Да си купим Volvo S60

Volvo S60 R

Сравнете Volvo S60 с преките му конкуренти. Цените са горе-долу идентични, но шведите доставят повече мощност с турбо агрегати за същите пари. Дори най-базовият 2.0Т идва със 180 к.с., а ако тези случайно не са достатъчни, има опции за 210, 260 и дори 300 к.с. бензинови мотори. Дизеловите са само с две разновидности: 163 и 180 к.с.

Факт е, че агрегатите на S60 не са толкова рефинирани колкото немските, че дори и интериорът не е толкова добре „пипнат“ като на BMW 3-та серия от същите години, но след фейслифта през 2006 г. нещата определено са подобрени.

Volvo S60 Interior

Volvo S60 Interior

Не бива да поставяме въпросителна след изречението „Volvo осигурява простор и комфорт на пътниците си“. Това определено е факт. Освен вече изброените, шведите обръщат особено голямо внимание на сигурността. Шофьорът е третиран като бог, позиционирна на удобно кресло с десетки реглажи. Пътниците на втория ред седалки също ще се чувстват добре, дори да са високи над 1.8 м. Багажникът е достатъчно голям и събира багажа на три, дори четиричленно семейство.

Volvo S60 trunk

Volvo S60 trunk

Ако трябва да избираме двигател, то несъмнено ще предпочетем D5. 5-цилиндровият турбодизел развива 180 к.с. (след 2005 г. 185 к.с.), които са абсолютно достатъчни за бързи изпреварвания и комфорт при дълъг път. А и разходът му на гориво е общо взето завиден – около 7 л за 100 км спокоен извънградски пробег.

Volvo оборудват част от моделите си с би-фюел система: бензин и пропан-бутан. 100 км пробег „на газ“ най-вероятно ще са по-евтини от колкото на дизелово гориво, но еластичността на мотора е оставена леко на заден план. Феновете на алтернативните горива най-вероятно ще предпочетат би-фюел, но ние оставаме на мнение, че D5 предлага повече. Всички бензинови агрегати са оборудвани с 5-степенна механична трансмисия. Опция са били автоматиците, които (ако са изрядни) работят доста приятно и неусетно.

Ако случайно сте кривнали от линията и сте се загледали в S60 R AWD модела, който е с 4х4 задвижване и 300 к.с. (най-бързият от гамата, развиващ 100 км/ч от място за по-малко от 6 секунди), имайте предвид, че активното окачване на Volvo прави точно тези S60 по-некомфортни. И независимо, че модерните бензинови агрегати разполагат с турбокомпресор, за да се намали консумацията на гориво, преди 10 години нещата са били различни. Принудително пълнене на бензинов агрегат се е добавяло само и единствено за повече мощност. Това значи, че S60 R ще консумира над 11 л за 100 км пробег в смесени условия. И то при положение, че сте внимателни с десния крак.

Volvo S60 safety

Volvo S60 safety

Според официалните статистики за ремонти в оторизирани сервизи (Warranty Direct) S60 струва по-малко на собствениците си, сравнено с преките си конкуренти. Определено при неависими монтьори цените за труд ще варират, но се очаква идентичните ремонти да са по-еврини при Volvo.

Ако сте се спрели на D5, уверете се, че двигателят работи на празен ход плавно. Всякакви неравномерни вибрации и шумове дават знак за дефектирали (запушени) дюзи, които не са никак малък разход. Ако пък бензиновото Volvo, което сте харесали, няма добър празен ход, най-вероятно дебитомерът подава грешни стойности и обърква сметките за смесите, подавани от компютъра. Закупуването на нов оригинален дебитомер е по-поносимо от закупуването на 5 разпръсквателни дюзи при D5.

При тестовото шофиране проверете дали темпоматът (круиз-контролът) работят. Често системата откава да сработи заради различни електро проблеми. Нефункциониращо централно заключване е доста често срещан проблем, дължащ се отново на повреди в електро модули и моторчета.

Често срещано явление е Volvo S60 с по-исносени предни гуми, сравено със задните. Причината за този факт е големият въртящ момент, който се упражнява от двигателя и преминава през колелата, за да достигне до асфалта. Както можете да се досетите комбинация от висока мощност, предно предаване, сравнително тежък автомобил и некачествени настилки превръщат всяко по-разко потегляне на първа и втора предавка в буксуване. Някои собственици на модела не изпитват подобни проблеми, но други се оплакват, че им се налага да подменят предните си гуми два пъти по-често от задните.

Две от извикванията на Volvo S60 в оторизирани сервизи за гаранционно отстраняване на проблеми: всички модели, оборудвани с Garmin 760 Portable GPS, били сервизирани. Проблемът идвал от претоварване и прегряване на акумулатора, което може да доведе до сериозни последици и дори пожар. От Volvo посъветвали всички собственици да проверят в сайта на Garmin дали навигационната им система е от дефектните. Ако отговорът е да, то механици заменяли акумулаторите и монтирали адаптери, осигуряващи повече място за охлаждане. Услугата не се заплащала. Грешно обозначение на стикера, върху който са написани максимално допустим товар и препоръчително налягане в гумите. Грешните данни могли да доведат до гръмване на гумите. И двете манипулации са били отбелязвани в сервизната книжка на всеки автомобил. Съветваме ви да потърсите такава за избрания от вас и да се запознаете в детайли с извършваните операции.

AutoCrеdit – така вече се кара!

2 Коментара

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *