ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ: Mazda 6

mazda6 razkolachena

Честито на собствениците на Mazda 6 първо поколение. Сега е ред да дадем малко информация за първите неща, които задължително да „пипнете“. Запомнете, тук не говорим само за дискове, накладки и филтри. За тези наложителни ремонти ще ви обърнем внимание в по-обстойна тема идната седмица. Тук ще загатнем тънките моменти, които често биват пропускани от неопитни механици. Но нямаме предвид неопитни, защото не са компетентни, а защото не са се сблъсквали с тези проблеми досега.

Ако новозакупеният от вас автомобил е с бензинов агрегат с работен обем 2.3 литра, имайте предвид, че балансиращите валове може да са се разхлабили от недобро мазане и да са започнали да потропват. Това не е проблем, даже никакъв. Решението е лесно. Добре е двигателят да бъде отворен и въпросните валове да бъдат премахнати. Сега ще си кажете „как така ще махам нещо, което инженерите от Япония са монтирали?“ Ами доста е просто – 2.0-литровият агрегат не разполага с тези проблемни валове. Да, празният му ход не е толкова спокоен, че да изправите монета от 1 лев на запаления мотор, но пък никога няма да имате подобни притеснения.

Бензиновите агрегати от 2.0 и 2.3 литра обикновено „страдат“ от едни и същи проблеми. На еднакъв интервал от време трябва да им се подменят филтрите (клапаните) за картерните газове. Задръстен клапан може да създаде много проблеми, наливайки масло в цилиндрите. От това няма да има проблеми при горенето и вървежа на автомобила, но маслото в един момент ще свърши и двигателят най-вероятно ще блокира. Цената на въпросния филтър е около 110 лв., а смяната му става за броени минути. Ангренажните вериги на 2.0 и 2.3-литровите двигатели издържат пробег от около 300 000 км. Това означава, че е малко вероятно ангренажът да е за смяна веднага след покупката, но го имайте предвид. Горното не се отнася за обслужващия ремък. Препоръчваме подмяната му с нов, а за да ви е по-мирно на главата – термостат и водна помпа. Така ще се подсигурите не само за горещите летни дни, но и ще гарантирате оптимално загряване през зимата.

engine-bay

Дизеловите агрегати са малко по-сложни за поддръжка. Не казваме, че са по-скъпи, а по-скоро, че има повече елементи, които се предават с времето. Ако сте си купил 2.0-литрова дизелова Mazda 6, препоръчваме възможно най-скоро да свалите ламаринената част на картера, в която се намира маслената помпа. Да, този агрегат разполага с два картера. За да се свали вторият е необходим демонтаж на двигателя от коша. Да се върнем на маслената помпа. При по-разредени интервали за смяна на маслото, то започва да губи свойството си мазане и да придобива ново паразитно такова – скапване на нещата. Фината цедка на маслената помпа е първото, което засяга масло на 20 000 км. Цедката се запушва и помпата не успява да изтегли необходимото за оборотите масло за мазане. Оттам започват и другите проблеми – недобро мазане на двигателя и най-вече на турбината. Всъщност, не можем да преценим къде проблемът е по-голям, но сме сигурни как да избегнете подобни ядове. Задължително подменете ангренажния ремък, или т.нар. комплект ангренаж, както му казват в магазините за части. Комплектът се допълва от хидравличен обтегач. Цената на „цялото удоволствие“ е около 320 лв.

Ако някой ден отворите капака, за да долеете течност за чистачки и ви лъхне миризма на нафта, не се притеснявайте… много. Освен преразходът на гориво и липсата на 5-10 к.с., няма проблеми за двигателя. Но това не трябва да ви успокоява прекалено много. Течът на гориво може да идва от две различни места: едното са уплътненията на дюзите, а другото – щуцерите към тръбите за високо налягане. Комплектите гумички струват стотинки, но са пипкави за работа.

Рядко, но все пак се случва, вторият (алуминиев) картер, залепен към блока на двигателя, да се разтече. Както писахме по-горе, за свалянето му е необходимо да се демонтира агрегатът. „Дай на мързеливия работа, за да те научи на акъл“ – гласи една българска поговорка. В този ред на мисли различните механици биха предложили различни лепила, с които да „закърпите“ положението. Може би и ние бихме предпочели този вариант.

mazda6 engine bay

Автоматичната кутия Aisin често страда от запалени колани за задвижване на предавките. Ако усетите някакво „замисляне“ при смяна, придръпване или недобра реакция, значи се е случило и при вас. Ремъците се сменят, но услугата е скъпа. Ако сте решили да свалите кутията, задължително подменете маслото ѝ – то е специално и е предназначено за тази предавателна кутия.

Ако решите да направите реглаж на сходимостта на колелата, задължително прегледайте втулките на реглажните щанги на задния мост. Влагата и препаратите за почистване на зимните пътища им влияят лошо и те изгниват. Впоследствие са трудни за разхлабване и често се късат. Препоръчваме ви доброволно да ги подмените преди реглажа, вместо принудително, когато вече сте на етап реглаж.

4 Коментара

Вашият отговор на Борислав Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *