всички нормални инспекции, за които вече сме говорили многократно. В следващия материал ще ви запознаем с болните места на Z3, на които определено трябва да обърнете внимание преди или веднага след покупката.
Започваме веднага с водната помпа, която кара охладителната течност да циркулира. Ако автомобилът е на над 100,000 км (по километраж), значи оригиналната помпа трябва да е била сменена веднъж. Ако не забелязвате външна намеса, веднага обърнете внимание и не отлагайте подмяната й. При покупката на нова ви съветваме да си купите такава с метална перка, вместо оригиналната с бакелитена. Материалът на оригинално вгражданата помпа не издържа на температурните амплитуди и перката спира да контактува с оста си, което фактически означава, че помпата не работи. Сами може да се досетите до какви главоболия може да доведе този проблем.

Поддръжка на BMW Z3 роудстър

Поддръжка на BMW Z3 роудстър

Окачване на диференциала. Дифът на Z3 е монтиран общо взето за пода на багажника, а там заварките не са особено добри. За да проверите дали всичко при вашето ново Z3 е наред, просто махнете тапицерията на багажника. Лесно могат да се видят предишни заварки, тъй като при нагряването тънкият метал променя цвета си. Ако няма заварки, но има пукнатини, имайте предвид, че скоро мостът ще се откъсне. Под колата може да видите С-образната планка, към която е захванат диференциалът. Проверете за ръжда в краищата й. Дори и всичко към момента на проверката да изглежда наред, не е лоша идея превантивно да презаварите местата.

Поддръжка на BMW Z3 роудстър

Поддръжка на BMW Z3 роудстър

Тампоните на задните амортисьори се износват бързо при по-ентусиазирано шофиране. Симптомът е на лице, когато започнете да чувате почукващ звук, идващ от задницата. Самите тампони струват около 50 лв. Някои BMW-собственици препоръчват инсталирането на „подсилени“ тампони от M3 E30 или М3 CSL E46.

Поддръжка на BMW Z3 роудстър

Поддръжка на BMW Z3 роудстър

Неравномерно износване на гумите (и четирите) може да се нарече нормално. Това е заради фабричните настройки на страничен наклон и сходимост. Ако само една от гумите на някой от мостовете е износена, това означава, че има проблем с геометрията.

Мек таван. Брезентът може да е избелял или износен на някои места. Афтърмаркет предложения за мек таван могат да бъдат намерени за около 1200 лв. Инсталирането (подмяната) е доста трудна, тъй като самият плат се слага под напрежение върху рамката. Ако ще оперирате сами, имайте предвид, че ви трябват поне още един чифт ръце. Моторизираните (автоматични) покриви с времето спират да функционират перфектно. Временно решение е да разкачите хидравличната система и да отваряте и затваряте брезента ръчно. В голяма част от случаите клеясал електромотор или прегънати жила нарушават безпроблемното движение на тавана.

Поддръжка на BMW Z3 роудстър

Поддръжка на BMW Z3 роудстър

Слюдата на мекия таван. Така се нарича прозрачният материал, имитиращ стъкло. Та слюдата може да е помътняла и напукана от слънцето и многобройните прибирания и разпъвания на покрива. Помътняването индикира нормални следи от употреба. То лесно може да бъде премахнато чрез полиращи материали. Прегъването причинява напуквания и разрушава слюдата. За щастие се продават афтърмаркет „стъкла“, които се монтират на цип. Това означава, че преди всяко прибиране на мекия таван просто разкопчавате ципа и тогава сгъвате покрива. Инсталирането може да отнеме няколко часа, тъй като трябва да бъде пришит цип, но си заслужава.

Нестабилни седалки. При по-рязко потегляне или по-интензивно спиране седалките на водача и пасажера до него могат да се преместват с по малко напред или назад. Това се дължи на две (за седалка) много меки гумени тампончета, които са се разкъсали. Те могат да бъдат заменени с всякаква импровизация на гумени тампони от същия размер, но се продават и в оторизираните представителства на марката.

Поддръжка на BMW Z3 роудстър

Поддръжка на BMW Z3 роудстър

Течове около стъклата. При обилен валеж водата най-често се стича по пода в купето. Преди покупката трябва да сте проверили мокета под стелките за краката. Ако в последствие се появи вода, обикновено течът е в горния край на А-колонката (челното стъкло), където се „срещат“ прозорците и предната част на мекия таван. Често използвайте продукти за освежаване на гумените уплътнения, за да запазите формата и съответно функцията им.

Окачване и спирачки. Излезте на равна права и вдигнете 80 км/ч. Леко дръжте волана и натиснете педала на спирачката по-силно от нормалното. Ако автомобилът започне да тегли в ляво или в дясно, съветваме ви да проверите тампоните на предните носачи, накрайниците, спирачните дискове и накладките. Носачите на тампоните и накрайниците може да са разбити и да не фиксират стабилно предните колелета. Дисковете пък може да са криви или някой апарат да задържа повече.

Превключване на скорости при механична трансмисия. Лостът на скоростите може да се изкривява прекалено много на дясно (при пета предавка) или може превключването на първа и втора скорости да е по-трудно от нормалното. Тези симптоми индикират износен лостов механизъм или по-агресивна смяна на предавки от предишния собственик. Частите, свързващи видимата част от лоста със скоростната кутия се подменят сравнително лесно и могат да се набавят за около 200 лв. Имайте предвид, че за демонтажа на скоростната кутия се нуждаете от специални инструменти.

Крушки на таблото и централната конзола. Често се случва осветителните тела, отговорни за подсветката на инструменталното табло и климатичната система да спрат да работят. Самите крушки са стотинки, но подмяната им е доста времеотнемаща.

Поддръжка на BMW Z3 роудстър

Поддръжка на BMW Z3 роудстър

A/C. Проверете дали при въртене на централната „врътка“ (топло-студено) при работещ климатик се постига желаният ефект. Ако ключът се върти прекалено лесно или изобщо не иска да помръдне, значи има проблем с жилото зад него. Реглажът на жилото отнема около 3 часа, но имайте предвид, че се размонтира почти цялото арматурно табло. Също се уверете, че ключът за скоростта на перката работи на всичките си степени. Ако там има проблеми и работят само 1 и 4-степен, например, най-вероятно е изгорял резисторът в управлението на перката. Той струва около 50 лв и се сменява за около 2 часа.
Пуснете аудиосистемата и се уверете, че всички високоговорители работят. Нискочестотните с времето изгарят и спират да свирят или при свирене издават пръщящи звуци. Суббуферът (ако вашето Z3 разполага с такъв) е най-скъп за смяна, но колонките във вратите са поносими и има богат избор от марки и модели в този размер.

И на последно място ще обърнем внимание на M-Roadster. S54-агрегатът, монтиран след 2001 г., страда от разбиване на черупките на основните лагери на коляновия вал. Същият проблем се проявява при Е46 М3, тъй като агрегатът е идентичен. Разбитите черупки карат коляновия вал да се изкриви. На всеки 100,000 км пробег е препоръчителна подмяната на основните лагери – неприятна (финансово) операция, която обаче спестява хиляди левове разходи в последствие.

Поддръжка на BMW Z3 роудстър

Поддръжка на BMW Z3 роудстър

Виж обяви за употребявани модели на BMW при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *