Да живеем с… BMW E90

BMW E90

Всички гледаме, четем и се докосваме до различни автомобили, дори си позволяваме да правим заключения базирани на тези си краткотрайни и повърхностни впечатления, да даваме оценки и да изразяваме мнение. Казвам повърхностни, не в онзи лош смисъл, не защото са некоректни или базирани на недостатъчно познания или опит, ами защото често не са достатъчни, за да покрият цялостната картинка. Така например от еуфорията да управляваме супер автомобил от ранга на Ferrari, Porsche, Aston Martin и т.н. си позволяваме да пренебрегнем доста от неговите функционални, качествени или визуални недостатъци. На кой му пука, дали колата ви има с 10 литра по-малък багажник от другата, когато всичко останало е наред?! Е… това е така, но и не е така. За да можете да „живеете“ с един автомобил, то той трябва да отговаря на вашите нужди и да ви доставя желаните усещания, независимо дали са свързани с наличието на пепелник на правилното място в интериора, комфорта на седалките или времената за обиколка на Нюрбургринг. За тези цели решихме, че би било страхотно през нашите очи да претворяваме за вас живота с различни автомобили, но не в рамките на едно- или двудневен тест ами в продължение на седмици, месеци и дори повече. Само така ще можем да се сблъскаме с всички аспекти на употребата на даден автомобил в средата, в която ще живеем с него и да оценим неговите силни и слаби страни, предимства и недостатъци.

BMW E 90

BMW E 90

Ето, че това вече е факт и пред себе си имам подобието на ключ за BMW 3-та Серия от поколението Е90 (произвеждано от 2005 до 2013 година). Колата за моя радост е бензинов седан с ръчни скорости оборудван с xDrive и доста богато оборудване. За моя радост, защото смятам, че това е една доста приятна комбинация за хора, които обичат динамични автомобили, но не искат да жертват фунционалността. Така например можете да си давате газ и да се чувствате достатъчно намесен в шофирането, но и да съберете още трима човека с вас, без да трябва да се съобразявате кой кога ще слиза за реда на подреждането по седалките, ще съберете всичкият им багаж и по никакъв начин няма да се притеснявате ако трябва да стигнете в снежна буря до някой ски курорт. Това поколение 3-та серия вече е сравнително достъпно и на нашия пазар, а и се е доказало като достатъчно надеждно, напълно съвременно като ниво на оборудване, безопасност и комфорт, а и при правилната комплектовка доста хваща окото, движи се доста динамично и доставя истинско удоволствие докато карате, возите се или просто я гледате.

BMW E 90

BMW E 90

И така, макар и да съм карал доста представители на това моделно семейство си признавам, че бензинов седан съчетан с ръчна кутия и xDrive не бях докосвал. Колата е 325xi след обновяването на модела (наричано още LCI или FaceLift), та има какво да науча, като няма да се отплесвам в приказки за това как изглежда.

BMW E90

BMW E90

Както казах, конкретният екземпляр е доста добре оборудван, но му липсват спортни седалки и спортен волан. Признавам, че стандартния волан ми е малко голям като диаметър, доста тъничък и с не съвсем правилната форма. Това би била една от първите подмени, които бих направил. Седалките се преживяват, защото при нормално движение са достатъчно комфортни, но при по-ентусиазирано шофиране не предлагат никаква опора и това е проблем. Като цяло интериора, както може да се очаква от почти всяко BMW е доста качествено изработен, с много внимание към детайлите и отлична ергономия. Уредите са много приятни за четене, всички бутони и превключватели са на правилното място и оперират с правилните звуци и усещания при докосване. Макар и да не съм съвсем фен на козирката на навигационната система не мога да не призная, че дисплеят и е чудесен, а конкретната „Professional“ система разполага с всичко, от което може да имате нужда, а новият iDrive управляващ модул е доста по-интуитивен и приятен за работа от предишния. И тук е момента да разсея всичките глупости изписани по повод тази Infotainment система, че се работело трудно, не била интуитивна и т.н. Всеки минимално компютърно грамотен човек се оправя без проблеми особено след като свикне със специфичните за конкретната система особености.

Тук имаме и Logic7 озвучителна система на Harman/Kardon, която, повярвайте ми, е уникална! Със сигурност една от най-добрите акустични атмосфери, които съм чувал в стандартен автомобил, независимо от кой клас. Предлага предостатъчно настройки и персонализации, а качеството и силата на звука са безупречни.

BMW E90

BMW E90

Стигаме и до двигателя и шофирането. Няма нужда да казвам, че 3-литровия редови 6-цилиндров мотор е страхотен, звучи вълнуващо и върви много приятно във всички оборотни режими, НО и аз бях малко разочарован от безкрайно дългите предавки. Факт е, че усещането за скорост е притъпено, но все пак колата се засилва доста приятно, макар и това да се усеща основно по стрелката на скоростомера. Аз определено бих предпочел малко по-къс диференциал, правещ колата малко по-рязка и експлозивна, за да допълни динамичното усещане на малкия седан, носещ гордо титлите за най-добър динамичен седан в света в продължение на последните 30-тина години. Може би това качество (за мен недостатък) ще се отрази благоприятно на разхода на гориво, но за това ще мога да кажа в следващия материал, след като покарам колата малко повече.

Друго нещо, от което бях изненадан е липсата на достатъчно усещане във волана. Да, наистина другите такива коли, които съм карал са били често с М-Техник окачване, с по-малък и дебел волан и без 4х4 задвижване, може причината за това да е тази, но все пак… Чакам с нетърпение да я опозная малко по-добре и да я сравня с друга такава, за да дам по-коректна оценка.

BMW E90

BMW E90

И така, първия ни ден заедно е изпълнен със задоволство и усмивки, неловко опознаване и приятни моменти. Продължаваме напред, да видим как ще се развие връзката ни… Дерзайте за материалите ни по темата всяка седмица, за да разберете дали Е90 е подходяща и за ваша спътница.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *