Дали Ford C-Max ще ви устройва? А лесна ли е поддръжката му?

Ford C-Max с AutoCredit.bg

„Изненада и задоволство“ било маркетинговото мото на C-Max, изложен в шоурума. Последното нещо, което всеки фен на шофирането очаква, е да усети „задоволство“ от пътното поведение на стандартен семеен автомобил. Да, но не. Отличната C1 платформа, разработена между Ford, Volvo и Mazda и прилагана основно във Focus, прави C-Max изненадващо завиващ и доста забавен. Да, но каква е цената, която трябва да платим, за да имаме Ford C-Max? При огледа на вашия нов автомобил втора ръка, би трябвало да сте обърнали внимание на състоянието и фунцкионалността на почти всичко по колата. Компютърната диагностика също е част от „задължителните“ процедури преди сключване на сделка.
Днес ще поговорим за нещата, които могат да ви изненадат след като вече сте се почерпили за покупката.

c-max facelift rear

Ford C-Max с AutoCredit.bg

Ако автомобилът, който сте си купили, разполага с полуавтоматичната (CVT) трансмисия на ZF, която се предлага само за най-късните екземпляри, не се нрави на всички собственици. Някои я определят като „повредена“, защото превключва странно. Друг момент, обвързан с нея, е невъзможността да извадите ключа от таблото, независимо, че сте на позиция P. Има ръчен начин за освобождаване на ключа, но определено ще трябва подмяна на соленоидния клапан на стойност около 600 лв.

interior.jpg.gif

Ford C-Max с AutoCredit.bg

До 2010 г. проблемите с въпросните скорости ZF C23 CVT (монтирани на 1.6-дизеловите агрегати) са достигнали епидемични нива, а стойността на подмяна на кутията възлизала на над 12000 лв. Ето защо ви съветваме да избягвате CVT-трансмисията. Ако вече сте собственик на такава, най-вероятно е добре да знаете причините за проява на проблема. Една от тях е препълване на картера на кутията с масло. Проверете нивото и ако е необходимо, източете. На по-ранните CVT-трансмисии не винаги компютърът ги кара да сработват както трябва, обърквайки превключванията между 1600 и 2000 об/мин. Причината е, че кутията е проектирана да издържи и работи на 230 Nm въртящ момент, а 1.6-литровият дизел развива 240 Nm при 1750 об/мин.

Оплаквания от завишен разход на гориво се появили при ранните 1.6 и 2.0-дизели, както и при 1.8-литровия бензин. До 2005 г. проблемът бил разрешен, а в началото имало съмения за несъвместимост между сензора на педала на газта и софтуера на компютъра на двигателя. Оказало се нещо съвсем различно – клапана за картерни пари, който между другото предизвиква и прекомерно износване на турбокомпресора при дизелите.
Мистериите с турбо-дизелите продължават. Загуба на мощност и авариен режим? Това може да е предизвикано от спукана тръба на въздушните пътища. „Вътрешна“ информация сочи, че причината е блокирал EGR-клапан за рециркулация на изгорелите газове. Турбопътищата на 1.6-литровия дизел били променени през август 2006 г. Проблем с дизелите и аварийния режим може да се създаде, когато вихровите клапи в всмукателните колектори блокират и спрат да допускат необходимото количество въздух, но датчикът на педала на газта дава информация, че сте натиснали до долу.

drosel

Ford C-Max с AutoCredit.bg

Сериозни вибрации на двигателя и съобщение „авариен режим“ или „грешка в двигателя“ може да се дължат на датчика на педала на газта както при бензиновите, така или при дизеловите двигатели. Ако това се случи, спрете, изгасете двигателя и запалете след 5 минути. Обикновено системата се рестартира след толкова и би трябвало да стигнете до там, за където сте тръгнали, без проблеми.
„Авариен режим“ при 2.0-литровите дизели може да бъде предзвикан от датчик на високото налягане на горивото. Заради него може да се наложи смяната на цялата горивна рейка на комон-рейла и всички горивни маркучи между нея и помпата за високо налягане, както и дюзите и всмукателния колектор. А може всъщност да е и забил EGR-клапан.
Доста малко са оплакванията от проблеми с електрическата паркинг спирачка на по-добре оборудваните модели. Дори на 3-години управлението на електрическата ръчна може да се прецака, а подмяната му е около 800 лв.
Не е рядкост разтягането на веригата на маслената помпа и късането й, което причиниява отказ на помпата и блокиране на двигателя поради лошо мазане. Добре е въпросната верига да бъде сменена заедно с ангренажа. 1.6-литровите TDCi-двигатели страдат от запушване на маслените пътища на турбокомпресора. Причината е нередовна смяна на двигателното масло, а последствията – счупване на турбокомпресора. Най-често това се случва когато изгасите двигателя и турбото се нуждае от охладено масло, догато отдели температурата си. Ако сте изкачвали баир дълго време или теглите каравана/ремарке, имайте предвид, че е добре да оставите двигателя да поработи на празен ход двадесетина секунди преди гасене.

Нещо, което е важно да знаете, ако карате Powershift автоматичната кутия с два съединителя: трансмисионното масло трябва да бъде подменяно на всеки 3 години, а цената му е около 700 лв.
Подобна е сумата за частите и труда по смяна на тампоните на предните носачи, които на около 5 години губят еластичността си. Високата цена се дължи на това, че е доста по-лесно да се сменят целите носачи, а не да се избиват и набиват тампоните.

ESP предупредителна лампа на C-Max без значение от годината на производство и модификацията. Вероятно (но не задължително) е ATE Teves MK60 сензорът на спирачно налягане на не функционира изрядно. Преди каквито и да е други манипулации се опитайте да пробвате друг подобен датчик. Ако и с нов такъв проблемът отново е налице, значи ABS/ESP модулите трябва да бъдат демонтирани и прекодирани.

ford_c-max_08

Ford C-Max с AutoCredit.bg

Важен ремонт, който е добре да е отбелязан в сервизната книжка на автомобила ви. Ако не го откривате, проверете състоянието! През септември 2005 година е организиран ремонт на C-Max, произведени между април 2003 и март 2005 г., касаещ предните чистачки. Некачествени уплътнения могли да пропуснат вода покрай стъклото, която да проникне до моторчето на чистачките и да го изгори. В нередки случаи моторчето не изгаря веднага, а продължава да функционира, генерирайки висока температура, която топи всичко наоколо. Ремонтът касаел подмяна на кората под чистачките, която уплътнявала по-добре.

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *