MULTITASKING… BMW X5 M /част 2-ра/

autocredit.bg-multitasking16

Поразяващите ни ръце докосваха всеки един от видимите елементи по интериора. Кожените кори на вратите, воланът, който сякаш бе облечен в коприна, изстудените от климатичните отвори алуминиеви перца за смяна на предавките, намиращи се пред волана. Всичко от гореописаното ни хареса – с малки изключения. Въпросните перца зад волана щракаха някак странно, измислено. Същото се случваше и при завъртане на iDrive-контролера, незнайно защо, при положение, че това не е така при никоя от актуалните коли от гамата, снабдени с такъв.

autocredit.bg-multitasking13

Хвърлихме обаче един поглед и на задните седалки и оборудването около тях. Евтини тънкостенни пластмаси, издаващи неприятни скърцащо-дрънчащо-тропащи звукове, никакъв реглаж на втория ред седалки, както и никакви глезотийки там. Оказва се, че М на X5 е ориентиран предимно към шофьора и пасажера до него.

autocredit.bg-multitasking17

Погледнат отвън, Х5 е добре сложен с отлични пропорции. М-версията пък изглежда още по-добре, излъчваща агресия от всеки ъгъл. Липсата на халогени (малко по-назад се намират двата кулера, през които минава въздухът за охлаждане, натикан от турбокомпресорите), четирите накрайника на последното гърне, 396-милиметровите предни дискове с огромни четирибутални апарати. Тук трябва да вметнем, че Facebook вълната ни е обхванала и споделихме три съвсем нормални снимки – е, не съвсем нормални – леко  пипнати от модерните апликации на телефоните ни, докато Х-ът позира неглиже. Общият брой „харесвания”, които събраха, е малко над 140. Дали сме изненадани? Ами честно казано – не. Очаквахме нещо подобно, все пак и външният вид е част от многофункционалността, нали?

Прибирайки се към вкъщи се сетихме за един забравен от Господ проход, който официално е със статут „Затворен” от повече от 10 години, нищо, че по него се движат автобуси, претъпкани с хора. По-скоро табелката е официалното извинение на управляващите, че вдигат ръце от него и не смятат да го поддържат по никакъв начин. Пътят е заприличал на картофена нива в края на сезона. Това е идеалното място, където всъдеходът щеше да покаже оф-роуд качествата си и комфорта си при такъв тип пътувания. Ороненото асфалтово трасе бе проходимо дори за F10 xDrive например, като преди години се набутахме да минем оттук и с доста по-ниски коли на безсрамно нископрофилни гуми. На Х5 М не му хареса там, май дори повече, отколкото не им хареса на нашите коли тогава. А и на нас не ни допадна да сме пасажери в него. Рънфлет гумите предаваха всяко едно камъче през големите джанти и стегнатото окачване. Нервността на колоса си проличава не само там, ами и на по-голямата част от пътната ни мрежа. Е, минахме през прохода, но не ни беше хубаво… определено.

autocredit.bg-multitasking15

Няма да ви заблуждаваме и, че е страхотен оф-роудър. Да, системата за задвижване е гениална и се бори за намиране и на най-малкия процент сцепление… и успява винаги да намери такова, когато е възможно. Физически обаче аеродинамичните детайли (най-вече предната броня) и по-малкият просвет заради спортното окачване доста сериозно се пречкат. Излязохме за малко от пътя, точно за онази снимка в социалната мрежа… ама треперихме, много. Общо взето, крайният резултат е по-малка функционалност извън пътя от стандартен Х5, оборудван с 3-литров дизелов (с една, две или три турбини) двигател и 18/19-цолови джанти с гуми. Да, наистина е впечатляващо как М GmbH са проектирали този SUV да се държи така в завоя, да ускорява след него и да спира преди следващия. Но и това идва със своята цена. Освен „дебелата” цифра, стояща зад базовото оборудване, май BMW са пропуснали да сложат в него добрите резултати от „Efficient Dynamics” програмата си. Средният разход на гориво, който занулихме малко по-рано, бе достигнал ококорващите 22 литра за 100 км. Доста скъпо удоволствие се оказва това да се возиш (защото последните 150 км си бяха чисто возене) на Х5 М. Можем само да си представим какво би било, ако имахме истински тестови полигон, на който можехме да развиваме и поддържаме максималната скорост, да доускоряваме постоянно и да правим общо взето всичко, което М-буквата ни обещава.

autocredit.bg-multitasking7

Multitasking? Има такова животно… поне от страна на издевателствата, на които подложихме Х5 М, за да разберем дали ще изпълни мулти задачите, които му поставихме, с очакването, че трябва да прави всичко, бидейки мултифинкционално возило. Е, Х5 М успя да постави отметки на някои от точките в чеклиста ни (поредната чуждица, за завършек, да не си помислите, че са ни свършили), но погледнато глобално, тази кола не се справи с нито една от задачите ни толкова добре, колкото ни се искаше. Ако искате спортна кола с истински динамично поведение за удоволствие от шофирането или бързо придвижване по пътища и писти – купете си истинска М-ка като М3, М5, М6. Ако искате практична семейна кола за дълги комфортни пътувания – 5-ца комби с xDrive и голям дизелов мотор ще ви свърши по-хубава работа. Ако пък ви се налага да излизате извън пътя, дали за семейни разходки или за да посетите стопанисваната от вас кариера/селско стопанство/строеж – то нормално Х5 ще ви предложи повече проходимост. Ако пък искате всичко накуп, то ще трябва да направите споделените от нас по-горе компромиси, които всеки автомобилен фен би трябвало да предполага, че ще бъдат наложени от прекалената разнородност на тасковете (добре де, наистина последно, обещаваме), които бяхме наложили в началото. Тогава Х5 М е логичният избор и М са го направили точно както трябва. Ние вече мислим да се срещнем с Range Rover Sport, Porsche Cayenne Turbo и други „изчадия”, бъркащи му в паничката… да видим дали и при другите ще се сблъскаме със същия брой компромиси и дали ще са от същото естество. Дерзайте…

autocredit.bg-multitasking11

Тагове:,

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *