Поддръжка и обслужване на Volkswagen Sharan

Volkswagen Sharan на изплащане с AutoCredit.bg

Volkswagen Sharan е просторен семеен автомобил (MPV), произвеждан от немския конструктор Volkswagen. Sharan се произвежда от 1995 г. и в момента е актуално второто му поколение.

Първородният модел, за който ще говорим, е идентичен с Ford Galaxy и Seat Alhambra, както споменахме вчера. Тези три возила са доста практични, надеждни и добре конструирани. За съжаление имат „детски болести“, за които ще пишем в следващите редове.

С настъпващия есенен сезон първо ще обърнем внимание на чистачките. Водата лесно прониква при електромотора, отговорен за задвижването им, и го уврежда. Но не по начин, че да не можете да ги пуснете при нужда. Това, което се случва е, че не можете да ги спрете, когато вече не ви трябват. Съветваме ви да закупите нов електромотор или проверен втора ръка.

На по-ранните модели Sharan вода прониква през вентилационните отвори до мокета и нишата, в която е монтиран главният компютър.

Volkswagen Sharan на изплащане с AutoCredit.bg

Volkswagen Sharan на изплащане с AutoCredit.bg

На по-ранните модели Sharan вода прониква през вентилационните отвори до мокета и нишата, в която е монтиран главният компютър.

Чрез него се управляват електрическите стъкла, алармената система и др. Видите ли вода в краката си, веднага обърнете внимание на проблема. При по-късните модели ECU-то е преместено на друго, по-безопасно място.

Кондензаторът на климатика също е уязвим, тъй като се намира в предния край на двигателния отсек. В последствие е преместен, но ви съветваме да изпробвате климатика на всички скорости и посоки на обдухване преди покупка. Ремонтът на кондензатора може да излезе скъп.

Скоростните кутии понякога създават проблеми, когато са куплирани с TDI-агрегат.

Volkswagen Sharan на изплащане с AutoCredit.bg

Volkswagen Sharan на изплащане с AutoCredit.bg

При 6-степенната механична превключването между първа и втора може да стане по-трудно. Ако се случи при вас, съветваме ви първо да смените маслото в трансмисията. Ако не постигнете желания ефект, скоростите трябва да бъдат разглобени от специалист, който да смени синхронизатора на съответната предавка.

Автомобилите, произведени преди 1999 г., страдат от дефектиращи чипове в ключовете. Това означава, че имобилайзерът не позволява запалването на двигателя. Проблемът касае не само Sharan, а и Audi A4, Passat и Golf MK4 от същите години. За отстраняване на проблема е необходимо ново обучаване на ключа и имобилайзера.

Всеки от TDI-дизеловите агрегати може да се окаже със счупен турбокомпресор заради задръстени катализатори. Първи признак за затлачен катализатор е недобрият вървеж и завишеният разход на гориво, придружени от неприятна миризма. Съветваме ви да се доверите на сервиз, в който да тестват катализатора и при нужда да го подмените.

И преди сме писали за TDI-агрегатите със 110 к.с. и проблемните им дебитомери. Заради влажността на въздуха нажежаемата жичка може да изгори, което означава, че дебитомерът няма да изпълнява коректно функцията си, а от там следват завишен разход и недобро ускорение. Компютърна диагностика ще подскаже дали вашият дебитомер е изряден. Невървящи TDI-двигатели с мощност 90 и 100 к.с. може да имат проблеми с блокирала геометрия на турбото, EGR-клапан, блокирал на отворено положение, дефектен датчик за температура на входящия въздух и др.

EGR-клапанът работи както за екологични причини, така и за технически. Когато двигателят е под натоварване (повече от 30% надув на турбото), клапанът пропуска отработени газове с цел по-добър топлообмен. По този начин охлаждането на горивната камера се подобрява. Ако EGR-клапанът блокира в затворено положение, газовете ще повишат температурата си и съответно тази на турбокомпресора, както и ще засмуче двигателно масло в всмукателната система. Както и да е блокирал EGR-клапанът, турбокомпресорът се товари от недобрата му работа.

Volkswagen Sharan на изплащане с AutoCredit.bg

Volkswagen Sharan на изплащане с AutoCredit.bg

1.8-турбо „петаците“ също не са бронирани. Ангренажите им подлежат на смяна на около 110 000 км, а при отлагане на обслужването скъсаният ремък ще нанесе такива щети, че ще е по-добре да се купи нов двигател. Тези двигатели също страдат от проблеми с дебитомерите, а цената на нов може да надхвърли 400 лв. Произведените между август 2001 и октомври 2002 г. 1.8-турбо бензини могат да се окажат с една или повече дефектирали запалителни свещи. Принципно оригиналните трябва да са сменени поне два пъти.

Проблеми има и при по-новият 2.0 TDI-дизелов агрегат. При него маслената помпа се върти от балансиращ вал и къс хексоген. Там, където двата вала се срещат, е неизбежно да няма износване, а стане ли то по-голямо, помпата спира да функционира. Обикновено това се случва на около 100 000 км. Препоръчваме проверка на състоянието на маслената помпа и валовете й, за да избегнете ремонт за около 6 000 лв.

Volkswagen Sharan на изплащане с AutoCredit.bg

Volkswagen Sharan на изплащане с AutoCredit.bg

Гаранционните ремонти, организирани за първо поколение Volswagen Sharan, са няколко. Препоръчваме ви ако не са описани в сервизната книжка на вашия нов семеен автомобил, да проверите състоянието на изброените:

Модели, произведени между януари 1996 и април 1997 г. – проблеми с опционалните детски седалки.

Модели, произведени между август 1996 и февруари 1998 г. – загуба на мощност заради недобра изолация на окабеляването на ECU-то.

Volkswagen Sharan на изплащане с AutoCredit.bg

Volkswagen Sharan на изплащане с AutoCredit.bg

На 13 януари 2000 г. 80000 Ford Galaxy, Seat Alhambra и VW Sharan (с VIN-номера от TV000001 до YV509825) са извикани в сервиза за ревизиране на спирачната помпа.

Виж обяви за употребявани модели на Volkswagen Sharan при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *