Как да разберем реалните километри на автомобила?

Как да разберем реалните километри на автомобила?

Ние българите обичаме да ни лъжат. Наистина не мога да си обясня този феномен, когато става въпрос за употребявани автомобили. Не знам какво кара хората да вярват, че дизелово комби с автоматична скоростна кутия, произведено през началото на новия век, има как да навърти едва 100-тина хиляди километра за например 15-ина години. Кой по дяволите си купува подобна кола в чужбина, за да я кара по-малко от 10 000 км на година?! Подобни примери има много, а хората продължават да се доверяват на историите с бабата, която няма книжка, а дядото починал и тя продава колата; или монахиня била ходила само до магазина с нея в продължение на 20 години. Нека веднъж завинаги да се изясним – кола от каране не се плаши и това, че споменатото дизелово комби е на повече от 300 хиляди километра, не трябва да ви изненадва. Аз отдавна съм спрял да гледам тези показания. Явно хората са прекалено наивни все още и вярват на стария като света джамбазки трик да се превъртат обратно изминатите километри, записани от бордовите системи на автомобила, и поради тази причина търговците продължават да си правят труда всячески да замаскират действителния пробег и състояние на „стоката“ в стремежа си да скалъпят някой лев повече. И така, на пазара ни пристигат автомобили в окаяно състояние, които биват прилично напудрени, всички сериозни или недотам сериозни технически неизправности биват умело замазани, за да издържат някоя и друга проверка, минава се с номера, че липсата на регистрация и трудната логистика не позволяват да се повозите с нея по-продължително или да я закарате до някой сервиз, а когато привидно всичко ви хареса и „скочите в торбата“ започват главоболията и нещата, които са били прикрити, лека полека излизат наяве.

Как да разберем реалните километри на автомобила?

Как да разберем реалните километри на автомобила?

Уви, няма сигурна гаранция, че няма да попаднете на някой милионник и да страдате от множество прикрити проблеми, но естествено можем да направим всичко по силите си, да изровим цялата история на колата и да вникнем в дълбочина в нейното състояние. Реалният пробег и амортизация на автомобила могат да бъдат проверени по много фактори, а благодарение на съвременните технологии вече всичко това може да е записано в голяма част от управляващите модули на различните системи, да е скрито в таблото или дори да се пази в ключа. Ако джамбазите не са достатъчно „отворени“, опитен специалист по дадената марка може да изрови остатъци от историята на автомобила в някой от тези модули. Ако например компютърът на автомобила ви е записал грешка в системата за стабилност на 282 000 км, а на километража виждате „уникалните“ 137 000, то това със сигурност не е грешка в електрониката. Лошото е, че вече все повече търговци умело пипат паметта на различните такива компоненти и заличават добре следите от намесите си. Затова и ако не сте открили нищо дори след задълбочено ровичкане из дебрите на компютрите, това далеч не означава, че колата тъкмо е излязла от „разработка“.

При покупката на съвременен автомобил е хубаво да го закарате в добър сервиз, специализиран в работата с марката. Там, благодарение на правилната диагностична техника, ще могат да „прочетат“ всички управляващи модули и да извлекат максимално много полезна информация за вас, по която да прецените до каква степен е злоупотребявано с намесите и неговата история. Всъщност, освен реалните километри от там можете да разберете и много повече полезна информация като грешки в различните системи, сигнали за дефектирали компоненти, дори подобни на черна кутия записи на инциденти, активация на въздушни възглавници и системи за сигурност. Могат да ви кажат дори и колко често е била карана в „червеното“! И то често, без дори да карате колата там – само през ключа! Колкото повече електроники, толкова повече шанс някой несъвсем разбиращ „майстор“ да пропусне нещо в поредната поръчка от търговец да я направи неопетнена като утринна роса. Уви, колкото умни хора измислят съвременните технологични иновации, толкова такива от другата страна мислят как да ги манипулират. Та както казах по-горе – гаранция никаква.

Как да разберем реалните километри на автомобила?

Как да разберем реалните километри на автомобила?

Е, не само разните записи в паметта могат да ни дадат информация за възрастта, употребата и състоянието на автомобила. Износен волан, скоростен лост и педали, захабена шофьорска седалка и стелки. Всички тези неща, често съпроводени от различните симптоми на неизправност в двигател, силово предаване или ходова част, говорят, че или автомобилът не е на „декларираните“ километри, или пробегът е бил съпроводен с немарлива и душманска употреба. И в двата случая това не е вашата кола! Случвало ми се е да се натъкна на коли на реални 100-тина хиляди километра в плачевно състояние, но и да се радвам на автомобили с 300 000 + пробег в цветущо здраве без нито помен от умора. Обичам да казвам, че кола от каране и даване на газ не се плаши. Всичко е в начина на употреба и поддръжката. Имайте предвид, че често автомобили на малко километри, но застояли по гаражи и паркинги далеч не са в идеална кондиция, имайки предвид, че огромна част от компонентите (гумени уплътнения, тампони, гарнитури, течности) стареят и без да ги употребявате, а това често е дори по-пагубно. „Гаражните“ бегачки невинаги са за предпочитане, защото точните условия на съхранение са от огромно значение, за да не подейства негативно на кондицията им престоят на топло.

Така че, ето и моят съвет – търсете автомобили по състоянието и поддръжката им, а не по пробега и претворения от собствениците/търговците им образ.

Виж обяви за употребявани модели автомобили при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *