Mitsubishi Pajero Pinin: често срещани проблеми и техните решения

Mitsubishi Pajero Pinin е, както казахме вчера, мини-SUV, произвеждан от японския конструктор Mitsubishi Motors. Моделът бе в производтво от 1998 го 2007 г. и до голяма степен бе базиран на по-големия си брат – класическото Pajero.
Споделихме, че може да не е най-прецизният за шофиране дрип, нито е особено практичен (заради размерите), но пък разполага с отлична безопасност и безкомпромисна проходимост. Оф-роуд способностите му определено са по-добри от тези на RAV4, например.
Независимо че е отроче на една от най-коравите марки в света на автомобилостроенето, Pajero Pinin също има слаби места. Ето какви оплаквания имат собствениците на модела:
Лоша корозионна защита и поява на ръжда на обичайните места. Тук лек нямаме. Не знаем дали е възможно едно купе да се изкърпи и защити така, както трябва, за да е надеждно в следващите 10 години. Лошото е, че всяка една оф-роуд разходка би била фатална за пода на кой да е джип, ако голям камък удари „корема“ и наруши защитното покритие. Надяваме се, че вашият нов Pajero Pinin не е бил извън пътя често и подът му е в добро състояние.
Другите слаби места са дъното на багажника, където се задържа влага, действаща срещу метала, както и нишите зад предните калници, предното и задното окачване.
Усещате, че двигателят няма мощност, а празният му ход е непостоянен? Проблемът може да се дължи на невъзможност на дроселовата клапа да се затвори или отвори напълно поради нагари.
Това е често срещан проблем при Pajero Pinin и ще се отрази върху лошото ускорение и нервния свободен ход (стрелката на оборотомера ще подскача, вместо да се „закове“ на място). Решението е просто – демонтирате дроселовата клапа и я почиствате добре с препарати и чисти парцали.
Ако проблемът си остане, може би е добра идея да посетите автосервиз, разполагащ с диагностична апаратура за Mitsubishi.
Предупредителна лампа на таблото, изобразяваща двигател.
Светкането на този индикатор дава знак, че нещо около работата на двигателя не е наред. Най-често се оказва, че в основата на проблема е ламбда сондата. Освен предупредителната лампа може да усетите и по-висок от нормалния разход на гориво. За да сте сигурни, че проблемът е този, използвайте диагностична апаратура, която ще разчете записаните грешки на компютъра. Ако се окаже, че наистина ламбдата не функционира, ще трябва да я замените с нова.
Препоръчваме ви да не използвате т.нар. универсални ламбда сонди, а да изберете заместител на оригиналната.
Ако разберете, че багажникът не е заключва, когато затваряте колата с централното, не се притеснявайте. Това също е често срещан проблем, който се разрешава изключително лесно. Ще трябва да започнете с премахване на декоративната кора на задния капак. Пригответе си универсален спрей (от рода на WD40), с който да пръскате около заключващия механизъм, както и по механизмите, отговорни за функционирането на вътрешната и външна дръжки. След раздвижване би трябвало проблемът да бъде отстранен.
Както споменахме вчера, Mitsubishi Pajero Pinin е бил в производство общо 10 години и за това време е имало един-единствен масов гаранционен ремонт. Той е включвал подмяна на електроинсталацията на двигателя, тъй като заради лоши връзки имало възможност моторът да изгасне в движение или изобщо да не запали. Проверете дали в сервизната история на вашето Pajero Pinin е описана подобна дейност и ако не е, имайте предвид, че може да ви се наложи да посетите електроспециалист, който да разрешава потенциални проблеми.