Компактен градски офроудър – Land Rover Freelander

Компактен градски офроудър - Land Rover Freelander

Land Rover приложи оф-роуд опита си в софт-роуд сектора, предлагайки първото поколение Freelander. Той бе изумително добър, като се имат предвид възможностите на конкурентите му. За щастие Land Rover някак успяха да го направят отличен и за пътя – добър комфорт и пътно поведение, за които Toyota RAV4 само мечтаеше. Фул-тайм 4х4 истемата кара Freelander да дава чувство за сигурност и безопасност. И докато няма прекалено много накланяне по завоите, нещата звучат отлично. В оф-роуд условия окачването не се опитва да размести вътрешностите на шофьора и пасажера.

Всички Freelander-и разполагат с перманентно 4х4 задвижване и система за спускане на наклон за по-добри оф-роуд характеристики. Въпреки това не си купувайте базов X-модел. Оборудването му е доста спаранско. Препоръчваме XE. S, GS и ES нивата на оборудване също са представени в средата на 2000 г. GS предлага лети джанти, климатик и CD-плейър, както и две въздушни възглавници за довача и пасажера до него. След фейслифта GS вече е с по-твърдо окачване и фарове, наподобяващи тези на Range Rover Sport.

Шофьорската позиция е добра. В купето има простор за петима, а багажникът е достатъчно обемен, за да побере багажа на семесйтвото. Сваляемото задно стъкло пък осигурява допълнителен лесен достъп за леки товари. 5-вратата версия е доста по-практична от 3-вратата, осигурявайки място както на втория ред, така и в товарния отсек. На която и да се спрете, обаче, опитайте се да купите TD4-агрегат (взаимстван от BMW), внедряван от 2000 г. В същото време Land Rover представят и 2.5-литров бензинов V6 двигател от Rover 75. Той развива 175 к.с. и ги предава към 5-степенен автоматик. Лошото е, че не си заслужава, защото не е никак икономичен. 1.8-литровият бензин сякаш е най-често срещан и го бива… стига да не беше толкова шумен. Общо взето той се нарежда втори в класацията ни за предпочитане. Независимо, че Freelander се счита за „малък Land Rover“, той има апетит като на малък слон. 1.8-литровият двигател е най-точен пример – 11/100 в смесени условия. Дизеловият вариант ще е най-икономичен, а е бая по-пъргав от „малкия“ бензин. Разходът му е около 8 литра в смесени условия.

Компактен градски офроудър - Land Rover Freelander

Компактен градски офроудър – Land Rover Freelander

Най-голямите проблеми на първото поколениe Freelander са задния диференциа, окачването отзад и раздатъчните кутии. Ако при пробното шофиране чувате бръмчащи или тропащи звуци, идващи от задницата на автомобила, съветваме ви да продължите с огледите и да не се спирате на този екземпляр. За каквито и да е ремонти Land Rover дилърите ще се справят най-добре, но ще взимат и най-скъпо, затова препоръчваме независим сервиз, в който всякакви ремонти биха се извършили за същото време, но за доста по-малко пари.

1.8-литровите двигатели често страдат от „издухани“ гарнитури на главите. Проблемът е последна фаза на счупване и подсказва, че двигателят определено не се охлажда добре – водна помпа, термостат, зацапан радиатор и т.н. Малкото казанче за охладителна течност често подлъгва собствениците с нивомера си и „лесно“ може да се пропусне недостатъчното наличие на охлаждаща течност. Дали автомобила, който гледате, има подобни проблеми? Лесно може да проверите. Отворете капачката на маслото, след това отворете капачката на казанчето за антифриз. Видите ли по някоя от двете гъсто наслояване с цвят на боза, значи нещата не са никак обнадеждаващи. Вода в маслото е знак за проблеми, които може да са доста скъпи за отремонтиране. Другите двигатели не страдат от така наречените детски болести, така че може да сте спокойни.

Компактен градски офроудър - Land Rover Freelander

Компактен градски офроудър – Land Rover Freelander

Всякакви щети по окачването, причинени от оф-роуд експлоатация, също може да са скъпи за отстраняване. Споменахме по-горе за задния диференциал, който сякаш се счупва изведнъж без някакво известие. Ръчните трансмисии също се влияят от начина на употреба. Ако кутията на тествания от вас автомобил вие и превключва трудно, значи джипката е ползвана повече в гората от колкото на пътя.

Други проблеми, които може да хванете при огледа, са електрическите. Проверете изправността на всяка екстра, с която е оборудван желаният от вас Freelander: електрически подвигачи на стъклата на вратите, всички степени на перката на климатика/парното, задната чистачка и т.н. Ако пък сте се спрели на триврат модел, проверете внимателно за водни течове в купето.

Компактен градски офроудър - Land Rover Freelander

Компактен градски офроудър – Land Rover Freelander

Фейслифтовите модели, произведени след септември 2002 г. са доста по-здрави и по-надеждни. Същите изпитват по-малко проблеми от гореспоменатите и определено са за предпочитане.

 AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *