Поддръжка на BMW X5

Поддръжка на BMW X5 - AutoCredit.bg

Всеки автомобилен фен все някога се е замислял дали BMW X5 от първо поколение е правилният избор за него и семейството му. Дори и част от екипа ни понякога се колебае за покупка. Като цяло, надеждността, функционалността и не на последно място чарът са много силни и подтикват към сключване на подобен вид сделка. Ето какво е проверил екипът ни относно сложността и цените по поддържане на този толкова желан всъдеход.

Поддръжка на BMW X5 - AutoCredit.bg

Преди всичко, не трябва да забравяме, че говорим за BMW. Не е бронирано и вечно, здраво е, но понякога се налагат различни ремонти. За съжаление, частите за X5 не са от най-евтините. А и както знаете, при колите втора ръка всичко е на късмет. Познаваме хора  ̶  собственици на BMW X5 първо поколение, които отварят предния капак, само за да доливат течност за чистачки, но се сещаме и за два-три случая, в които притежателите на модела не спират да наливат (буквално) хиляди левове на месец. В края на краищата се оказва, че ако потенциалният собственик реши да спести някой лев при покупката (избирайки почти най-евтиния вариант), то в последствие буквално му излиза през носа.

Парите, които давате за сервизиране, варират от това колко редовно се използва Х5 до това къде се провеждат ремонтите. Естествено, в оторизиран дилър цените няма да са ниски, но заради масовостта на марката има частни механици, които са се специализирали изключително по BMW. Следователно те ще свършат същата работа за доста по-малко пари и в доста по-кратки срокове. С тях, обаче, няма да „спечелите“ от редовна сервизна книжка, но пък тя не е най-важното в крайна сметка.

Поддръжка на BMW X5 - AutoCredit.bg

Какво най-често се скапва? Заради масата и сравнително високата си мощност Х5 „яде“ дискове и накладки доста бързо. Същите килограми влияят на външните накрайници отпред и предните и задни носачи и гумени компоненти по окачването.

Автоматичните трансмисии винаги са били тема на разговор. Издръжливостта им зависи от експлоатацията. И не се подвеждайте, че BMW обявяват „Long Life несменяемо масло“ в кутията. Обслужването ѝ на всеки 50 000 км е препоръчително, за да е сигурно, че няма да ви остави насред пътя. Подмяната на хидротрансформатора в кутията с нов може да „стъпи“ на около 3 000 лв., а обслужването за 2 години (или гореспоменатия пробег) излиза 10 пъти по-евтино. Ако пък решите да закупите такава втора ръка, то задължително изисквайте от продавача кутията да е още на колата и да може да се пробва. Тествайте функционалността на стептроника, превключването на скорости, кикдауна и задната предавка.

Поддръжка на BMW X5 - AutoCredit.bg

Водните помпи и термостатите (по два на фейслифтовите дизелови агрегати) са неща, които трябва да смените след покупката. Естествено, обслужващият ремък е също на дневен ред. Вискосъединителят на охладителната перка на 3.0-литровия дизелов агрегат е от особено значение. Изправната му работа е ключова за доброто охлаждане в градския трафик.

Алтернаторът с водно охлаждане на 4.4-литровия V8 бензин също се оказва ненадежден. Цената му като нов е нереално завишена, затова по-запознатите механици препоръчват рециклиране с гаранция.

При дизеловите агрегати най-уязвими се оказват турбокомпресорите и гориво-разпръсквателните дюзи. Рециклажът на турбо с труда излиза около 800 лв. Ще познаете увредено турбо по пушенето от ауспуха при ускорение и странните звуци, когато натиснете педала на газта. Заради точно тези слаби звена повечето фенове на Х5 предпочитат 3-литровия атмосферен бензин, който на практика е железен. Нуждае се само от свежо масло, нови филтри (включително този на картерните пари) и добро охлаждане.

Климатичните перки (пред радиаторите) на по-ранните модели страдат от недобра изолация на компонентите в тях. Подмяната им е сравнително елементарна, а наличието на Х5-ци на части прави покупката на употребявана за около 120 лв. доста по-добър вариант.

Поддръжка на BMW X5 - AutoCredit.bg

Изгорели пиксели на бордовия компютър (инструменталното табло) и навигационния монитор преди звучаха стряскащо. Хубавото е, че вече има родни сръчни майстори, които за почти без пари поправят всякакви проблеми.

Изгарящи радио модули не са рядкост. Покупката на чисто нов или поправянето на изгорелия са безсмислени. Най-добър вариант остава такъв втора ръка, но с опция за тест преди плащането.

Поддръжка на BMW X5 - AutoCredit.bg

Сервизните лампи и тяхното значение. Сервизните интервали варират от редица фактори: климатични условия, стил на шофиране, продължителност на шофиране и др. Сервизните индикации за смяна на масло се изчисляват автоматично на база калкулации и вземане предвид гореописаните фактори. Дори и да сте най-спокойния шофьор и да карате автомобила си продължително, само когато навън е над 20 градуса, максималният интервал ще е около 18 000 км. В никакъв случай не го пресрочвайте. Ако искате всичко по агрегата на вашето Х5 да е в изправност, изпълнявайте стриктно напътствията на сервизните специалисти и тези, които бордовият компютър прожектира.

Тагове:,

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *