Поддръжка на Audi A3 /2003-2007г./

Поддръжка на Audi A3 /2003-2007г./

Дискусията относно Audi А3 продължава с информация относно диагностициране и отстраняване на различните проблеми, наречени от повечето потребители „детски болести“.

Поддръжка на Audi A3 /2003-2007г./

Поддръжка на Audi A3 /2003-2007г./

Прегряване или когато уредът на таблото ви информира, че двигателят работи на по-висока температура от нормалното. Първата стъпка е да се уверите, че това е факт. Отворете предния капак и опипайте водните маркучи с ръка. Те трябва да са еднакво топли – както входящият, така и изходящият (от радиатора). Визуално установете дали нивото на охладителна течност е колкото трябва да бъде. Принципно прегряването води до кипене на охладителната течност и има голяма вероятност да видите теч. Пипнете и радиатора. Ако ви се стори студен, значи термостатът е „забил“ на затворено и трябва да бъде заменен. Ако радиаторът е топъл (но не горещ), а маркучите едва се пипат от топлина, значи най-вероятно водната помпа е за смяна. Термостатът и водната помпа обикновено се сменят на между 60 000 и 80 000 км. Подменете обслужващия ремък, водната помпа и термостата, за да нямате повече проблеми с охлаждането.

Като заговорихме за грешното показание на инструменталното табло, ако всичко по системата е наред, значи температурният сензор е повреден. Наборът от датчици по агрегата не са вечни и различните нефункциониращи коректно ще накарат автомобила ви да завиши разхода си, да показва различни грешки, да спре да работи и ускорява нормално и да пали трудно.

Двигателят върти, но не пали. За съжаление, причините тук могат да са доста. За да локализирате проблема, препоръчваме първо да бъде направена диагностика с VAG com или подобна богата на опции програма за четене на автомобила. Ако грешката, която програмата намира, е някой от датчиците, заменете го. Ако виждате жълта мигаща светлина на таблото, значи имобилайзерът не позволява паленето и ще трябва да бъде направено ново обучаване на него и ключа. Ако пък диагностиката не хваща никакви проблеми, то тогава физически трябва да се инспектират важните за работа на двигателя неща: гориво, въздух и искра (при бензиновите). Най-често до двигателя не стига гориво. Ако при подаване на принудително напрежение на горивната помпа ефектът е същият, то значи тя е за подмяна. Ако пък работи, когато е директно свързана към акумулатора, значи релето й е изгоряло. Подменете го, намира се под арматурното табло.

Ако пък при опит да запалите стартерът изобщо не превърта, проверете масата на акумулатора и тази на стартера. Ако кабелите са наред, то самият стартер е за смяна (рециклиране).

Странен звук веднага след палене. Ако чувате по-силен бръмчащ звук след палене на двигателя, който продължава от 5 до 10 секунди, сменете горивния филтър.

Поддръжка на Audi A3 /2003-2007г./

Поддръжка на Audi A3 /2003-2007г./

Чукащи и тропащи звуци при опериране на електрическите стъкла. Те издават, че регулаторът най-вероятно е счупен. Избягвайте употребата на проблемните прозорци, докато не свалите кората и не локализирате проблема. Във всеки един момент механизмът може да блокира в нежелана позиция (отворен прозорец при задаващ се проливен дъжд, например). Не ви работят електромеханизмите само на задните стъкла и ви се струва, че не е от „детската защита“? Натиснете (без да пускате) бутона, разрешаващ употребата им и накарайте някой да подаде команда от някой от бутоните на задните врати. Ако стъклата проработят, значи ви трябва нов разрешаващ бутон.

Горещ летен ден. Карате автомобила си и чувате, че перката за принудително охлаждане работи. В последствие паркирате, но тя продължава да работи дълго време. Най-вероятно проблемът е в увреден контролен модул на перката, а за отстраняването на проблема са нужни огромна доза търпение и познания по електроинсталациите. Ако не сте запознат с това къде да режете и как да пресрвъзвате инсталации, по-добре оставете работата на професионалист.

Въпросната перка е постоянно включена от момента, в който запалите, до момента, в който изгасите двигателя. Имате две опции – едната е по-проста, другата по-сложна. Сменете и двата температурни датчика, за да сте сигурни, че са изрядни. Ако подмяната им не отстрани проблема, не можете да направите нищо друго, освен да диагностицирате лошите кабели посредством ECM-бокс. Това е уред, който може да проследи напрежение/съпротивление по всеки един от 300-те (и повече) кабела по електроинсталацията на автомобила, без да са нужни оголвания на кабели и мерене. Имайте предвид, че не всеки автосервиз разполага с подобна техника.

Климатикът вкарва топъл въздух в купето. За съжаление,тук самодиагностика е почти невъзможно да се направи. Все пак има какво да свършите преди посещението на „климатикаджия“: диагностика с VAG com, с която ще разберете дали всичко по системата работи. Ако случайно бутонът ECON на управлението на климатика ви постоянно свети, без значение какво натискате, значи климатичната система е деактивирана, най-вероятно заради теч на фреон. Оттук вече идва ред на сервизен специалист, който чрез УВ-лампа може да провери дали наистина има теч, след което с машина да вакуумира и напълни системата на автомобила ви.

Проблеми с вибрации в движение. Ще се изкажем точно и ясно: вибрациите са породени от ротиращи компоненти, като например гуми, джанти, спирачни дискове или полуоски. Подмяната на носачи заради вибрации е загуба на време и средства. Първо трябва да локализирате проблема, като започнете да търсите по най-уязвимите компоненти: гуми и джанти. Ако колелата са балансирани, огледайте как се въртят джантите на машината. Ако и те са наред, изискайте от сервизен специалист да измери кривината на дисковете. Ако до тук всичко изглежда наред, помолете механика си да вдигне колата на подемника, докато вие сте в нея. Запалете я и изключете ESP-системата за сигурност. Ускорете до около 100 км/ч по километраж и накарайте някой „на земята“ да наблюдава въртенето на колелата. Ако е видим проблем и някое колело се върти лошо, сложете резервната гума. Ако ситуацията се повтаря, най-вероятно полуоската на въпросното задвижващо колело е дисбалансирана поради някаква причина, но това е малко вероятно. Не забравяйте, че при употребата на неоригинални джанти в доста голяма част от случаите е необходимо да вземете и центриращи втулки към главината.

Премигващи ксенонови светлини? Ясно е, че някой от двата компонента ще е за смяна. Но дали е крушка или баласт, можете да проверите, като вземете проблемната (премигваща) крушка и я свържете към здравия баласт.

Проблеми с двусъединителната скоростна кутия. Това са може би най-неприятните болежки и съжаляваме. Ако усетите забавяне, рязка смяна, неактивиране на задна скорост или всички лампи на таблото светнат, трябва да диагностицирате с компютър. Ако той открие грешка, ще изпише номер, който после трябва да бъде разшифрован, но за щастие в интернет има богато описание на всички възможни проблеми. Най-често проблемите засягат маслото в кутията или съединителния пакет.

Поддръжка на Audi A3 /2003-2007г./

Поддръжка на Audi A3 /2003-2007г./

Чувате шум от хидравликата при въртене на волана? Задължително е почти веднага да проверите количеството на хидравличната течност. VW/Audi хидравличната течност е минерална и може да се изпари с времето. Според ръководството за употреба казанчето за течността трябва да бъде пълнено до горната скала на всеки 15 000 км. Ако нивото на течността е било недостатъчно, долейте, след което обезвъздушете. За да направите това, оставете капачката на казанчето отворена, запалете двигателя и направете един цикъл ляво-дясно-ляво с волана. След това звукът би трябвало да е изчезнал.

Имате шибидах, но той се държи леко казано неадекватно? Най-вероятно проблемът е прост и се отстранява с почистване на ключа. Свалете го (знаете къде се намира) и го напръскайте с контактен спрей. Подсушете добре и тествайте. Ако ситуацията не се е променила, потърсете друг ключ за проба.

Статията може да звучи малко плашещо, защото е по-подробна от останалите, но искаме да кажем, че далеч не е така. Audi A4 не е най-чупещият се автомобил на планетата. Да, може частите му да са скъпи, но освен всичко са и здрави и при коректно обслужване и нормална експлоатация, автомобилът ще ви служи вярно доста дълго време.

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *