Лесна ли е за поддръжка Honda FR-V?

Honda_FR-V_1.8_Trend_Crystalblack

Японците от Honda явно са се постарали с FR-V. За нас не са известни кой знае колко проблеми, от които да страда моделът, макар и вече на 10 години. Все пак ще ви споделим информацията, която имаме.

Бензиновите 1.7-литрови двигатели са с ангренажен ремък. Интервалът между смените е около 35000 км, но ви препоръчваме да го подмените веднага след покупката. 2.0-литровите двигатели са с верига, която се сменя на около 150,000 км. Опитен механик би трябвало да прецени дали износванията на веригата са в допуск и колко още може да „кара“. Който и бензинов агрегат да сте избрали, проверете състоянието на свещите. Добрата искра означава добро горене, нисък разход и възможно най-добро ускорение. Дизеловите агрегати не разполагат с предупредителна лампа на таблото, даваща информация за ниско ниво на маслото в картера.

Нерядко се случва двигателят да изгори литър за около 1000 км (ако маслото е с недобри характеристики или стилът на каране е по-груб). Липсата на масло в двигателя, както знаете, може да доведе до много сериозни последствия и още по-сериозни разходи за ремонти. Предупреждаваме ви да проверявате маслото визуално на всеки 1000 км или след края на по-дълго пътуване, издърпвайки пръчката.

hondafrv02

С времето турбокомпресорите на дизеловите агрегати започват да се износват. Износването може да е причинено не само от лошо масло, но и от големия пробег. Луфтът на турбото води до прекомерен разход на масло, който, както писахме по-горе, няма как да бъде „хванат“ в движение. За „тръгнало“ турбо издават неравномерното и мудно ускорение, значително повишен разход на гориво, както и пушек в огледалото за заден ход, особено когато дадете газ до край.

На някои 2.2-литрови дизелови агрегати смяната на EGR-а (клапан за рециркулация на отработените газове – монтира се за покриване на евронормите за вредни емисии) води до значително повишаване на разхода. Според специалисти проблемът идва след монтиране на некачествен клапан. Климатичните системи на FR-V често създават проблеми. Дори да не се е случило при вас, проверете компресора на климатика. Проблемът му де факто е електромагнитният клапан, който го зацепва и отпуска. Странно, но е това. Свикнали сме да говорим за автомобили, чийто списък със забележки е бая дълъг. Но тук… май е само това. Естествено, има частни случаи, но са единици.

Ние от екипът на AutoCredit.bg можем да заключим, че ако сте собственик на FR-V, значи сте спокоен човек.

frv

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *