Mercedes-Benz M-Class – какво да очакваме?

w124

След като вчера обобщихме, че второто поколение M-Class вседеход на марката обещава да е надеждно и комфортно превозно средство, днес идва ред да ви приготвим за по-масовите проблеми, с които може да се сблъскате като собственик на ML.

Да започнем с може би най-важното – двигателите. На около 100 000 км пробег М272 и М273 (за справка се чете номера на двигателя) двигатели, произведени до септември 2006 г., изпитват проблеми с балансиращите валове. При проявата на такъв проблем освен вибрациите светва и лампа Check Engine. Балансиращият вал на двигателя е в блока и смяната му не е от най-евтините. Двигатели, конструирани след гореспоменатите, са с по-як метал на валовете.

M-Class поддръжка

M-Class поддръжка

Двигатели ОМ642 от преди 2010 г. често изпитват проблеми с теч на масления радиатор заради разпадащ се от температурата уплътнител. През 2010 г. Mercedes-Benz представя по-здравите Viton уплътнения, които могат да се идентифицират по лилавия си цвят (за справка старите били оранжеви). Същите двигатели страдат от проблеми с температурния сензор на тройника, заради което светва лампа Check Engine и на диагностика излиза грешка P2031. Проверете партидния номер на датчика – ако е А0051534028, то той трябва да бъде заменен с безпроблемния A0071537428. Турбокомпресорите на същия двигател често страдат от затлачване от масло заради филтъра за подкартерни газове. Може да познаете, че при вас е за смяна, ако двигателят започне да работи в т.нар. режим „limp mode“ и не може да се форсира над 3000 об./мин.

Ако усещате проблеми при потегляне и спиране, трудно превключване на скорости, значи скоростната кутия на вашето ново возило трябва да бъде пренастроена или по-точно казано софтуерът й да бъде обновен.

Не са чести случаите, в които лагерът на кормилния прът е износен. При въртене на волана се чуват неприятни стържещи звуци, значи трябва да помислите за подмяната му.

M-Class поддръжка

M-Class поддръжка

Ако на таблото ви светне индикираща лампа за проблем със спирачките и/или окачването, не бързайте да се отчайвате. Проблемът може да се окаже по-прост – недобър контакт на датчиците, буксите и кабелите. Ако пък имате проблеми с електрическото затваряне на задния капак, проверете дали болтовете на амортисьорите са добре затегнати. Модул, отговарящ за подгряването на седалките, може да причини нефункционирането на реотаните.

Както писахме във вчерашния материал, колкото по-модерни стават автомобилите ни, толкова по-зависими сме от компютрите и изправното им функциониране. Затова ще споменем евентуални проблеми с въздушното (Airmatic) окачване, огледалата на вратите, температурният сензор в купето както и програмирането на системата за гаражните врати. Всичко е въпрос на калибриране и в голяма част от случаите механиката не работи заради електропроблеми.

Надяваме се избраният от вас M-Class да не ви кара да съжалявате, че сте избрали марката. А ако все пак имате въпроси и неясноти, не се притеснявайте да ни попитате за съвет.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *