Mazda MPV (99-94) – неканеният гост на семейното парти

Mazda MPV на изплащане с AutoCredit.bg

Mazda не е първият конструктор, който представи модерен миниван през далечната 1980 г. Тази титла е за Chrysler. Но Mazda го прави по по-добрия начин, макар и натрисайки се на партито на семейните автомобили. Представен през 1989 г., Mazda MPV не просто размазва конкуренцията. Миниванът е първият по рода си, предназначен и за тежки условия, благодарение на опционалната 4х4 система. По онова време маркетинг отделът на марката измисля мотото „Семеен автомобил за всякакви условия“.

Доста по-добро второ поколение Mazda MPV е представено през 1999 г. Ванът е запазил размерите на предшественика си, но в почти всеки друг аспект е изцяло ново животно. За съжаление, задвижването вече било насочвано само към предните колелета, но семейният автомобил предлагал други нововъведения, като свалящи се надолу стъкла, монтирани на плъзгащите се странични врати. С тези си качества Mazda печели още повече фенове. Въпреки всичко има хора, на които не им се нрави моделът, тъй като не предлага необходимите им простор и мощност.

MPV е доста удобен, разполага със седем седалки, разделени на три реда. Страничните му плъзгащи врати го правят практичен и лесен за влизане и излизане от втория ред седалки.

MPV side

Достъпът до третия ред не е чак толкова добър, защото средните кресла не се местят достатъчно напред. Купето не е чак толкова широко, независимо че най-задните седалки лесно могат да бъдат демонтирани… нещо, което почти никой не прави, защото са изключително тежки. И все пак има място за комфортно пребиваване на седем възрастни, като на всеки ред седалки има бутони за управление на климатичната система. Шофьорската седалка може би може да е с една идея по-високи страници за повече опора, но пък от друга страна се настройва изключително лесно и удобно.

MPV drivers seat

Воланът е лек и е сравнително контактен с колелата (дава обратна връзка), но при по-ентусиазирано шофиране ще усетите прекаленото накланяне на купето. Нивата на шум при движение с около 130 км/ч са нормални, което означава, че ще пътувате комфортно на дълъг път. За съжаление, окачването не е толкова удобно, колкото трябва да бъде, а това се усеща изключително много на ниска скорост.

Първоначално Mazda MPV II се предлагал със само една двигателна опция – 2.0-литров бензин със 120 к.с. През май 2002 г. с дошли 2.3-литров бензин със 140 к.с. и 2.0-литров турбодизел със 135 к.с. Според нас най-добрият избор е дизеловият агрегат, тъй като е рафиниран и здрав. За да достигнат пика на въртящия си момент, бензиновите се нуждаят от по-високи обороти, съответно повече натискане на десния педал и по-висок разход. А и не са кой знае колко по-мощни от дизела.

Леко неестествено, но MPV не се предлагал в различни нива на оборудване, което означава, че всички модели са оборудвани с електрически шибидах, лети джанти и CD-плейър, както и двузонален климатик с отрелни контролни бутони за предния и задните редове седалки. От гледна точка на безопасността, на предните седалки има две челни и две странични въздушни възглавници, но няма задни такива или така наречените завеси. Бензиновите модификации разполагат с тракшън контрол система, ограничаваща буксуването, но дизеловият модел страда от липсата на тази полезна опция. За сметка на това се предлага с по-големи гуми и лети джанти.

MPV trunk

Mazda MPV получава фейслифт през ноември 2003 г., който включва нов дизайн на фаровете и уголемена предна решетка. Семейният бус не регистрира кой знае какви продажби е Европа и задачата да намерите запазен екземпляр може да се окаже трудна. За сметка на това, изборът би трябвало да е лесен, тъй като няма да имате много опции. Поддръжката му не е скъпа, а частите са сравнително евтини. Официалните Mazda представителства ще отремонтират автомобила ви най-бързо, а и цената им за човекочас работа не е лоша. Ще спестите няколко десетки лева, ако сервизирате автомобила си при независим механик, но разликата в цените за работа няма да е кой знае колко голяма.

MPV rear

Информацията относно Mazda MPV II е ограничена; както казахме продажбите не са били особено успешни. За щастие, не са известни кой знае колко големи проблеми или дефекти в модела. Интересно е, че за времето си Mazda никога не са завършвали сравнителни тестове на последно място, а даже напротив – почти винаги са били първи и втори.

Какво да проверите, освен дежурните масло, антифриз, топъл и студен стартове, както и спирачки? През 2003 г. е организиран гаранционен ремонт на предницата, тъй като стойките на халогените не били надеждни и не държали фаровете добре. Заслужава си да проверите дали MPV II, който гледате, е минал през този безплатен ремонт. Автомобилите, произведени между март и октомври 2003 г., имали (евентуални) проблеми с водните помпи, но при редовно обслужване от тогава трябва компонентът да е подменян поне веднъж. MPV II, произведени между август и ноември 2003 г., харчели много масло или по-скоро го губели, заради некачествена гарнитура на капака на клапаните, но за тях специално е организиран гаранционен ремонт. В сервизната книжка трябва да са упоменати всички манипулации в оторизирани сервизи, затова се „хвърляйте“ на возила с редовно попълвана сервизна история.

Виж обяви за употребявани модели на Mazda MPV при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *