Емоции… 10 пъти в секунда

Емоции... 10 пъти в секунда

Когато става въпрос за специални автомобилни моменти, обикновено нещата опират до проста формула – специална играчка, подходяща игрална площадка и правилната компания. Е, последният уикенд бе точно такъв и четвъртъкът предвещаваше началото на нещо мнооого интересно. Нашият екип бе любезно поканен от българските Алфисти, които съвместно с гръцките си колеги бяха организирали три пистови дни на съоръжението в Серес, за което преди време ви разказахме. Като добавим в уравнението Porsche GT3 RS, закачим го на платформа зад уютен кемпер за неподправени вечери край огъня на пистата и „подправим“ с щипка готини приятели за лагерните истории, решението на задачата се очертава особено интригуващо.

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

След известно количество организационни обиколки, за да подготвим колата, да вземем платформата, на която ще я превозваме, и да натоварим необходимите провизии и гуми за уикенда в нашата мобилна квартира за уикенда, вече бяхме готови да поемем на юг по Е79 към заветната дестинация. Като изключим ужасното състояние на пътя след Сандански и дребните технически проблеми с платформата на наш приятел, съпътстващ ни с друг кемпер и закачено зад него Mitsubishi EVO 6, всичко премина гладко и спокойно, а с такова превозно средство дърпането на ремарке с качена върху него кола се оказа повече от безпроблемно и приятно.

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

И така, късно вечерта ние вече бяхме на пистата в очакване на утрото, за да разтоварим „бегачките“ и да се отдадем на нови дози адреналин. Имахме на разположение три дни, 6 комплекта състезателни гуми, стотици литри гориво и оставаше само пилотите да поставят на изпитание симбиозата между човек и машина в преследване на най-бързите времена.

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

Освен собствените си сетива бяхме подготвили и техника, която 10 пъти в секунда да съхранява „емоциите и усещанията“ в Porsche-то под формата на числа, които, както се оказа по-късно, бяха ужасно полезни за изстискването на още някоя 10-та от секундата към най-добрите постижения, отчетени от хронометъра.

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

Дойде моментът на истината – време е за впечатления от тотално различната за нас концепция на модифицираното 997 Mark 1. Пистата бе мокра от дъжда, превалял през нощта, и условията бяха отлични, за да усетим поведението на Porsche-то на лимита на сцеплението. Както предполагам повечето от вас знаят, цялостната концепция на щутгартските „спортисти“ е доста различна от всичко останало в света на автомобилите и разположеният зад задния мост двигател, задвижващ задните колела, изисква доста голяма доза адаптация, след като сте свикнали да карате коли с друга компановка. А славата им, че са доста своенравни в гранични режими, караше нашия пилот да е доооста предпазлив в началото.

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

Както се оказа обаче, всъщност „сгрешената“ концепция е точно преимуществото, което прави Porsche-тата толкова ефективни на пистата. Освен че насоченото назад тегловно разпределение позволява уникално ефективно спиране, тъй като позволява и 4-те колела да имат достатъчно натиск към асфалта въпреки преноса на маса напред при отрицателно ускорение, то помага много и в други ситуации. Имате възможност да спирате много късно и да завивате, докато все още това се случва, тъй като леката предница може да поеме още доста товар и това само подобрява сцеплението ѝ. А в момента, в който вече сте намерили скоростта за завоя и сте отпуснали спирачката, почти веднага можете да скочите на газта – буквално, тъй като многото тежест отзад и огромните гуми ви дават толкова „грип“, че при ускорение в средата на завоя имате чувството, че карате автомобил 4х4. Направете това с някоя конвенционална кола с преден мотор и задно предаване и е силно вероятно да се опита да ви убие. Не мисля, че има нужда да говоря за пословичното усещане във волана на Porsche-тата, но само ще спомена, че нашият пилот каза, че качвайки се в ежедневната си М5-ца я усетил сякаш „геврекът“ не е свързан с гумите, което – предвид завидната обратна връзка, която дават всички М модели на BMW – си е направо фрапиращо! Е, гледайки го с каква лекота водеше супер-колата си между завоите и колко интуитивно парираше всякакви опити за неприлично поведение от нейна страна, съм склонен напълно да се съглася с това твърдение.

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

Тук е моментът да си поговорим за самата играчка.

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

Първото поколение на 997 генерацията на GT3 RS стандартно си е полу-пистова кола, която със стандартната си обезопасителна клетка, регулируемото окачване и специалното задвижване има толкова големи възможности, че е способна да постави на изпитание възможностите на много пилоти. А като заговорихме за задвижване, мога само да кажа, че 3.6-литровият 6-цилиндров атмосферен боксерен двигател е истински шедьовър! Акустичната симфония, която генерира, отзивчивостта на педала на газта, която предлага, и непрестанният устрем към червената линия над 8 000 об/мин са феноменални!

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

Наистина е трудно да се опише с думи, но няма нито една черта в характера на този агрегат, която да не харесвам! При нас нещата са още по-сериозни – звуковата нирвана достига до вас на „сцената“ на цялостна състезателна изпускателна система от Akrapovic, диференциалът е от Porsche Cup кола и е по-къс, а спирачките са керамични, доставени от Movit, което до краен предел подлага тялото ви на неприлични натоварвания при спиране. Като добавим и специалните настройки на шасито за конкретната писта и широките над 300 мм задни сликове Michelin ви гарантирам, че страничните ускорения от над 1.5 G ще ви накарат да преосмислите законите на физиката… или поне начинът, по който тази кола си играе с тях!

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

Като изключим състезателната същност на тази кола, ще бъдете изненадани колко е приятна дори за ежедневна употреба. Интериорът е изпълнен в типичния за Porsche перфекционизъм и внимание към всеки детайл и въпреки че конкретният екземпляр е лишен и от някои интериорни изолации и глезотии, добавен е roll-cage и в предната част на кокпита, правещ влизането и излизането доста сериозно предизвикателство, а ще имате и пожарогасител между краката си като пасажер. „Коритата“ (състезателните седалки) са доста удобни и имате място, където да поставите дори какаото си, с което започва денят ви на пистата!

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

Дойде и краят на първия ден и без да можем да смъкнем усмивките от лицата си, бе време да се отдадем на приятни автомобилни разговори в лагера, пушещи от ароматно месце скари и филм за историята на туристическите пистови надпревари за десерт. Има ли накъде да стане по-хубаво?!

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

Утрото нетърпеливо ни събуди след няколко часа, а нашите души вече бяха готови за даване на газ.

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

Бегачките чакаха кротко…

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

… бензин и гуми…

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

… и отново сме в претъпкания Pit Lane!

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

Следващите бързи обиколки ставаха все по-уверени, времената все по-добри, а пилотите все по-усмихнати, независимо от променливите условия в първите дни с непредвидими кратки превалявания, последвани от изгарящо за месец март слънце.

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

В паузите бе време за разглеждане на събраните данни, анализ на пилотирането и изводи, носещи след себе си още и още все по-бързи обиколки.

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

Естествено никога не пропускаме и горивото за пилотите, а злите езици говорят, че пържолите, изпечени около пистата, носят в себе си особен заряд емоции и наслада за вкусовите рецептори.

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

Така неусетно премина още един ден, а залезът бе подобаващо красив, за да допълни идилията.

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

С не по-малко красиво утро започна и последният ден от нашето приключение, като единственото, което помрачаваше прекрасния слънчев ден бе мисълта, че след няколко часа всичко това ще свърши.

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

Това обаче бе денят да се наситим на многото сцепление, на рекордни за уикенда обиколки и финалния разбор на постиженията, като естествено не липсваха пиперливи закачки между пилотите. Общо взето всичко се въртеше около съревнованието, на кой са му по-големи… уменията и постиженията…, както винаги!

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

И естествено, след толкова страхотни дни на интригуващи моменти, силни изживявания и приятни емоции бе време за събиране на играчките и красив завършек на поредното моторспорт приключение…

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

Ние обещаваме, че ще ви споделяме още такива… както и, че ни предстоят още доста интересни срещи с нашия оранжев приятел… дерзайте!

Емоции... 10 пъти в секунда

Емоции… 10 пъти в секунда

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *