Opel Zafira – често срещани проблеми и техните решения

Opel Zafira е компактен семеен бус, който е много често срещан по пътищата в България. Моделът е представен през 1999 г. и в момента на пазара е третото поколение. Автомобилите от модела са често предпочитани, тъй като са практични, с добри двигателни опции и наистина си струват покупката. Минус са им интериорните материали, но ако не сте взискателни няма да ви направят впечатление. Както всички автомобили, така и Zafira си има „детски болести“. Направили сме кратък списък с най-често срещаните проблеми на модела, техните симптоми и решения.
Регулатор на налягането на горивото. Този проблем най-често се проявява при 2.2-литровия бензинов агрегат. Ако забележите, че вашата Zafira сериозно е „окуцяла“ и не ускорява така добре, както преди, най-вероятно се е скапал регулаторът за налягане на горивото. За да си върнете пъргавостта отново, ще трябва да закупите нов и да го подмените.
Проблеми с двумасовия маховик. Неприятна и скъпа за отстраняване повреда. Ако усетите пулсиращо ускорително движение при отделяне на съединителя или вибрации в самия педал, значи има голяма вероятност пружините на маховика да са омекнали. Подмяната на маховика не е сложна, но цената на новия компонент може да не ви се понрави.
Проблеми със съединителя. Ако забележите, че при натискане на педала на газта до край при ускорение има леко забавяне преди самото ускорение, шансът съединителят ви да е за смяна е голям. Проблемът не е рядкост при Zafira. Тест на съединителя можете да направите в движение с така нареченото „ритване“. С прости думи обяснено, означава при движение на висока предавка (4 или 5) с около 60 км/ч да натиснете педала на газта до край и да ускорявате, като междувременно за кратко натиснете съединителя и го пуснете веднага. Ако автомобилът „подскочи“ напред и продължи ускорението си, значи съединителят е здрав. Ако обаче оборотомерът продължи да показва високи стойности (двигателят се форсира), но автомобилът не набира, значи съединителят буксува и е за смяна. Операцията е толкова сложна, колкото и тази по смяна на маховика, а цената на комплекта съединител е около 2/3 от тази на двумасовия маховик.
Проблеми с централното заключване. Ако изпитвате затруднения при отваряне на вратите с дистанционното (особено задните врати), значи автомобилът ви има проблем с електрозахранването на централното заключване. Почти няма Zafira без проблеми с механизмите на задните врати. За да отстраните проблемите, ще трябва да се прекарат нова електроинсталация, а това си е работа за жичкаджия.
Заключване на багажника и проблеми около тази опция. На шофьорското място имате бутон, чрез който отключвате и заключвате багажника. Ако този бутон не работи, най-вероятно проблемът е в самия него. Преди да купувате нов, опитайте се да тествате с друго копче, за да сте сигурни, че не хвърляте парите си напразно. Принципно друг бутон би трябвало да разреши проблема.
Гаранционни ремонти
Opel Zafira е на бял свят от повече от десетилетие (16 години, ако трябва да сме точни). По време на жизнения цикъл на Zafira A са организирани 7 различни гаранционни ремонта. Обелязали сме най-важните, според нас. Съветваме ви ако не виждате някоя от манипулациите, описана в сервизната книжка, в най-кратки срокове да обърнете внимание на проблемните места.
На 25 април 2000 г. е обявен първият гаранционен ремонт. Причината за него е „вероятност от теч от горивния резервоар“.
22 август 2002 г. – замърсяване на спирачната течност и запушване на спирачни маркучета.
17 ноември 2005 г. – недостатъчно добре завит болт на гредата за теглич. Ако вашата Zafira е с теглич, непременно проверете състоянието на крепежните му болтове.
19 май 2010 г. – проблеми с кормилната уредба.
Виж обяви за употребявани модели на Opel Zafira при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.
AutoCrеdit – така вече се кара!