ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

И така… след нощта насаме дойде време и за разтоварваща разходка с BMW E90. Няма по-подходящо място за това от планината в слънчев зимен ден. А хубавите зимни гуми, приятното управление и насоченото назад 4х4 задвижване могат да ви гарантират само още и още усмивки!

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

Макар и никога да не съм срещал сериозни затруднения през зимните сезони в планината, наличието на още малко задвижващи колела и умни системи за управлението им внася още малко спокойствие в пътуването ви и с удоволствие все по-често ще задавате на навигацията си дестинации високо в облаците.

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

Тук идва гениалността на xDrive задвижването. Разполагате с идеалното разпределение на масите на автомобил със задно предаване, неговата управляемост и пътно поведение, но съчетани с проходимост и сцепление при хлъзгава настилка. И наистина работи брилянтно – на влизане в завоя усещате недозавиване? Няма проблем – прехвърляме всичко назад и го коригираме. На излизане пък ви се пързаля задницата и тръгвате на една страна – готово – подаваме въртящ момент към предните колела и всичко се оправя! Толкова е просто! И в интерес на истината, не се усеща синтетично и изкуствено. Воланът и окачването ви дават достатъчна обратна връзка, за да знаете какво се случва и да го използвате на своя страна. Аз обаче бих заложил на конвенционалната кормилна рейка, защото адаптивната такава (някакви сложни комбинации между хидравличен сервоусилвател и електромотор) малко притъпява усещането и обратната връзка във волана. На ниска скорост е лек и неинформативен воланът, а на висока скорост се „оправя“, но рядко ще ви се случи да завивате здраво и да очаквате нещо като „feedback“ от него при скорости над 100км/ч. Просто изберете конвенционалното управление – по-тежко е, но и по-удовлетворително за сетивата ви, а и ще спести някой лев, ако нещо се счупи. Та… дотук поведението е супер, отново с леки недостатъци, но ще ви хареса. Като посвикнете контрола става интуитивен, а „танцът“ по заснежените завои става доста красив и уверен, като спокойно можете да си инициирате приятни попързалвания с четирите колела, а ако имате „гащи“ за повече, спокойно можете да „мятате“ колата с неприлична скорост, сцепление и контрол по виещите се пътчета в планината през зимата. Все пак обаче, не забравяйте за нейното тегло, защото макар и доста уверено да го прикрива, то е там и физичните закони все в един момент ще го „докопат“, ако се превъзбудите прекалено, а най-лошото е, че най-вероятно когато това стане, скоростта и завоят ще са такива, че грешката ще е неприятно наказана, независимо че ясно ще усетите точно в кой момент и как ще се предаде. Просто няма да можете да направите много.

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

Освен позьорските снимки по време на разходката започна да ми остава и доста повече време да се заглеждам по детайлите в интериора. Мисля, че споменах вече – забележки към качеството на материалите и сглобката нямам, ергономията също е на очакваното и до болка познато BMW ниво.

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

Намирате всичко на мястото му, нищо не дразни, когато се наложи да го ползвате, а копченцата и врътките щракат точно както трябва! Уви, напоследък все по-рядко успявам да кажа това и се опасявам, че последното поколение на 3-та серия след Е90 е стъпка назад в това отношение. Наистина имам удоволствието да седя в една от последните наистина добре пипнати „3-ки“.

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

На задните седалки е достатъчно широко и независимо дали чрез ISOFIX-а ще сложите дечурлигата да се забавляват там по време на пътуването или ще тръгнете на ски с приятели, място и комфорт ще има за всички.

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

Естествено, помислено е и за багажа на компанията. Проверено – 4-ма човека със своя багаж се събират чудесно на борда, а при самотните ви придвижвания насам-натам можете да разчитате на много удобни нишички отстрани и в пода на багажника, в които да държите дреболиите, които очаквате да ви потрябват.

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

Е, ако жена ви за пореден път е помъкнала всичките си обувки на морето или просто се занимавате активно с по-екзотични спортове, можете да разчитате на падащата на две части облегалка на задната седалка или на ски сака, вграден в нея.

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

И накрая на уикенда естествено трябва да направите равносметка колко ви е струвало удоволствието, като трябва да призная, че съм доволен от разхода на гориво. След един активен работен ден по улиците, малка нощна разходка из града и приятна разходка в планината средният разход „заспа“ на около 13 литра на 100 км., което предвид „новата тръпка“ и ентусиазираното шофиране си е чудесна стойност за повече от 200 конски сили и 4х4. Естествено, ако искате да го свалите, бихте могли да го направите безпроблемно с още поне литър надолу, а ако пък сте с още по-тежък крак от моя, спокойно можете да видите стойности над 15. Харесвам многоликите коли. Сигурен съм, че подобен уикенд с подобна кола ще се хареса и на вас.

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

ДА ЖИВЕЕМ С… BMW E90 /ЧАСТ 3-ТА/

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *