Лесна ли е за поддръжка Alfa Romeo 147?

Бързо, лесно и удобно

Когато сте разглеждали Alfa Romeo 147 за ваш нов потенциален автомобил, би трябвало да сте обърнали внимание дали всички външни панели са с равни фуги. Катастрофиралите екземпляри от модела за съжаление не са малко и има шанс да пресеете блъсканите, хвърляйки поглед на боята между панелите за разлики, както и да обърнете внимание на болтовете, които държат предните калници.

Като цяло, 147-ците са надеждни автомобили, ако са поддържани съвестно. Все пак, както при всички возила, имат и детски болести. Всички двигатели на Alfa Romeo 147 „похапват“ масло при нормална експлоатация. Проверката на нивото е препоръчителна на всеки 1000 км пробег, а на 10 000 то трябва да бъде сменено. Ангренажният ремък се сменя на около 110 000 км пробег, но от 13 ноември 2006 г. Alfa Romeo публикува бюлетин, според който ангренажите трябва да се подменят на около 50000 км.

Понякога 4-цилиндровите бензинови агрегати почукват и издават звук, типичен за дизелов мотор. Паразитният шум се дължи на омекнал обтегач на ремъка, който е добре да бъде сменен заедно с ангренажа.

Бързо, лесно и удобно

Кредит за употребяван автомобил

Дизеловите двигатели, странно, нямат много слаби страни и се оказват едни от най-надеждните. Редовна проверка и смяна на маслото, правилно функциониране на охладителната система и изрядни турбокомпресор и дюзи ще ви гарантират една спокойна експлоатация.

Бързо, лесно и удобно

Кредит за употребяван автомобил

V6 бензиновите мотори също трябва да претърпяват смяна на ангренаж на около 11 0000 км, но ние препоръчваме смяна на 10 0000 км. Когато така и така е отворен двигателя, подменете водната помпа, тъй като е с пластмасови компоненти, които с времето буквално се изпичат от температурата. Запалителните свещи би трябвало да живеят около 10 0000 км, но струват около 20 лв. за брой, така че не пестете и не ги чакайте до последно. Не забравяйте, че TwinSpark „малките“ агрегати са с по две свещи за цилиндър (осем общо).

Ако при нормална експлоатация автомобилът ви изведнъж загуби мощност, препоръчваме ви първо да проверите дебитомера. Направете тест с друг, работещ, и чак тогава (ако се наложи) купувайте нов, тъй като цената му е около 250 лв.

Съединителите и механичните трансмисии са доста здрави. И все пак ако автомобилът е на повечко километри, съединителят е по-износен от нормалното. Тъй като той е саморегулируем, ще усетите, че започва да отделя все по-високо и по-високо, докато вече няма как да компенсира изтънения диск и не започне да буксува при повече газ. Скоростните кутии няма да ви подведат, стига да се грижите за флуидите им и да не сменяте предавки безпощадно.

При трансмисия Selespeed често използвайте (макар и за тест) всички режими на работа, смяна на предавки с перцата и със скоростния лост и не забравяйте да проверявате „градския“ режим.

Бързо, лесно и удобно

Кредит за употребяван автомобил

Окачването има няколко слаби места. Започваме с горните носачи, които могат да се разбият от двата си края и да издават потропващи звуци. Частите са сравнително евтини, но препоръчваме ревизиране на цялата предница, за да не правите нещата два пъти. Задните тампони на носачите (кръглите) се износват и отново не са скъпи (около 15 лв./бр), а самите носачи са около 60 лв./бр. Ако имате проблеми с неравномерно износване на предните гуми, това са източниците на вашите проблеми.

Бързо, лесно и удобно

Поддръжка на Alfa Romeo 147

Почукващи звуци може да чувате и от тампоните на стабилизиращата щанга или от самата нея. Щангата струва около 150 лв. чисто нова. Хидравликата на волана страда от корозиране на маркучите и по-точно частта, където маркучът е капсолован за метален щуцер. Прекапсоловането не е никак скъпо и ще ви спести известни главоболия и проблемно прибиране (ако някой щуцер ви остави на пътя).

Alfa Romeo 147 не страда от ръждясване, тъй като купето е галванизирано в завода. Стига по автомобила да няма сериозни щети от катастрофи и тенекеджийска работа, няма да има от какво да се притеснявате.

Другата добра новина е, че детайлите в интериора се износват сравнително бавно, но разните електрически екстри могат да ви създадат главоболия. Преди покупката трябва да сте проверили парното, електрическите стъкла, запалката, радиото, климатика, чистачките и пръскалките, всички светлини, шибидаха, отварянето на багажника и на капачката на резервоара. Досадни електрически проблеми могат да се появят в последствие и ви съветваме да не отлагате отремонтирането им, за да не се натрупват едновременно. Когато запалите двигателя, три важни предупредителни системи правят тестове. Ако няколко секунди по-късно не са изгаснали, значи трябва да обърнете внимание на съответните компоненти. Те са въздушни възглавници, ABS и двигателно управление.

Бързо, лесно и удобно

Поддръжка на Alfa Romeo 147

На централния дисплей (между оборотомера и скоростомера) също могат да бъдат изписани различни съкращения за грешки. Електроинсталацията е малко нелогична и свърза различни модули по целия автомобил. Не се изненадвайте, ако при отваряне на вратата скоростомерът ви започне да примигва или дневният километраж да изчезва. За съжаление, това може да означава проблеми с електричеството от шофьорската врата до сондата в резервоара за гориво.

И все пак, както споменахме вчера, завържете контакти с членове на Alfa Romeo-обществото. Те би трябвало да са минали по всички проблемни пътища и да дадат повече адекватни съвети как да се борите директно с проблемите, вместо първо да се опитвате да ги локализирате.

Надяваме се новата ви покупка да ви дава само усмивки зад волана и да се наслаждавате на безпроблемна експлоатация. Ако Alfa Romeo 147 е вашият автомобил, но не ви стигат известно количество средства, обърнете се към кредитните консултанти на autocredit.bg за оферта с най-добри условия.

 

 

 

 

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *