Honda Civic 8-мо поколение

Honda Civic 8-мо поколение

Този модел бе представен през 2006 г. и самият факт, че носи името Civic, говори много. Не забравяйте, че Honda са на пазара на компактни градски автомобили от началото на 70-те години на миналия век. Това дава ясен знак, че имат идея как точно трябва да изглежда перфектният градски автомобил. Civic вече е с по-остър дизайн, предназначен за още по-млади собственици.

Honda Civic 8-мо поколение

Honda Civic 8-мо поколение

Ръбатите форми отначало предизвикаха смут при традиционните клиенти на Honda, но с времето всички свикнаха с дизайна. И независимо че изглежда сякаш идва директно от улиците на Токио, европейският модел се различава от този, продаван в Япония.

Интериорът е почти директна противоположност на екстериора. Иска се време, за да свикнете изцяло с функциите.

Honda Civic 8-мо поколение

Honda Civic 8-мо поколение

Мястото за крака е достатъчно, но височината е лимитирана, особено на задния ред седалки. Багажникът е с добър размер, а разделящата се и падаща облегалка осигурява допълнително място за товар.

При нормално шофиране Honda Civic се кара добре, но не е толкова „остра“ колкото VW Golf или Ford Focus. За някои окачването може да е една идея по-некомфортно от очакваното, но всичко е въпрос на вкус. А заради по-стегнатото окачване шумът от гумите се предава в цялото купе.
Изключително рядко се среща базовото ниво на оборудване S, което не предлага климатик, CD-плейър и лети джанти, но има система за контрол на сцеплението, въздушни възглавници и централно заключване с дистанционно. Следващата стъпка са SE моделите, които разполагат с всичко, изброено по-горе. Следва ниво Sport с по-големи джанти, ксенонови фарове и „спортни“ алуминиеви детайли в интериора. ES пък предлагат още глезотии: круиз контрол (темпомат), двузонален климатроник и панорамен стъклен покрив. Черешката на тортата е EX, който разполага с всичко от горепосочените и добавя сателитна навигация и автоматично активиращи се чистачки на челното стъкло.

Двигателната гама започва от 1.4-литров бензинов агрегат с 90 к.с., стигащи за ежедневно придвижване, стига да не закъснявате за среща. 1.8-литров „бензин“ със съвсем различни конструкция и управление доставя 138 к.с. на доста по-високи обороти. Сами се досещате, че тази мощност е достатъчна за почти всеки. 2.2-литров дизелов двигател допълва гамата със своите 140 к.с. и два пъти повече въртящ момент от „големия“ бензинов. Точно този въртящ момент прави Civic изключително гъвкав във всякакви работни режими. Type S версии на 1.8-литровия бензинов и 2.2-литровия дизелов агрегати се предлагат за Civic с 3-врати. В спортния пакет са включени спортно окачване и различни екстериорни детайли.

Honda Civic 8-мо поколение

Honda Civic 8-мо поколение

Type R e модификацията, за която мечтаят ентусиазираните шофьори. С 2-литровия си бензинов агрегат с мощност 200 к.с. Civic Type R е пряк конкурент на VW Golf GTi за титлата „най-добър хечбек на пазара втора ръка“.

Honda Civic 8-мо поколение

Honda Civic 8-мо поколение

Автоматичната скоростна кутия на Honda, наречена i-Shift, ви позволява да превключвате предавки ръчно, ако не сте на автоматичен режим. Да, смяната на предавките не е най-плавната и най-бързата, но в началото на 2008 г. инженерите на марката правят нови настройки на отговорния за работата на скоростите компютър и определено има разлика.

Сервизирането на осмо поколение Honda Civic при оторизиран дилър ще е доста по-скъпо от това на Focus и Golf, но пък официалните представителства на марката се славят с едно от най-доброто обслужване на клиенти. Естествено, при независим сервизен специалист ще спестите известна сума пари за работа, но оригиналните резервни части остават на същата стойност. Когато говорим за икономия на гориво, не се изненадваме, че дизеловите опции са най-ефективни, постигащи среден разход от 5,5-литра за 100 км. Въпреки това „малкият“ бензин не изостава много – 5,9 л/100 км. На хартия 1.8-литровите агрегати варират между 7-8 л/100 км. Дойде време за най-лакомия – Type R, който на теория харчи 9,1 л/100, но в реални условия разходът клони към 12 литра.
Като цяло явно Honda Civic задоволява голяма част от нуждите на собствениците си, без излишни неразрешими проблеми. Все пак перфекионистите ще намерят за какво да се хванат. Екипът на blog.autocredit.bg е чувал оплаквания за проблеми с интериора, в частност за качеството на материалите и сглобките. Екстериорно също има дреболии, които да проверите – лесно помътняващи фарове и изправност на механизма, отговорен за отваряне на капачката на резервоара. Някои от официално обявените гаранционни ремонти включват екстериорните дръжки на вратите, задното окачване и неизправност в механизмите на ръчната спирачка. Бутончето, активиращо стоп светлините, било подменяно по гаранция. Агрегатите като цяло са надеждни и здрави, но дизеловият се слави, че при прекомерно износване (заради голям пробег и редки сервизни интервали) може да „лапа“ по литър моторно масло за 1000-1300 км пробег.

Honda препоръчва на собствениците да сервизират автомобилите си на всеки 10,000 км или 6 месеца (малко по-често от други марки и модели), но по-честата поддръжка ще направи автомобила по-надежден занапред. Проверете сервизната книжка на потенциалния си нов автомобил; добре е сроковете и пробегът да са спазвани.

Когато дойде време за инспекция преди купуване, започнете с визуалната: фокусирайте се около целостта на детайлите, които са уязвими на катастрофи. Малки деруги не трябва да ви притесняват, но следи от сериозни тенекеджийски ремонти издават, че може да има по-сериозни невидими проблеми. Съветваме ви да избягвате покупката на автомобили, които са сериозно пострадали при инциденти и поправяни впоследствие.

Бъдете сигурни, че ще направите тестово шофиране преди покупката. Когато тествате потенциалния си нов автомобил, поставете го в колкото се може повече различни условия. По този начин ще придобиете по-пълна представа за това дали по ходовата част, спирачките, двигателя и трансмисията има наченки на проблеми.

Виж обяви за употребявани модели на Honda при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *