Изпитание за сетивата – Competition Track Day Serres

autocredit.bg1_seres-16-10-2014

Рубриката ни „Пътуване“ традиционно би трябвало да е свързана с пътувания до красиви места, по интересни пътища, на борда на интересни возила. Обикновено през сладките почивни дни, далеч от ежедневието. Като за начало обаче ще си позволим да се опитаме да пресъздадем нещо малко по-специално. Пътуване, но до едно автомобилистично кътче, което предстоеше да подслони интересна порода хора и автомобили. Разходка до едно събитие, което предстоеше да постави на изпитание автомобилните ни сетива!

IMG_0667

IMG_0671 IMG_1122 IMG_0670 IMG_0669 IMG_0667 IMG_0665 IMG_0663

Денят бе четвъртък, часът беше 7 сутринта, а нашият екип сънено се бе настанил в „служебното“ Е92 М3 (бел.ред. предпоследната генерация на BMW М3, произвеждана от 2007 до 2013 година). Google maps предвещаваше около 250км. на юг от столицата, преминаващи по приятните нови участъци на Автомагистрала Струма и Е79, както и през не толкова приятните ремонтни работи след дефилето на река Струма между Сандански и Кулата. Пътят в този участък е пренасочен през Петрич и ако предвиждате пътуване в тези ширини, имайте предвид да си подготвите завидно количество търпение, защото маршрутът често е осеян с оживен трафик, бавнодвижещи се камиони и подобни возила и изпреварванията по двулентовия международен път са изпитание за съобразителността на водачите и динамиката на автомобилите им. Като изключим това, Кресненското дефиле предлага красиви гледки, Сандански е известен с минералните си блага и СПА туризма, Мелник е притегателен център за любителите на виното и отпускащата почивка сред красивата ни природа, а наоколо са забележителностите на Рупите и Роженския Манастир. Малко по-сериозно отклонение от маршрута пък биха ви завели до ски „светилището“ Банско или пък до Рилския манастир. През по-голяма част от дистанцията пътната настилка е сносна и надали ще ви накара да съжалявате окачването си или да се притеснявате за цялостта на големите си джанти или нископрофилните си гуми.

Map

Ние обаче не бяхме тръгнали на почивка… или поне не такава, каквато си я представят повечето хора! Очакваха ни два дни на автомобилната писта в Серес, а наши любезни домакини бяха Николай Минков и Георги Дончев. Те се бяха погрижили да осигурят сериозното състезателно съоръжение за, както се оказа малко по-късно, група от екзотични и супер коли, състезателни и улични играчки, както и за техните собственици. Идеята бе проста – натурално и максимално емоционално събиране на хора, горящи за автомобилизма около не по-малко горещи барбекюта, изкусително ухаещи меса и истинско и неподправено даване на газ по пистата! Всичко това бе примесено с мъжки захвърлени ръкавици и добре наточени саби, ятагани и тем подобни хладни оръжия (бел.ред. жаргонни наименования за закачливо уговорени съревнования между участниците в различни сфери – от времената за обиколка, през силата, бързината и подготовката на техниката, до количеството и качеството на погълнатата храна и вербалните умения за „маркетингова защита на изложени тези и твърдения“). Сигурни сме, че част от вас вече си представят картинката и се усмихват многозначително! Е, усмивки имаше… много, наистина много! Атмосферата бе несравнима, а много професионални състезания у нас и чужбина могат да се поучат що е то перфектна организация, грижа за участниците и феър плей. Тук обаче малко избързах!

autocredit.bg_seres16-16-10-2014

Връщаме се на пътуването. Нашият „конвой“ от два автомобила и един мотоциклет бе посрещнат още на първата си спирка с изключително разведряващ момент тип „because race car“ (в превод – заради състезателния автомобил). При опит за „напояване на конете“ с гориво тип Racing на една бензионостанция, любезното момче, работещо там, ни посрещна с думите „лелеее, свърши ни най-силния бензин заради вас“! Ние, естествено, предвид невръстния час от денонощието и твърдото си отрицание на реалния свят в такъв момент на летаргия се спогледахме нелепо, недоумявайки какво се опитва да ни каже той. Слава богу, за разлика от нас някой на тази бензиностанция мислеше – „малко преди вас от тук минаха още няколко автомобила, които заредиха до горе от същото“ – уточни той и вече работата бе ясна дори за нас! Вече всички на юг от София знаеха, че някъде нещо се случва. Последва кратка свежа дискусия за колите, с които пътувахме и това, което ни очакваше, доза енергизиращи течности и храни и за човеците и продължихме по пътя си. Малко преди Сандански отново бяхме гладни, „сипахме от същото“ и бяхме на една крачка от така очакваната локация. Естествено, на границата също ни очакваха – „и вие ли за Серес?“ – след утвърдителен отговор от наша страна пътуването продължи и след 50тина километра вече гледахме последната табела „Serres Racing Circuit“, която ни отведе към „Αυτοκινητοδρομιο Σερρες“ каквото и да означава това! Тук е момента скучно да се отклоня леко от темата, преди да стигнем до същината и, като кажа, че участъкът от пътя от Кулата до Серес е ужасен! В началото има нещо като магистрала с ниско ограничение на скоростта, но след това става наистина много гаден – неравности по настилката, неприятни наклони и коловози, дупки и т.н. – пълна програма! На всичкото отгоре, южните ни съседи биха се радвали да изкарат няколко хиляди евра от всяко ваше нарушение и ви съветваме да не допускате провинения – чували сме, че създават кански проблеми за затъмняващо фолио на стъклата, несвален накрайник на теглича, прекомерно количество товар или прикачен товар, както и дори нелепата липса на голям талон за регистрация на автомобила у вас по време на пътуването.

autocredit.bg_seres6-16-10-2014

Така, след лекото разваляне на привкуса ви поднасяме ароматна смесица от пушеците на сочни месца подложени на безмилостната жега на дървените въглища и също толкова термообработените спирачки, генерации и гуми на „бегачките“. И то какви бегачки – 3, да ТРИ броя Porsche 911 GT3 Cup, една 997ца GT3 RS, една GT2, бял SLS AMG Black Series (или бял black за по-кратко, много ни хареса как звучи), Corvette ZR1, няколко Ferrari-та – F430Ки, 360ки, както и забележителна Challenge Stradalle, Nissan GT-R, две модифицирани Lancia Delta Integralle, BMW M3 CSL (предполагам, че доста от вас се досещат за каква кола точно става въпрос), сериозно подготвена Mazda RX7, Lotus Elise, флотилия от Evo-та, и списъка продължава с BMW 1 M Coupe, Porsche Cayman, Mini Cooper S, свежо доработен за пистови „забежки“ и дори стандартна 335ца от последното поколение на BMW 3та серия. Отегчихме ли ви? Надали! Е, и ние не бяхме отегчени, а изненадите и зрелищата тепърва предстояха!

IMG_0655 IMG_0654 IMG_0653 IMG_0652 IMG_0647

Момчетата редуваха стинтове от бързи обиколки по пистата с лежерно похапване на вкусотии, подготвени от домакините, докато машините им си починат и бъдат снабдени с поредния комплект гуми за убиване. Така денят минаваше в споменатата вече идилична атмосфера, хронометрите вървяха безпощадно, времената за обиколка падаха, а саблените сблъсъци отекваха все по-зловещо в атмосферата! „Обърках спирането за първи завой“… „как да взимам комбинацията от 6ти, 7ми и 8ми завой?“… „С каква треактория караш бързия и дълъг десен в края на конфигурацията?“… „Изпуснах грипа на предпоследния завой и излетях в чакъла“… „Не мога да загрея гумите, на какво налягане да ги карам?“… Отвсякъде се търсеше по някоя и друга секунда или десета, всеки слизаше с усмивка, запъхтян, но целеустремен към спечелване на битката с времето… и с другите „самураи“. Разнасяха се каски, екипи, специални пилотски обувки, избираха се рейсингови гуми и ухаеше на бензин. И както казват – „кой каквото и да прави, Porsche–тата са най-бързи“ – кои бяхме ние да опровергаваме тази традиция?! Първо време и нов рекорд за автомобил на пистата постави Porsche 997 GT3 Cup, като хвърлената от собственика му ръкавица е толкова добре заровена под старт-финалната линия на писта Серес, че ще трябва нещо много повече от кирка и лопата, за да бъде извадена! Изненадата на деня обаче бе белият black, помните го, нали? Да, точно онази луксозна супер кола с всичките ѝ маниакално изработени детайли, кожените тапицерии, мултимедийната и озвучителната система, навигацията и климатика. В целия ѝ блясък! Второ време за деня на секунда и половина след водача! SLS-ът за пред Планет бе също толкова впечатляващ и на пистата! Респектирани сме! Всеки един от собствениците на тези автомобили заслужава адмирации за това, че е преминал над позата и показността и използва автомобила си и по предназначение, защото за нас автомобилистите е грехота да имаш спортен, екзотичен или супер автомобил и да не му отпуснеш юздите на състезателната писта! Това е все едно да имаш жена модел и да не спиш с нея, а само да я водиш по скъпи ресторанти, не мислите ли?

IMG_0646 IMG_0645 IMG_0644 IMG_0642 IMG_0641

Та такава бе атмосферата, такива бяха колите и такива бяха хората. Един уникален ден сред автомобилни разговори, готина компания, красиви и бързи коли и вкусно хапване. Изядоха се 50 килограма месо, унищожиха се над 100 гуми, изгори се повече от един тон гориво. И всичко това в името на автомобилната фенщина! Доволни сме… надяваме се снимките, предоставени ни любезно от виртуозите от Lap.bg, да успеят да пресъздадат за вас атмосферата и да го усетите поне малко като нас, а следващия път да сте редом с нас на пистата! На следващия ден ни чакаше track day на Ferrari Club Гърция! Да, един истински малък моторспорт уикенд, защото екипът ни завърши на писта Дракон в Калояново! Ааа… връщането ли? То бе белязано от „това истинска М3ка ли е? Дай да видим какво може!“… запомнящо се влизане в родината! Доволни бяхме… доволни заспахме!

10714123_703027166446232_6615313333728980923_o

10704158_777535322311607_8092205267297614101_n 10659045_703034673112148_1446139228931283910_o

autocredit.bg_seresresults-16-10-2014Текст: Александър Цветков

Снимки: Lap.bg

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *