Mercedes C-Class – дали да го купим

Mercedes C-Class

Когато говорим за компактна лимузина, повечето автомобилни фенове се сещат за BMW 3-та серия (е46), пропускайки Mercedes C-Class. Моделът е отличен вариант и навремето си е печелил сърцата на много клиенти, а и е „хващал“ 4 от 5 точки при всички тестове и ревюта.

За задвижването се грижи гама от здрави агрегати. Интериорът като цяло е отличен, но компактният седан не е добре обезшумен и при движение с висока скорост вятърът, пътят и двигателят се чуват в купето. Управлението е точно и прецизно, а купето не се кълчи при по-остри завои. Не се притеснявайте и за комфорта. Вие и спътниците ви ще пътувате с удоволствие.

Арматурното табло изглежда модерно и надеждно. Габаритите на C-Class осигуряват достатъчно простор както за пътници, така и за багаж. Единственият недостатък тук е липсата на място за 5-ти възрастен, породена от недостатъчното място за крака заради трансмисионния тунел на пода.

Mercedes_Benz-C_Class_W203_

Mercedes C-Class

Един от най-любимите модели ни е C180. Двигателят, представен в края на 2002 г., е с принудително пълнене (компресор) и развива 143 к.с., които са доста по-адекватни от „атмосферните“ 129 к.с., доставяни от предишната 2.0-литрова версия. Ако не ви допада този избор, директно се прехвърляме на най-мощния вариант: C55 AMG с V8 под капака и 362 к.с. По-разумните най-вероятно ще се спрат на някой от дизеловите 2.2 (143 к.с.) или 2.7 (170 к.с.) Тук предпочитаме втория… естествено. Другите двигателни опции са 2.0 бензин с компресор (два варианта), по-мощен C220 CDi и C320 CDi с 224 к.с. През лятото на 2003 г. моделът претърпява минимален фейслифт, но през пролетта на 2004 г. са направени най-големите промени. Нов интериор, ревизирано окачване, оптимизирана работа на двигателя и др. накланят везните към покупка на „фейслифтов“ C-Class.

И макар да е Mercedes, моделът C-Class (W203) не е най-перфектният на света. Да, по екстериора няма да откриете сериозни проблеми, освен ако автомобилът не е претърпял разни произшествия, но по електрониката… Електрически грешки могат да изникнат почти навсякъде, така че внимателно изпробвайте всяка една екстра. Двигателните софтуерни проблеми са по-трудни за забелязване, но правят впечатление с драстично понижаване на мощността и рязък скок на консумацията на гориво.

Автоматичните трансмисии също не са застраховани от проблеми. При тест-драйва обърнете внимание как автоматът превключва предавки и колко време „се чуди“ преди самата смяна. Ослушвайте се и за тропащи звуци при движение по неравности. Като цяло окачването е здраво, но автомобилът не е нов.

Mercedes C-Class

Mercedes C-Class

Нерядко собственици на C-Class се оплакват от проблеми с алтернатора, а при дизелите – от неработещи подгревни свещи. Проверете автомобила за стриктно попълвана сервизна книжка, в която са отразявани текущите ремонти и сменените части. C-Class не е особено евтин за поддръжка, но добрата новина е, че ако си купите по-късна версия, тя ще е по-евтина от еквивалентно BMW или Ауди, които държат цените си по-дълго време. От тези C-Class би била най-скъпа за поддръжка. Наравно с Jaguar, Mercedes-Benz продават резервните си части най-скъпо. Между другото, никоя друга марка не може да отговори на гаранцията за боята и целостта на екстериора, давана от Mercedes-Benz – 30 години.

Ако имате нужда от средства за покупката на такъв автомобил, веднага се свържете с нас тук.

 

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *