Един VW, два сегмента. Купе/кабрио. VW EOS

EOS front - AutoCredit.bg

Кабриолетите са страхотни, когато времето навън е приятно и имате възможност да свалите покрива, но дали са добри за ежедневна употреба? Факт е, че не са много обезопасени и обезшумени. Всеки един крадец с лекота може да изреже дупка в мекия таван, през която да ви открадне мобилния телефон, лаптопа, GPS-навигацията и други ценни вещи, оставени вътре. Както се досещате, мекият таван не може да осигури същите нива на обезшумяване като нормалния стоманен покрив. От години автомобилните дизайнери се опитват да измислят най-добрият и най-компактен сгъваем метален покрив, който да дава онова уникално усещане за свобода, когато е свален, но с бързото му изпъване да усещаме комфорт като в нормален седан. През 1990 г. започнали да се появяват ефективните сгъваеми покриви. В началото само по-скъпите автомобили разполагали с такива, като например Mercedes-Benz SL. С времето сгъваемите твърди тавани станали все по-масови и се предлагали и при по-евтини возила, като VW EOS.

VW произвежда кабриолети почти от самото си основаване. Beetle кабриолет бил (и все още е) популярен компактен модел с мек таван, както и Golf Convertible.

EOS hardtop - AutoCredit.bg

С EOS конструкторите от VW изпращат марката доста по-напред в света на кабриолетите с твърд сгъваем покрив. VW EOS представлява 4-местен кабриолет с твърд таван, който лесно се превръща в 4-местно купе. Хубавото при него е, че с натискането на един бутон лесно може да пуснете вятъра в косите си и да се наслаждавате на незабравими мигове зад волана. Независимо дали покривът е свален или вдигнат, линиите на купето са приятни за гледане. Пътното поведение на EOS е приятно балансирано, воланът отговаря бързо на командите, а комфортът е на ниво.

EOS interior - AutoCredit.bg

VW предлага две двигателни опции: 2.0-литров FSi турбо-бензинов 4-цилиндров двигател с 200 к.с. и 280 Nm, както и 2-литров 4-цилиндров турбо-дизел със 140 к.с. и 320 Nm.

Опциите за трансмисия отново са две: 6-степенна механична или 6-степенна DSG полуавтоматична кутии. Списъкът със стандартни предложения е достатъчно дълъг и съдържа климатроник, темпомат (автопилот), централно заключване, електрическо задвижване на стъклата и страничните огледала, CD-чейнджър за 6 диска, кожен волан, халогени и парктроник.

EOS излезе на пазара през 2007 г. и цената тогава започваше от 80 000 лв. Към момента ценообразуването става спрямо състоянието и пробега на автомобила, както и спрямо съвестта на продавача.

През годините се оказва, че качеството на сглобките не е толкова добро, колкото всички очакваха, и се чуват оплаквания от клиенти. Относно механиката, всички са доволни от здравината, надеждността и цените за резервни части и ремонти. Като заговорихме за части, голяма част от собствениците на EOS заявяват, че макар и оригинални, предните им дискове и накладки се износват прекалено бързо, а цената им е завишена.

На този етап по-ранните модификации EOS би трябвало да са навъртели около 150.000 км и вече трябва да са видими голяма част от дефектите. При огледа направете нормалните визуални проверки за катастрофи и ремонтирани детайли. Уверете се, че сервизната книжка е попълвана грижливо и навреме са правени манипулациите. Преди пробното шофиране тествайте абсолютно всеки бутон, който отговаря за екстра в автомобила  ̶  от чистачките и пръскалките им, през климатика до задвижването на твърдия таван.

EOS rear - AutoCredit.bg

Един съвет от екипа на blog.autocredit.bg: отделете 10 минути и 5 лв., за да отидете на автомивка, където да пръскат обилно с вода около твърдия таван и местата, където той контактува с челното и страничните стъкла. По този начин лесно ще симулирате обилен валеж и ще забележите евентуални пробиви на вода в купето.

Задължително направете визуална инспекция на спирачните дискове и ако е възможно на накладките, тъй като от тях може да спазарите продавача за коментар на цената. При тестовото шофиране направете проба за състоянието на съединителя при механична трансмисия  ̶  закрепете движение с равна скорост на висока предавка, дайте газ до долу и натиснете рязко съединителя, след което го пуснете (ритане на съединител). Ако двигателят нормализира оборотите си от преди тази манипулация и продължи да ускорява, значи всичко е наред, но ако оборотомерът „изхвръкне“, а ускорение няма, значи съединителят съвсем скоро ще е за смяна. Потропващи и почукващи звукове от окачването определено не са нормални и е добре да се направи проверка и да се установи какво точно е за смяна, за да може отново да „бутнете“ обявената цена.

Като цяло както бензиновият, така и дизеловият вариант са сравнително икономични. По каталожни данни VW дават смесен разход от 8.4 за FSi и 7.0 за дизеловия вариант.

EOS trunk - AutoCredit.bg

На кой от двата бихме се спрели ние от екипа на AutoCredit.bg? Ами някак си не ни се връзват „дизел“ и „кабрио“ в едно изречение.

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *