Ford Mondeо – заслужаваше ли си чакането?

Ford Mondeо - заслужаваше ли си чакането?

Определено почакахме доста появата на новото поколение Mondeo. Първоначално бе показан в края на 2012 г. и очаквахме да се появи на пазара кратко след това, но поради едни или други причини Ford отложиха старта на продажбите. Когато компанията затвори фабриката си в Белгия, Mondeo „отиде“ да се произвежда в Испания. Е, вече сме 2015 г. и Mondeo е на пазара. Заслужаваше ли си чакането? От Ford обясняват, че с това двугодишно закъснение са успели да се фокусират върху изпипването на детайлите, особено по автомобилите за Европа. Както знаете, моделът се предлага и в САЩ, но като Fusion. Резултатите са впечатляващи, най-вече в нивото на качество.

Интериорът на „новобранеца“ определено е по-добър от този, срещан в конкурентните семейни автомобили. Както предишното Mondeo, така и това е доста просторно. Всъщност е една идея по-къс от Jaguar XF, но е на същата колесна база като предшественика си. Инженери и дизайнери от Ford са направили чудеса със стилистичното оформяне не само на интериора, но и на екстериора. В интериора, както казахме, има наистина много простор. Зад волана нещата също не са никак лоши. А най-комфортно се пътува на магистрални скорости, защото тогава наистина осъзнаваме старанието на проектантите. Пасажерите са изолирани от външните шумове, багажът им се намира в просторното товарно пространство, а шофьорът е доволен, защото разходът на гориво също е впечатляващ. По каталожни данни 1.6-литровият TDCi дизелов агрегат ще даде 3 на 100 при нормално шофиране! Освен него има 1-литров EcoBoost бензинов, който независимо от малкия си работен обем ще развива 125 к.с. Предполагаме, че горните два двигателя ще са по-непредпочитани за сметка на 1.5-литровия EcoBoost бензин и 2.0-литровия TDCi дизел.

Ford Mondeо - заслужаваше ли си чакането?

Ford Mondeо – заслужаваше ли си чакането?

Ние сме се настанили удобно в Mondeo 2.0 TDCi, но с един турбо компресор (би-турбо агрегатът развива завидните 210 к.с.) и разполагаме с достатъчни 150 к.с. и 350 Nm въртящ момент, с които между другото се доускорява доста приятно от 100 км/ч, което пък прави изпреварванията лесни и безопасни. Mondeo е конструиран на базата на по-здрава, но по-лека конструкция (задният капак, например, е магнезиев), което помага купето да се накланя по-малко и да е все така комфортно. Носейки по-малко товар, окачването може да си позволи да е по-меко и да се бори адекватно с неравните родни пътища. Друго предложение, което ще се понрави на повечето градски шофьори, е специално настроеното електрическо усилване на волана, даващо усещане за лекота и плавност. Лошото обаче е, че така се притъпява връзката между предните колела и волана, а добре знаем колко е важна тя, когато шофираме по-ентусиазирано. Личи си, че във времето между представянето и официалната поява, всички, замесени с Mondeo, са се постарали купувачите да останат доволни. Хубавото е, че почти всичко става ясно, след като се настаних зад волана и подкарах Mondeo. Двигателят, макар и дизелов, едва се чува в купето. При движение със 130 км/ч по магистралата не е необходимо да повишаваме дори малко гласа си, за да провеждаме диалог. Смело мога да заявя, че дори собственици на премиум автомобили ще се впечатлят и ще се чувстват на място в Mondeo.

Ford Mondeо - заслужаваше ли си чакането?

Ford Mondeо – заслужаваше ли си чакането?

С останалата част на интериора Ford определено надхвърля очакванията, особено на собственици на предишни версии на модела. На допир всички материали се усещат приятни. Качествена пластмаса е заложена дори и в ниските части на купето, където обикновено човешка ръка не минава. Да се върна на шофьорската позиция: бързо настройвам седалката (с механични реглажи) и волана. Пред себе си виждам дигитален дисплей, при който след палене се прожектират аналогови стрелки за скорост, обороти на двигателя и т.н. Ръцете ми веднага лепват на мултиволана и след бърза справка и запомняне на бутоните мога да оперирам аудиосистемата, темпомата и бордовия компютър без да гледам какво натискам. На централната конзола вече има още повече простор, за което донякъде допринася електрическата ръчна спирачка, спестяваща място за механизъм. Около бутона й има две дълбоки и широки стойки за чаши, а зад нея – удобен подлакътник-жабка. Моделът, който карам, е с конвенционална 6-степенна механична трансмисия.

Ford Mondeо - заслужаваше ли си чакането?

Ford Mondeо – заслужаваше ли си чакането?

Скоростният лост се движи плавно към всяка предавка, а съединителят се натиска с почти дразнеща лекота. Това значи, че и нежната част от нашата аудитория би се чувствала комфортно зад волана. Сега дамите ще си кажат „Е, ама как ще паркирам този автомобил в града?“ Ford са се погрижили и за тази част. Опционална екстра е самостоятелното паркиране на автомобила. Изпробвах го само за успоредно паркиране. Активирам системата и се движа бавно в тясна улица, а тя „оглежда“ подходящо място за паркиране. Не след дълго ми подава сигнал, че е открила. На централния дисплей започва да ме командва: включи задна предавка и отпускай плавно съединителя в готовност за спиране. През цялото време не докосвам волана, а електроусилвателят, командван от паркинг асистентите, оперира с него. При достигане на позиция, в която задницата е насочена и почти е опряла в автомобила зад мен, съм инструктиран да превключа на първа предавка и отново плавно да отпускам съединителя в готовност за спиране. Така с две маневри Mondeo-то се самопаркира. Сложно може да се стори на дамите връщането обратно в движение, но не смятам, че ще е проблем.

Ford Mondeо - заслужаваше ли си чакането?

Ford Mondeо – заслужаваше ли си чакането?

Ще се върна малко назад и отново ще поговоря за простора в купето, защото наистина бях изненадан. В корите на вратите има обособени джобове за бутилки вода и предмети, жабката е с отлични размери и може да бъде заключена, а както вече казах, под подлакътника има място за още неща. Качих се на задната седалка, за да изпробвам мястото с ръста си (186 см). Не изпитах клаустрофобично усещане, дори напротив. И то след като бях настроил предната седалка по себе си. Към момента смятам, че само Skoda Superb успява да постигне същата интериорна шир. Да ви кажа и за багажника – 550 литра с добър отвор. Ако пък предпочетете пълноразмерна резервна гума, ще разполагате „само“ с 458 литра.

Ford Mondeо - заслужаваше ли си чакането?

Ford Mondeо – заслужаваше ли си чакането?

Ще споделя накратко и „минусите“, ако мога така да се изразя. Определено не ми хареса аудиосистемата Sony. Някак изостава от цялостния вид и представяне на возилото. Не ми допадна и фактът, че електроусилвателят на волана не ме свързва с предните колелета по начин, по който очаквах. Не ми допадна и свръхлекият съединител, с който се свиква бързо, но притъпява емоцията от шофирането. Но бих свикнал с всичко, защото това Mondeo няма нищо общо с предходните.

Технически характеристики:

2.0 TDCi – 4-цилиндров, турбо-дизелов с макс. мощност 150 к.с. при 3750 об/мин и макс. въртящ момент 360 Nm от 1750 до 3750 об/мин
Трансмисия – 6-степенна, механична
Ускорение 0-100 км/ч – 9,3 сек
Максимална скорост – 215 км/ч
Разход на гориво (градски, извънградски, смесен) – 5,1/4,0/4,4 л/100 км. СО2 – 115 гр/км – каталожни данни
Дължина/ширина/височина/колесна база в мм – 4871/2121/1482/2850
Обща маса – 1485 – 1589 кг според нивото на оборудване
Обем на багажника – 429 – 1356 л
Гаранция – 5 години без ограничение в пробега
Цена – 51,200 – 54,850 лв. според нивото на оборудване

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *