Mалките градски джипки: Покупка на Daihatsu Terios (1997-2006)

Покупка на Daihatsu Terios с  AutoCredit.bg

На теория Terios звучи логично: истински оф-роудър в компактни размери, подходящи за мегаполиса. И докато тези две твърдения са верни, то моделът се проваля в други важни области. Като за начало размерът е истински проблем – купето е ужасяващо тясно. Двама възрастни едри българи, седящи на предните седалки, ще допират раменете си.

Terios interior

На задния ред седалки нещата са идентични, с тази разлика, че мястото за краката е още по-оскъдно.

Zadni sedalki

Багажникът? Малък е! Ако искате да превозвате нормалеен багаж, трябва да бутнете задните седалки и да превърнете Terios в двуместен компактен SUV.

И ако смятате, че това бяла лошите черти, грешите. Качете се да покарате, за да се уверите. Ускорението е с темпото на пешеходец, „возията“ е твърда, на по-висока скорост вятърът създава впечатление за движение с +100 км/ч. Да кажем за плюсовете – истинските оф-роуд характеристики и завидно тесният радиус на завой.

offroad

Странен факт е, че през целия си живот Daihatsu Terios е разполагал само с един двигател. Първоначално бил вграждан 1.3-литров бензин, взаимстван от Daihatsu Charade, но през октомври 2000 г., когато е представен фейслифтът, моторът (отново 1.3-литров бензин) е променен с този от Toyota Yaris. Разликата е, че „новият“ е една идея по-мощен, малко по-икономичен и доста по-рефиниран.

terios facelift

Преди фейслифта моделът се предлагал с две нива на оборудване: Terios и Terios +. Между тях бихме предпочели по-евтиния вариант, независимо, че климатикът и летите джанти на Terios + биха били от полза. Ако все пак оглеждате „фесови“ модели, внимателно прегледайте списъка с екстри, тъй като от януари 2000 г. климатикът станал опция дори за Terios +. От 2001 г. нивата на оборудване станали E, EL и SL. Измеду тях предпочитаме средния вариант. Гамата отново се смалила през април 2003 г. до Tracker и Sport.

Независимо, че е сравнително непрактичен и неудобен, цените на Daihatsu Terios са доста високи. И въпреки това остава един от най-евтините компкактни джипове в 4х4 сегмента. Най-големият му конкурент е Mitsubishi Pajero Pinin, за който писахме миналата седмица, но Daihatsu Terios „бие“ по цена. От гледна точка на разход на гориво Terios се оказва най-добрият избор, особено ако се спрете на фейслифтов модел с двигателя на Toyota. Той ще харчи около 7,5 литра бензин за 100 км пробег в смесени условия, което е доста по-ниско от конкурентите Pinin и Kia Sportage. Застраховката и пътните такси също ще са най-ниски заради най-малкия обем на двигателя. Разходите за стандартна поддръжка ще са равни на тези за Sportage, но доста по-ниски от тези за мини-Pajero.

От собственици на модела разбрахме, че Terios е труден за откриване, тъй като общата бройка произведени модели не е кой знае колко голяма. Така намирането на най-добрия употребяван Terios може да отнеме месеци.

terios side

Доволни потребители на малкия градски оф-роудър споделят, че двигателите са изключително здрави и предупреждават, че за да няма проблеми, охладителната система трябва да бъде проверявана често. Оплакванията са, че изпускателната генерация изгнива за по-малко от 3 години заради температурата и външните условия. Това важи с огромна сила ако автомобилът се кара предимно в градски условия за кратки разстояния. Ръждата по купето и шасито не би трябвало да е проблем, стига конкретният екземпляр да не е бил ползван в тежки оф-роуд условия, където препятствията да са нанесли щети.

Голям плюс е, че Daihatsu никога не са организирали гаранционни ремонти на Terios, а „новият“ двигател от Yaris е наистина издръжлив!

 

Тагове:

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *