ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 4-ТА/

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 4-ТА/

След като двамата свикнахме един с друг, както във всяка връзка, започнаха да се появяват дребните кусурчета. Знаете, че в един момент започвате да искате още и още, защото вече приемате наличното за даденост.

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 4-ТА/

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 4-ТА/

Така, все повече и повече започват да ме дразнят Run-on-flat гумите. Ужасно твърдата смес и бордове вредят както на комфорта, така и на сцеплението и поведението, а аз не харесвам това. Да, не оспорвам повишената безопасност, която носят със себе си, както и мястото в багажника, което освобождават, НО нито една спортна или супер-спортна кола не ползва такива, дори и М моделите на BMW. Та явно има как да се оправим и без тях. Аз лично бих ги изхвърлил в първия удобен момент и бих ги заменил с конвенционални гуми висок клас, които ще бъдат по-тихи, много по-меки и комфортни, ще държат повече и управлението ще се усеща по-приятно. Ако все пак ще купувате такива, имайте предвид, че одобрените от BMW различни модели и марки гуми са маркирани със звездичка на бордовете.

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 4-ТА/

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 4-ТА/

Хубавото тук е, че автомобилът разполага със система за следене на налягането на гумите и ще ви уведоми в момента, в който има недостатъчно налягане в някоя от тях.

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 4-ТА/

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 4-ТА/

Друго, за което съм сърдит на BMW, е, че тактично са пропуснали опцията която и да е xDrive кола да бъде поръчана с M-Technik окачване! Защо по дяволите?! За да останат високи и грозни колите ли? Или да са меки и накланящи се по завоите? Ясно ми е, че сигурно си мислят, че клиентите на 4х4 коли очакват малко по-висок клиренс и по-меко окачване за зимните месеци в планината, НО все пак има и такива, които очакват сцепление и управление във всякакви условия, искат колата им да е ниска, да изглежда добре и да има уникалното поведение на М окачванията! А сега всеки желаещ това ще трябва да се насочи към aftermarket доставчици на окачвания.

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 4-ТА/

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 4-ТА/

Идва моментът да си поговорим и малко за споменатия по-горе xDrive. Системата е брилянтна, наистина, не случайно носи славата на една от най-интелигентните системи за задвижване в света в момента. На мокра настилка, на сняг, в дълбок сняг – ще направи всичко възможно да ви даде поведението, сцеплението, сигурността и проходимостта, която искате във всеки един момент. Работи толкова неусетно и ефективно, че се чувствате сякаш нищо не може да ви изкара от пътя. И това всъщност е един от първите й недостатъци. Недейте да се доверявате безрезервно на нейните способности, защото когато нещата загрубеят, дори тя не може да се бори със физичните закони. Друг недостатък, който носи със себе си, е маневреността. Ако слизате от кола със задно предаване, ще ви се стори странно незавиваща в тесни пространства. Това, разбира се, е естествено, предвид ограниченото кривене на полуоските, отговорни за въртящия момент към предните колела. Просто трябва да свикнете с него. Ако пък сте карали досега кола с предно предаване или 4х4, всичко ще ви е съвсем нормално. И накрая, точно в тези ситуации на маневриране с ниска скорост ще доловите едно нехарактерно „хъркане“ от силовото предаване. Повечето от вас, които са карали 4х4 коли досега, ще го разпознаят, но на другите може да се стори стряскащо. Няма нищо счупено в колата, просто ангажиментът на 4-те колела към задвижването и зацепването им едно към друго през силовото предаване ограничава свободното им въртене и движение и това поражда тези шумове от хлабините в компонентите и приплъзването на гумите.

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 4-ТА/

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 4-ТА/

В края на нашите отношения дойде време и за малко глезене. Масълце, филтри, ремък и ролки. Естествено, съпроводено с цялостен преглед на колата. Оказа се, че всичко е в много добро състояние въпреки почти 180-те хиляди километра пробег. Фактурата гласеше малко под 700 лв. за спомагателния ремък за задвижване на климатика, хидравликата и т.н. заедно с неговите обтяжни ролки, както и маслен, въздушен филтър и този на въздуха към интериора. Спряхме се на най-високия клас масло на Castrol 10W60 EDGE FST, което се препоръчва за М моделите на марката, но няма да навреди и на „простосмъртните“ бензинови бегачки. Аз лично силно препоръчвам интервалите на смяна да са на около 10 000 км. вместо на дадените от производителя 28 000.

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 4-ТА/

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 4-ТА/

След прегледа всичко се оказа сухо и в добро здраве, като се очаква скоро да се наложи смяна на гарнитурата на капака на клапаните и масления охладител, тъй като са слабо място на модела, а заради алуминиевите болтове на капака се сменят заедно с тях. Операцията не е евтина (около 300 лв.), но би ви спестила доста главоболия.

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 4-ТА/

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 4-ТА/

И така, след седмица с BMW 325xi E90 мога с усмивка да заявя, че цялото време бе истинско удоволствие, функционалността, комфорта и динамиката на автомобила носят само приятни емоции, а малките недостатъци за мен могат да са преимущества за други. Като цяло, много надежден и здрав автомобил, с всички необходими на днешното ни съвремие удобства и глезотии, изцяло съобразен с най-високите нива на сигурност и безопасност… и естествено с пословичното за BMW качество на изработка и сглобки, внимание към детайлите и ергономия. Свикнете ли с такъв автомобил, трудно ще се върнете обратно към нещо по-обикновено и евтино. На мен ще ми липсва, но гледаме напред към следващия продължителен тест, който ще ни въведе в следващата романтична афера.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *