Mercedes-Benz M-Class

w164 front

За всеки, който е запознат със слабата първа генерация M-Class, тази версия е по-уважавана. Външният вид е по-елегантен, интериорът е по-комфортен и атрактивен, а и пътното поведение както по асфалт, така и на оф-роуд е доста по-добро. Общо взето целият пакет е по-добър. Моделът разполага и с богата гама агретати: тихичък V6 дизел, мощен 4.2-литров дизел и бензинов 5.0-литров V8. Ако последният не ви е достатъчен като мощност, насреща е 6.3 AMG с 510 к.с. Независимо, че M-Class не е най-евтиният автомобил на пазара, цената му се доближава до тази на подобни оф-роудъри с идентично оборудване. През октомври 2008 г. Mercedes-Benz представи фейслифт с няколко екстериорни промени и нови, по-икономични, дизелови агрегати.

В сравнение с първото поколение M-Class интериорът е доста по-добър. Шофьорската позиция се доближава до тази на лек автомобил. Воланът е с регулиране (дори електрическо при някои модели). На него има бутони, опериращи бордовия компютър и аудиосистемата. Качеството на материалите е отлично и цялостно интеириорът придава усещане за класа.

С опционалното въздушно окачване M-Class е по-добре балансиран от конкуренцията и много наподобява BMW X5. Накъдето и да погледнете в M-Class, няма да останете разочаровани. 7-степенната автоматична скоростна кутия е супер плавна, а поставянето на селектора на скоростите близо до волана осигурява пространство на централната конзола. Като заговорихме за пространство, M-Class разполага с повече място за краката отпред и отзад от BMW X5 и Volvo XC90, а на втория ред единственият по-просторен на височина модел е Land Rover Discovery. Багажникът също е един от най-обемните в класа. Единственият проблем на M-Class е, че не се предлага във версия със 7-места, което някои от конкурентите предлага.

Ако сте се спрели на M-Class, съветваме ви да си купите дизелов модел. Веднага ще усетите предимствата на по-ниския разход на гориво и по-доброто ускорение. ML320 CDI на практика е най-добрият вариант. ML280 CDI се усеща малко по-слаб, докато ML420 CDI е просто прекалено скъп. Ако предпочитате бензинов вариант поради една или друга причина, не се хабете излишно за ML500. ML350 има задоволително пътно поведение и е доста по-евтин.

w164 int

Почти всеки модел на пазара е с богато оборудване: круизконтрол, климатроник, пълен набор електрически стъкла, лети джанти и др. До тук звучи добре – много екстри, от които ще се възползвате. Съветваме ви внимателно да проверите състоянието и изправността им. Натиснете всеки един бутон, който видите и изчакайте изпълнението на съответната команда. Ремонтите по електрониката не са приятни като цени.

Притежанието, употребата и поддръжката на M-Class не са никак евтини. Но нещата са сходни с идентичните им събратя от други марки, така че вече би трябвало да сте подготвени за разходите. Очаквайте сериозни сметки, особено за непредвидени ремонти. Нашият съвет е преди да финализирате покупката, да посетите добър сервиз, в който да се прегледа не само механичната част от автомобила, но и електрическата. Странно, но проблеми с електросистемата са по-трудно отстраними и по-скъпи за отремонтиране от механичните. Колкото по-модерни стават автомобилите, на толкова по-добри сервизи ще трябва да разчитаме. Една качествена компютърна диагностика би спестила много време и излишни разходи в сравнение с локализиране на проблема по стария начин – проба-грешка. Сервизната книжка също е голям плюс.

До скоро модели от поколението M-Class (W164) са били в гаранция, така че би трябвало по-сериозните проблеми и ремонти да са извършвани от сервизни специалисти с подходящи апаратура, опит и знания. Производителят не дава информация за често срещани поблеми, така наречените „детски болести“, които да трябва да ни притесняват. Собственици на модела никога не са били канени в сервиза за гаранционно отстраняване на дефекти, което може би трябва да ни успокоява.

Неуспокояващ е фактът, че W164 е наследник на никак несполучливия W163. Първородният M-Class не се слави като най-добрия SUV за времето си, дори не е в Топ 3. В много автомобилни издания моделът заема последните места на различни тестове. Въпреки това всички знаци говорят, че W164 е по-добър. Определено се усеща така при шофиране, а и спътници, возили се в двете поколения, откриват разлика.

Да, M-Class може да не е цялостно по-добър от BMW или Land Rover от същите години на производство, но не изостава много. По-важното е, че е по-добър от Jeep и Volvo.

Ако вече сте се спряли на този автомобил и не искате да чакате още една година, за да съберте цялата сума за покупката му,  свържете се с нашите специалисти от AutoCredit.

w164 back

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *