Opel Vectra C – често срещани проблеми и техните решения

Opel Vectra C - често срещани проблеми и техните решения

Вчера ви запознахме с Opel Vectra C – просторен семеен автомобил, произвеждан от Opel между 2002 и 2009 г. Това возило е било и все още е нещо предпочитано и често срещано по пътищата в България. Според собственици (и ползватели) на Vectra, моделът е с добро пътно поведение и е надежден, но от друга страна има разни детски болести и не е предназначен за най-отдадените шофьори. Изготвили сме кратък списък с дреболиите, които могат да се случат на всеки един собственик, както и техните решения. В края на материала ще се запознаете с най-важните гаранционни ремонти, извършени от Opel.

Проблеми с ръчната спирачка. Ако сте забелязали, че тя не функционира както трябва и за да спрете возилото да тръгва по наклон напред или назад, дърпате лоста почти до тавана, най-вероятно имате проблем с жилата. Механици от сервизи на Opel препоръчват смяна на жилата и раздвижване на системата, упражняваща усилие върху спирачните дискове. До някъде подкрепяме техния съвет, но ако ви се занимава, може да свалите жилата и с масльонка да налеете масло между кожусите и самите жила, след което да раздвижите добре. Операцията не е лесна и ви трябва втори чифт ръце, но двама души ще се справят сравнително безпроблемно. Следва регулиране на жилата откъм лоста на ръчната спирачка. Не забравяйте – ако при движение с 10 км/ч при дърпането й седем (7) зъба автомобилът не спре, значи все още не функционира добре.

Opel Vectra C - често срещани проблеми и техните решения

Opel Vectra C – често срещани проблеми и техните решения

Предупредителна лампа на таблото: Engine Managеment. Ако често виждате този индикатор да свети на инструменталното табло, най-вероятно имате един от два датчика за смяна. Единият отговаря за позицията на разпределителния вал, а другият – за коляновия вал. С компютърна диагностика най-лесно и най-бързо ще разберете кой точно е за смяна. Преди да купите нов, съветваме ви да свалите стария и да потърсите уникалният му номер, с който да поръчате новия датчик.

Климатикът не вкарва студен въздух в купето. От сега сме почти сигурни, че компресорът не се задейства, но за да не го прави, има няколко причини. Първата е самият компресор да не е изправен, но това е малко вероятно. Втората е недостатъчно ниво на фреон в системата и съответно недостатъчно налягане, при което да сработи компресорът. Във всеки един автосервиз, разполагащ с техника за пълнене (презареждане) на климатици, ще открият точно какъв е проблемът на автомобила ви. Това е нещо, което не може да бъде извършено в домашни условия, колкото и да ни се иска.

Opel Vectra C - често срещани проблеми и техните решения

Opel Vectra C – често срещани проблеми и техните решения

Отново на инструменталното табло – предупредителна ABS-лампа. Доста често срещано явление, ако трябва да сме честни. Дали сте забелязали, че докато този индикатор свети, нямате ABS. Това може да ви изиграе доста лоша шега, когато метеорологичните условия и пътната настилка са като вчера, да речем. В дъното на проблема най-често стои прост ABS-датчик на някое от колелата. За да го „хванете“, отново ще трябва да закачите автомобила на компютърна диагностика, а след като сте локализирали проблемния датчик, съветваме ви отново да го свалите и да прочетете цифрите, по които да поръчвате нов.

За съжаление, идва нещо неприятно – окачването. Ако при движение по неравни пътища, преминаване през легнали полицаи или шофиране по павирана улица чувате почукване от окачването, най-вероятно говорим за разбити тампони, шарнирни болтове или кормилни накрайници. Локализирането на проблемите може да стане в домашни условия от опитни собственици (водачи), но доста често за работа по ходовата част са нужни специализирани инструменти и условия. Препоръчваме смяната на компоненти като шарнири и тампони (където трябва да се използва хидравлична преса) да оставите на сервизни специалисти. След един такъв непринуден ремонт по окачването, задължително автомобилът трябва да бъде качен на стенд за реглаж на колелата. По този начин ще си гарантирате оптимални сцепление, разход на гориво и разход на гуми.

Opel Vectra C - често срещани проблеми и техните решения

Opel Vectra C – често срещани проблеми и техните решения

За последно оставихме едно от леките „проблемчета“. Случвало ви се е след автомивка да отворите багажника и да откриете, че е проникнала вода? Ами да, уплътнението е. Това е занимателна задача и за да сте прецизни, отново ви трябва партньор. Единият от двама ви ще влезе в багажника, другият ще го затвори и ще полива обилно с вода. По този начин лесно и бързо ще откриете къде уплътнението не върши това, заради което е поставено. Впоследствие проверете дали случайно не е излязло от водачите си и не е застанало накриво. Минимални корекции могат да се правят със силикон, но ако луфтът е по-голям от половин сантиметър, препоръчваме да си купите ново и свежо уплътнение, с което да разрешите проблемите си.

Гаранционни ремонти. Opel Vectra C е бил извикван доста пъти за отстраняване на проблеми и забележки по гаранция. За седем години жизнен цикъл броят „повиквания“ е 10. И то за всякакви неща. Най-важният от всички, според нас, е проблемът със закрепването на задния мост към купето. За него писахме и вчера, но ще се повторим: ако в сервизната книжка не откривате отбелязан такъв ремонт, задължително се консултирайте с механик за състоянието на автомобила. Друг ремонт е засягал ръчната спирачка, за която говорихме в началото. През 2006 г. е проведена кампания за подмяна на закопчалките на задните предпазни колани. През същата година на голямо количество автомобили са подменени пръскалките на предното стъкло, тъй като често отказвало подгряването им.

Ако имате въпроси и предложения, не се колебайте да ни пишете!

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *