Mazda MPV II – победителят от всички тестови класации. Как е с поддръжката?

Mazda MPV на изплащане с AutoCredit.bg

Вчера говорихме за семейният Mazda MPV II и споделихме, че продажбите му е Европа не са вървяли никак добре. Все пак се намират представители на модела у нас, а собствениците им са сравнително доволни от покупката си. Ето все пак списък с най-често объркващите се неща, каращи автомобила да не функционира добре (или изобщо).

Неточно подаване на искра в цилидъра, придружено от Check Engine лампа на таблото и лошо ускорение със завишен разход на гориво. За проблема почти сигурно е отговорна някоя запалителна свещ. Дефектиралите или износени свещи често не произвеждат искра в точния момент, а това се отчита почти моментално в компютъра, упрявляващ двигателя, който пък подава предупредителен сигнал на таблото. Ако проблемът се повтори многократно, двигателят ще загуби мощност, а илюминаторът на таблото ще започне да примигва.

Перката за принудително обдухване на двигателя не тръгва или когато тръгне, не спира? Отговорът тук е в модулът й за управление. Ако перката върти нон-стоп, то има шанс двигателят да не загрее до оптимална температура, а при липсата й в ключови момненти може да прегрее. Сервизите на Mazda организират гаранционно ремонтиране на проблема за автомобили, произведени през 2002 и 2003 г.

Mazda MPV на изплащане с AutoCredit.bg

Mazda MPV на изплащане с AutoCredit.bg

Класическото „върти, но не пали“. Ако стартерът функционира изправно, но не можете да запалите двигателя, проблемът може да е в дистрибуторната капачка. Диагностиката веднага ще покаже дали има натрупани грешки от датчика за позиция на коляновия вал или датчика за позиция на разпределителния вал. Ако изолирате проблема (двата датчика се окажат здрави), значи обърнете внимание на дистрибутора.

Почукващ звук при работа на двигателя, сравнително силен и отговарящ на оборотите на коляновия вал може да се чува от хидравличните повдигачи. Чукането е особено силно при студен старт. Хидравличните повдигачи трябва да бъдат подменени с нови или най-малкото разглобени и изчистени, за да се отървете от неприятния звук. Ако изберете втория вариант, не забравяйте, че всеки един от тях трябва да бъде разглобен и сглобен със същите части, а не както процедират голяма част от механиците – разглабяне на всички и почистване чрез разбъркване в съд с бензин. След която и операция да извършите, редовната смяна на двигателно масло ще минимизира вероятността да ви се наложи да повторите ремонта.

Румолящ звук от мотора и потенциална загуба на мощност може да са повлияни от блокирал хидравличен обтегач на ангренажния ремък. Техниците препоръчват подмяна на ангренажен ремък с обтегач и водна помпа по едно и също време. Направете това, ако в сервизната история не е посочена подмяна на някой от компонентите.

Течащата водна помпа води до разрушаване на ангренажния ремък. Капките антифриз по каучуковия ремък развалят еластичността му. Със смяна на водната помпа на всеки 100,000 км (а може и по-често), ще си гарантирате безпроблемни пътувания без скъсване на ремъка и без прегряване на двигателя.

Mazda MPV на изплащане с AutoCredit.bg

Mazda MPV на изплащане с AutoCredit.bg

Двигателят ви не пали, когато сте паркирали на баир с „муцуната“ нагоре? Необходима е диагностика, тъй като проблемът може да е свързан с инхибитора. Той представлява датчик, който „казва“ на компютъра на двигателя дали сте превключили на Parking (при автоматиците) или Neutral (при механичните скорости) и дефакто разрешава стартирането на двигателя. Ако този датчик е развален, ще трябва да го замените преди да тръгнете, тъй като няма как да запалите двигателя без него.

Смених дистрибуторната капачка и ротора, но „вървежът“ не е добър. С други думи, загубили сте мощността веднага след смяна на частите. Препоръчваме ви инсталирането на оригинални или заменими авточасти от познати марки. Да, центата им понякога може да е в пъти по-висока от евтините алтернативи, но качеството им определено е по-високо.

Виж обяви за употребявани модели на Mazda MPV при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *