Opel Zafira първо поколение – приятният семеен автомобил

zafira 1

Преди Zafira да се появи, пазарa за семейни автомобили не бъкаше от добри алтернативи. 7-местният MPV на Opel наистина промени нещата. Всяка една от задните му седалки лесно и бързо се прибира в пода, а тези от средния ред са с реглаж на облегалката. Целият пакет е изключително лесен за употреба и вече е изкопиран от голяма част от конкуренцията.

zafira trunk

Купи на изплащане Opel Zafira с AutoCredit.bg

zafira interior

Купи на изплащане Opel Zafira с AutoCredit.bg

В началото, през 1999 г., гамата не е кой знае колко богата, но през 2005 г. е представен фейслифт с доста повече двигателни и интериорни опции. Да не забравяме и бързия 200 к.с. OPC-вариант.

zafira opc

Купи на изплащане Opel Zafira с AutoCredit.bg

За щастие, нашият любим 1.8-литров бензин се предлагаше още от самото начало. Това означава, че на пазара втора ръка трябва да се намират достатъчно модели, които да задоволят капризите ни. Версиите след 2000 г. са с 10 к.с. по-мощни, но и двата двигателя са най-добре балансирания избор откъм вървеж и икономичност.

Като цяло вички останали двигатели са добър избор, но задължително избягвайте 1.6-литровия бензин. Ужасяващо бавен е! Който и модел да изберете, ще разполагате с функционални екстри, но ви предлагаме Elegance нивото на оборудване. Най-вероятно ще са малко по-скпи от базовите, но ще имате CD-плейър, по-добра тапицерия на седалките, лети джанти, климатроник и централно заключване.

zafira rear end

Купи на изплащане Opel Zafira с AutoCredit.bg

Най-големият проблем на Zafira се оказва, че ангренажният ремък (на който и да е двигател) трябва да бъде сменян на около 70,000 км. За цялата процедура могат да „отлетят“ 1000 лв. Освен тази малка подробност, всичко останало е поносимо – както разходът, така и застраховането. Е, без да включваме 2.0-литровия турбо OPC-вариант, който ако карате ще сте познати на повечето бензинджии по колонките. Освен турбо-моделът, всички останали харчат малко, но ние залагаме на 1.8-литровия бензин.

От 2001 г. сервизните интервали са удвоени – на около 30,000 км. Това означава, че на теория разхдоите по поддръжка се намаляват. Ако обаче, нещо не е наред и отложите ремонтирането, нещата могат да се влошат и сметката в сервиза да набъбне значително.

Преди да закупите Opel Zafira, проверете внимателно сервизната история. Търсете най-вече редовете, в които е опомената смяна на ангренажния комплект. Това не важи за 2.2-литровите бензинови и 2.0-литровия дизел, които са с ангренажна верига. При пробното шофиране бъдете внимателни за недобро поведение на спирачките, паразитни шумове при движение по неравности и мудност на двигателя. Проверете дали резервната гума е захваната под пода, където трябва да стои. Много продавачи я „спестяват“ на мераклиите за Zafira и новите собственици остават неприятно изненадани от липсата, когато са на път. Имайте предвид също, че и лесно се краде, така че вероятността да „олекнете“ с резервното колело е голяма. Мокри мокети или такива с видими петна дават сигнал, че водата при дъжд си проправя път през някой от сервизните отвори. Проблемът не е толкова сериозен, колкото звучи. Половин ден занимавка и два флакона със силикон ще са достатъчни.

Опитайте се да приберете всички седалки и специално обърнете внимание на заключващия механизъм на средния ред. Често той не сработва и остава седалките необезопасени.

Като за накрая оставихме задните брони. Цената им като нови не е приятна, затова проверете внимателно за следи от пукнатини и боядисване в домашни условия. Не забравяйте, че ако застраховате автомобила си с проблемни детайли, при евентуална лека катастрофа щетите на въпросните компоненти няма да бъдат признати.

Виж обяви за употребявани модели на Opel Zafira при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Един коментар

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *