Ford Mondeo (2007 – 2015)

Ford Mondeo (2007 - 2015)

Всеки е чувал лафчетата, осмиващи автомобилите Ford. Името идвало от абревиатури на Fix Or Repair Daily (бел. ред. ежедневни ремонти) или Fast Running Only Downhill (бърз само по нанадолнището). Скоро от някъде просветна бисерът за запалилия през зимата Ford, наречен Focus. Ами да, ама не. Много е трудно да намерим кусури в новите Ford машини. В това число и за Mondeo, който прави всичко изключително добре. Комфортно вози четирима възрастни, побира багажа им, изразходва сравнително малко гориво, а понякога може и да е забавен за шофиране. Но да започнем поред. Купето на Mondeo е просторно и дава достатъчно място за краката и главите на пасажери с ръст 1.80. Почти всичко в интериора е изработено от качествени материали и сглобено добре. Дори най-базовото ниво на оборудване предлага климатик, автопилот и предни електрически стъкла.
Багажникът на комби версията е достатъчно голям. Подът е нисък, а големината и формата на отвора – отлични за товарене на неудобни багажи. Когато трябва още място, задните седалки лесно могат да „паднат“ и така да се получи багажник с общ обем 1685 литра. Доста голяма част от шофьорите изпитват затруднения при свикването с габаритите на комби Mondeo. Видимостта от шофьорското място се оказва недостатъчна. Това в никакъв случай не е недостатък. Хечбек версията също е практична. Тя също разполага с голям багажник и падащи седалки.

Ford Mondeo (2007 - 2015)

Ford Mondeo (2007 – 2015)

Разходите по употребата на Mondeo не са прекалено високи, което означава, че Ford не е по-скъп за поддръжка от преките си конкуренти. Най-големият проблем, може би, е лошото име на марката, създадено от по-стари модели, които не са били толкова надеждни.
Двата 1.6-литрови бензинови агрегата, развиващи 110 и 125 к.с., не са достатъчно мощни за автомобил с габаритите и масата на Mondeo. 2-литровият се оказва единственият адекватен бензинов агрегат. 2.3-литровият е рядък, а и се куплира само с автоматична трансмисия. Има и още един, който избягваме, но трябва да споменем – 2.5-литров с принудително пълнене. Да, бърз е. Да, ще замисли голяма част от градските светофарни състезатели, но в никакъв случай не е подходящ за всекидневна употреба. Разходът му е непоносимо висок.
Дизеловите модели са доста по-популярни, а и има защо. Като цяло са по-добра инвестиция. Може да ви „изпаднат“ евтини Mondeo-та с 1.8-литров турбо-дизел, но имайте предвид, че не е най-добрият за извънградски пътувания. Проблемът му е, че понякога се усеща маломощен, особено ако автомобилът е натоварен. 2.0-литровият турбо-дизел е най-подходящият агрегат за Mondeo. Мощността му се доставя по рафиниран и тих начин, а и е задоволителна. 2.2-литровият не дава кой знае колко повече от по-малкия си брат откъм мощност и затова не смятаме, че си заслужава доплащането за такъв.

Базовото ниво на оборудване Edge разполага с разни екстри, както писахме по-горе, но Zetec върви с лети джанти, климатроник и задни електрически стъкла. Ghia пък добавя автоматични фарове, автоматични чистачки, CD-чейнджър и по-комфортен интериор. Ниво на оборудване Titanuim добавя по-големи лети джанти и различни външни и вътрешни подобрения, но според нас най-изгодна инвестиция са Zetec или Ghia.
Сервизирането не е прекалено скъпо. Съветваме ви преди да купувате каквито и да било резервни части, да проверявате както в оторизирания представител, така и в алтернативни автомагазини. Ценовите разлики понякога може да са големи. Амортизацията ще е един от най-големите разходи при закупуването на Mondeo, затова е добре да подберете внимателно правилното возило за вас. Бензиновите варианти не са добра идея, защото цените им падат доста по-бързо от тези на дизелите. Ако някой ден решите да продадете Mondeo-то си, за дизелово ще вземете повече пари. Titanuim ниво на оборудване също не е за предпочитане, защото не предлага кой знае колко повече от Ghia, но струва по-скъпо. Разходът на гориво е от 5.3 до 6.2 л/100 км извънградско при дизеловите и от 7.5 до 10 л/100 при бензиновите.

Ford Mondeo (2007 - 2015)

Ford Mondeo (2007 – 2015)

Повечето Ford Mondeo са здрави и надеждни, без сериозни проблеми при поддръжката или по-засукани повреди. Най-много оплаквания има относно компютъра, управляващ 2-литровия дизел. Проблемът му е, че гаси мотора в движение без никаква причина. В последствие двигателят пали сякаш нищо никога не се е случвало. Софтуерен ъпдейт на програмата е ECU-то разрешава тази грешка.
Друг „яд“ на собствениците на Mondeo с безключов достъп и палене е отказ за сработване на въпросната система. За съжаление най-често се проявява, когато собственикът на автомобила е извън него. Това пък не се „хваща“ толкова лесно и са необходими подмени по системата: ключ с препрограмиране, четящ модул и т.н.
Голяма част от собствениците, които ползват своето Mondeo за работен автомобил и слизат и се качват по десетки пъти на ден в колата си, споделят, че външните подпори на шофьорската седалка почти са се разпаднали и че декоративната кора на шофьорската врата не е закачена добре за самата врата. Проблемите са дребни и се отремонтират сравнително лесно, но пък наличието на такива в автомобила, който оглеждате и се каните да си купите, означават, че возилото определено е използвано главно в града.
При огледа насочете вниманието си изцяло към поведението на автомобила. При студен старт двигателят трябва почти веднага след запалването да заработи с ниски и плавни обороти. Всякакви замисляния при шофиране и натискане на педала на газта до долу могат да се дължат на лошо гориво, зацапани филтри, износени свещи (при бензиновите двигатели) или всякакви „тунинг“ намеси. Дори да сте леко несигурни в избора си, това значи, че нещо в двигателя не е наред.

Внимателно изпробвайте механичната трансмисия. Предавките трябва да влизат тихо и плавно. Трудно превключване от трета на втора предавка (при спиране) издава проблеми със скоростите. Автоматиците трябва да превключват плавно, да не седят прекалено дълго на високи обороти и да форсират двигателя излишно.
Сглобките в интериора не са точно в немски тертип, затова се уверете, че интериорът на бъдещото ви Mondeo стои коректно. Незахванати пластмасови детайли или липсващи такива могат да доведат до доста неприятни звуци при движение, които бързо да ви подразнят. Докато правите тестовото кръгче също се заслушайте за поскръцване и потропване от корите, таблото и багажника.

Ford Mondeo (2007 - 2015)

Ford Mondeo (2007 – 2015)

Семейни автомобили от класа на Mondeo не се притесняват, ако са в ръцете на частен собственик, който грижливо поддържа возилото си. От друга страна ,често служители на различни компании получават ключовете от служебно Mondeo, а можете да предположите как се управлява и най-вече гледа една служебна кола. Автомобили с голям пробег най-често са ползвани като служебни, макар и да има изключения.

 

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *