Hyundai Santa Fe проблеми

santa fe

В популярния вече SUV и компактен 4х4 сегмент, в който влизат кросоувъри, „паркетници“ и сериозни джипки, Santa Fe е заслужил една от челните позиции. Моделът често е пренебрегван и непредпочитан, но той наистина представлява семейно комби, с което е лесно да се живее. Оборудването му е на ниво (като се има предвид и цената), а 4х4-задвижването му е достатъчно добро, за да ви накара да пътувате по-спокойно и по-сигурно по заснежените пътища. Да, тук определено не говорим за „хардкор“ оф-роуд машина. Странните форми (за някои грозни) на Hyundai Santa Fe не дават визия на мачо-4х4 джипка, но пък придават на автомобила практичност.

Hyundai Santa Fe проблеми

Hyundai Santa Fe проблеми

Известни проблеми: механично погледнато Santa Fe е от „старата школа“ и не би трябвало да е много по-скъпа от преките си конкуренти. За съжаление е така. Както писахме вчера, част от нормалните ремонти са „по-солени“ от тези, срещани при Freelander, HR-V и др. Имайте предвид, че правилната и навременна поддръжка и употреба на правилни части може да ви спести много. Например, моторното масло на дизеловия двигател на модела. Никога не просрочвайте сервизния интервал и винаги наливайте качествен лубрикант. Ангренажният комплект също трябва да бъде сменян навреме: на всеки 90,000 км при дизеловия двигател и на 120,000 км при бензиновите.

Както писахме вчера, Santa Fe не страда от много „детски болести“. Да не кажем, че не се срещат почти никакви. По-вероятно е това да се дължи на здравата и надеждна конструкция, а не на това, че не е много предпочитан модел. Както и да е, внимавайте и обръщайте внимание на маслени течове, неравномерно износване на предните гуми (индикиращо проблем с окачването и ходовата част) и състоянието на съединителя при версиите с механична трансмисия. Ако случайно излизате на по-сериозен оф-роуд, пазете „корема“ на вашето Santa Fe и не се доверявайте на привидно високия клиренс.

Hyundai Santa Fe проблеми

Hyundai Santa Fe проблеми

И все пак, ето няколко евентуални проблема, с които можете да се сблъскате. При който и да е бензинов агрегат, двигателят може да не запали, заради повреден датчик на коляновия вал. Той е особено важен, за да индикира на компютъра в кой момент кой цилиндър трябва да „получи“ гориво-въздушна смес. Датчиците „изкарват“ около 150-200,000 км и след това могат да създадат проблеми. Подмяната на датчика с нов ще позволи на двигателя да пали и работи свободно.

Непостоянен празен ход при бензиновите агрегати. Проблемът може да се дължи на дефектирал EGR-клапан. Първоначално почистването може да отстрани проблема, но ако двигателят ви продължава да работи неравномерно, най-добре се оборудвайте с нов рециркулационен клапан.

Hyundai Santa Fe проблеми

Hyundai Santa Fe проблеми

Не добра смяна на предавките при автоматична скоростна кутия. Грижата за трансмисията е важна. След смяна на маслото в автоматика, задължително трябва да се спази нивото на новото. Ниско ниво на флуид в трансмисията може да повлияе на нейната работа. Уверете се, че след смяна на маслото, механикa е подменил софтуера с възможно най-новия, тъй като от стар такъв също може да изпитате подобни проблеми. Препоръчваме ви операциите, свързани с автоматичната скоростна кутия, да се извършват при оторизиран дилър или в специализиран сервиз за скоростни кутии.

Hyundai Santa Fe проблеми

Hyundai Santa Fe проблеми

Както казахме по-горе, навременната смяна на ангренажния ремък е много важна. Той може да се скъса в най-неподходящия момент (и при най-неподходящите обороти, обикновено над 4000 в минута) и да направи катастрофални щети в двигателя. Уверете се, че ангренажa на вашата Santa Fe е подменен сравнително скоро и ако не е, предприемете тази сервизна операция. Препоръчваме с нея да се занимава сервизен специалист.

Hyundai Santa Fe проблеми

Hyundai Santa Fe проблеми

Единственият гаранционен ремонт, който ни е известен, е подмяна на модула на въздушните възглавници. Той дори е частичен и обхваща модели, произведени между 2003 г. и 2004 г. Проблемът е там, че модула трябва да бъде препрограмиран, за да не активира въздушната възглавница на пасажерското място на предния ред седалки, когато на него има монтирано детско столче. В сервизната история може да не е отразена операцията, но не се притеснявайте. Не забравяйте, че според българското законодателство детското столче не трябва да седи на предната седалка.

И няколко финални реда за педантите, които искат тяхното Santa Fe от първо поколение да е обслужено по най-добрия начин. Ако някой ден алтернаторът на вашия автомобил спре да зарежда системата с необходимото напрежение, това е симптом, че е за смяна/рециклиране. В България има десетки фирми, които се занимават с операцията по съживяване на износени алтернатори, но ви съветваме първо да потърсите оригинален алтернатор от „новия модел“, който е с по-голяма мощност. Единственият му недостатък е, че ролката му е за друг модел ремък и ще трябва да подмените тази на коляновия вал, както и самия ремък. „Старите“ алтернатори са монтирани на Santa Fe през 2002 и 2003 г., а всеки модел, произведен след тези години, вече е с „новия“ модел.

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *