Градски ежедневки… Peugeot 206

Градски ежедневки... Peugeot 206

Ако ви допада външният вид на Peugeot 206, със сигурност ще простите всичко останало, което ще споменем. Ако търсите нещо по-нестандартно на вид, значи това е автомобилът. В случай, че не ви е симпатичен, повярвайте, че няма да има кой знае за какво да се хванете. Най-много оплаквания като че ли се събират за ужасната шофьорска позиция. Самата седалка страда от липса на каквато и да е упора за водача. Да не говорим, че по-високите шофьори определено ще се чувстват некомфортно, защото коленете им ще висят във въздуха. Интериорът също не впечатлява с кой знае какво. По-неатрактивен еквивалент може би няма, но тук нещата също са субективни и всичко зависи от гледната точка. Мястото са пасажери на предния ред е добро, но възрастните пътници почти винаги се измъчват на втория ред седалки. Поне багажникът е с правилен обем и форма. Пътното поведение не е перфектно, но е далеч над средното ниво. Шофирането може да е забавно… дори по-забавно от това на всепризнатата в този клас Ford Fiesta. Когато шофирах 206 по нашата пътна мрежа, се усещаше добре… по-добре от азиaтските му конкуренти.

Градски ежедневки... Peugeot 206

Градски ежедневки… Peugeot 206

От многото двигатели 1.1 и 1.4-бензиновите като че ли предлагат най-добрия баланс между цена и възможности. И двата доставят мощност, каквато е необходима за експлоатация на Peugeot 206 в градски условия. По-малкият по обем двигател не е кой знае колко по-маломощен от 1.4-литровия, но с него ще плащате по-малко такси и ще се застраховате с по-ниска премия. Французите се славят с производството на отлични дизелови агрегати. Ако сте фен на този тип гориво и на 206, съветваме ви да се разровите за HDi-мотор, добавен към гамата след 1999 г. Двигателите, конструирани след края на 99-та, се оказват доста по-здрави и по-рефинирани от 1.9D, монтирани на първите 206-ци. Никога до сега не сме насърчавали покупката на различни (по-богати) нива на оборудване, но в този случай няма да спестим тази информация. Избягвайте базовите версии (Style при първите модели 206) и наблягайте на следващите стъпки LX или S (при по-късните модели). Да, оставяме на вас да прецените дали искате нещо луксозно или по-спортно (GLX и SE… или XSi), но ви съветваме да изберете 206 с колкото се може повече екстри, които да ви карат да се чувствате добре в новата си придобивка и след една година. Хубавата новина е, че Peugeot 206 създаде еуфория у купувачите дни след представянето си и в момента има предостатъчно екземпляри за продажба, измежду които можете спокойно да избирате. Естествено, цената е определяща, но не се спирайте след първия оглед.
Разходът на гориво на който и да е двигател, монтиран в Peugeot 206, е задоволителен. Бензиновите обикновенно консумират около 7 литра в смесени условия, а 180 к.с. 2.0 GTi „пилата“ се върти около 10/100. Дизелите определено са по-икономични, особвено модерните HDi. 2-литровият HDi изразходва около 5.5 литра, а по-късните 1.4 HDi – невероятните 4.8-5 л за 100 км. Цената за обслужване не е плашеща, стига да не сте се спрели на GTi.
Преди точно 10 години, когато Peugeot 206 участва в тест за издръжливост заедно с конкуренти от други марки, „лъвчето“ финишира на 11-то място. Заключенията на експеритите бяха, че механичната надеждност е под средното ниво, качеството на материалите в интериора е лошо и основни проблеми – вентилационната система (парно и климатик), както и гореопоменатите предни седалки.

Градски ежедневки... Peugeot 206

Градски ежедневки… Peugeot 206

От друга страна, официалните данни от Peugeot ни карат да сме доста по-спокойни. Според тях гаранционните ремонти са доста по-редки отколкото на други френски марки например и цялостно 206 е на добро ниво. Повече от половината докладвани проблеми се дължат на електрически или електронни неизправности. Централното заключване, например, е доста често срещано като оплакване, но ремонтите са сравнително бързи и доста евтини.
Преди да финализирате сделката, уговорете пълна инспекция при специалист, който познава добре френските возила. За съжалените, те не са направени здрави като японските им еквиваленти. Ако сте се спрели на версия 206 CC (идва от Coupe Convertible или иначе казано купе-кабриолет), задължитено проверете дали таванът се движи плавно и безпроблемно, без да издава паразитни шумове. При затворен таван се уверете, че движението с висока скорост не е проблем за уплътненията, защото този шум може да бъде истински досаден.
Като цяло агрегатите са доста добри и трябва да сте особено внимателни за паразитни шумове, особено на студен старт. Тропане, виене, проблемно палене издават както механични проблеми, така и електрически и тук идва спорният момент – с кой от двата е по-добре да се сблъскате.

Градски ежедневки... Peugeot 206

Градски ежедневки… Peugeot 206

Огледайте внимателно целия интериор за следи от употреба или ремонти (по корите на вратите и арматурното табло). За съжаление, материалите, с които са облечени седалките и част от корите на вратите, не издържат теста на времето и износената и зацапана тапицерия на шофьорското място загатва, че автомобилът не е бил обгрижван достатъчно.

AutoCredit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *