Nissan X-Trail първо поколение – най-често срещаните проблеми

Покупка на  Nissan X-Trail  с  AutoCredit.bg

Nissan X-Trail е компактен кросоувър, произвеждан от японския конструктор Nissan. Моделът е в производство от 2001 г. Този тип возила стана невероятно популярен и X-Trail се бори с конкуренти като Honda CR-V, Land Rover Freelander и др. Но стига толкова история, да преминем към фактите. Въпросният X-Trail e изключително добре конструиран вседеход, който се справя отлично с всички задачи, поставени му както на пътя и извън него. Практичността е на ниво, но както всички автомобили, така и той си има детски болежки. За щастие, те не са много, но все пак ето какво може да ви сполети като собственик на X-Trail от първо поколение.

Ще говорим за турбо-дизел агрегатите, тъй като те са по-предпочитани и по-разпространени. Достатъчно надеждни ли са? Ами смеем да твърдим, че да. Е, срещат се и разни повреди, но това е почти неизбежно.

Покупка на  Nissan X-Trail  с  AutoCredit.bg

Покупка на Nissan X-Trail с AutoCredit.bg

Маслени течове. Ако забелязвате такива, идващи от турбо-компресора, намиращ се в малка сива кутия отгоре на двигателя, значи най-вероятно интеркулерът е със забележка. Решението е в специализиран сервиз да се тества радиаторa, за да се установи „пробойната“. Единият вариант е покупката на нов интеркулер, а вторият – подлепването му от специалист.

Покупка на  Nissan X-Trail  с  AutoCredit.bg

Покупка на Nissan X-Trail с AutoCredit.bg

Губите мощност и от ауспуха излизат черни сажди при ускорение? Явно турбо-компресорът е счупен. Ако чувате и нетипично свирене при даване на газ, значи ситуациията е ясна. Рециклиране на турбото е за предпочитане. В България има завидно много механици, които ще се справят със задачата, давайки гаранция за работата си. Цената може да варира от 600 до 800 лв. в зависимост от проблема, а с труда за монтаж и демонтаж ще „чукнете“ хилядарка. Но ще си заслужава.

Още проблеми при турбо-дизелите: DPF предупредителна лампа на таблото. Съобщението към водача гласи, че филтърът за твърди частици е задръстен. Това най-често се случва, когато автомобилът се използва предимно в градски условия и за кратки дистанции. По този начин DPF-ът не се нагрява достатъчно и няма възможност да изгори нежеланите твърди частици, които остават в него и го задръстват. Пролемът може да е в начален стадий и да бъде лесно остранен. За целта трябва да излезете на магистралата и да покарате 20-30 минути с около 2500 об./мин. С тези равни обороти тялото на филтъра ще се нагрее до необходимата температура и най-вероятно ще видите еднократно черен облак дим зад вас, което ще е сигналът, че процедурата е минала успешно. Ако това не свърши работа, ще трябва да се оборудвате с нов DPF, който ауспухджия да монтира на мястото на вашия.

Проблеми с окачването. Чувате ли почукващи звуци при движение по неравности? Най-слабото звено по окачването на X-Trail са биалетките на стабилизиращите щанги. Подмяната им е изключително лесна и за щастие те не са скъпи. Би трябвало с нови да не чувате паразитни звуци при движение. Ако пък все още има такива, проверка на окачването ще отговори на въпросите ви. Обзалагаме се, че следващите неща, нуждаещи се от подмяна, са кормилните накрайници.

Двигателят на вашия X-Trail гасне, без да го командвате? Това се дължи на повредени датчици, следящи позицията на коляновия и разпределителните валове, даващи сигнал на компютъра за подаването на гориво. Когато някой от тях спре да функционира, се обърква горивоподаването и съответно моторът изгасва. Компютърна диагностика би трябвало да „хване“ проблемния датчик, а единственото решение на проблема е подмяната му с нов.

Големи гаранционни ремонти:
Nissan X-Trail от първо поколение вече е на 14 години, през които са организирани 9 различни ремонта. Лесно можете да проверите всеки един от тях и да сверите дали в сервизната книжка на вашия вседеход са отбелязани по-важните такива. Ето и по-съществените:
През октомври 2012 г. са привикани X-Trail машини с 2-литров дизелов агрегат (M9R) заради проблеми със захвата на изолационната кора на предния капак. Всъщност проблемът е, че тя увисва и буквално ляга върху двигателя (и турбо-компресора), което може да я разтопи и дори запали.

Проблеми с въздушните възглавници за безопасност – ремонт, организиран през юли 2010 г. Той засягал Patrol и X-Trail. Въздушните възглавници, монтирани на пасажерските места, не закъснявали с отварянето при евентуална ситуация и се отваряли прекалено рязко.

Покупка на  Nissan X-Trail  с  AutoCredit.bg

Покупка на Nissan X-Trail с AutoCredit.bg

В екстремни ситуации това възпламеняване можело да доведе до отделяне на малки метални частици, които да ранят пасажера. Голям брой возила били преоборудвани с нови въздушни въглавници за пасажера.

Евентуални проблеми с усилвателя на волана. Установено е, че в някои случаи електроусилвателят на волана прегрява и спира да функционира. В екстремни ситуации това води до „затягане“ на волана в движение и подсветка на предупредителна лампа на таблото. Проблемът обхваща късните X-Trail от първо поколение, оборудвани с електроусилвател на волана, както и Qashqai от същите години.

Виж обяви за употребявани модели на Nissan X-trail при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *