Да си купим Mazda 6 първо поколение

2005-2007_Mazda_6_(GG_Series_2)_Classic_hatchback_01

Спрели сте се на японски автомобил? Може би Mazda 6 първо поколение? Тогава този материал е за вас

Mazda 6 първо поколение излиза на пазара през февруари 2002 г. и претърпявайки фейслифт през 2005 г. се задържа в производство до юни 2008 г. Купето, както и агрегатите, са разработени заедно с Ford. Платформата се оказва доста успешна и бива заложена в други модели.

Нека да започнем по същество. Гледайки своята нова Mazda, паркирана в автокъщата, трябва да знаете някои тънкости. Относно здравината на купето не бива да имате притеснения. Модерната технология на покриване с предпазни слоеве е издържала във времето и стига да няма недобре изпълнени тенекеджийски ремонти, купето и шасито на вашия бъдещ представител на Mazda ще са в добро здраве.

Окачване. Тук имаме и добра, и лоша новина. Ще започнем с добрата. Предницата на автомобила е с по два долни и един горен носач от всяка страна. Те са изработени от чугун, което гарантира, че са сравнително здрави в нормална експлоатационна среда. Слаба част са биалетките и тампоните на стабилизиращите щанги. И двете проблемни зони биха се „показали“ при тест драйв на леки неравности, каквито всеки от вас може да намери с лекота. Задното окачване също може да се нарече здраво. То не се притеснява от нормална експлоатация и има шанс всички компоненти да са на място и все още да са в добро състояние. Единствено проблеми създават втулките за реглажните щанги. Метеорологичните условия им въздействат, вследствие на което те изгниват и при евентуален реглаж на сходимост биха се скъсали.

Интериор. Моделите преди фейслифта (до 2005 г.) са с климатик и нямат бордови компютър. Тапицерията на седалките им е особена и претенциозна, като най-много това си личи на шофьорското място. Моделите след фейслифта се предлагат с нови материи за облицоване на седалките, които не се износват толкова бързо. И при двата варианта лостът на ръчните скорости се износва прекомерно независимо от експлоатацията му. Проверете изправното функциониране на всички уреди и екстри в купето – от електрическите стъкла до чистачката на задното стъкло (при комби версиите). Електрическите проблеми не са изключени.

Двигатели. Ще започнем с бензиновите. 1.8-литровият агрегат MZR е безпроблемен. Не е капризен нито откъм масло, нито откъм гориво. Естествено, не бива интервалите за смяна на моторното масло да са над 12 000 км пробег. Ако допреди това е сменяно редовно, не би трябвало да има проблеми. Ще избързаме с 2.3-литровият, за да ви разкажем по-важното за него. Често се случва поради немарлива сервизна история на двигателя балансиращите лагери да се износят по-бързо от нормалното и да се разтропат. Разбирайте буквално. Неспокойна работа на празен ход и неприятни звуци откъм мотора издават този проблем. 2.3-литровият агрегат след фейслифта има съвсем леки конструктивни разлики, но като цяло е еднакъв по здравина. Двулитровият мотор MZR е идентичен по части с 2.3-литровия, но с тази разлика, че няма балансиращи валове.

При евентуална покупка на бензинова Mazda 6 задължително минете през механик, който да измери компресията на двигателя.

mazda 6 estate

Дизеловото предложение е само едно с работен обем 2.0 литра. Често се случва при отваряне на капака да ви лъхне миризма на дизелово гориво. Ако се случи и при вас, значи уплътненията на дюзите или щуцерите на тръбите към помпата за високо налягане са „сдали багажа“. Проблемен студен старт би издал неработещи една или няколко подгревни свещи. Неплавно разпределение на мощността в работния диапазон (прекъсване при ускорение) пък предвещават проблеми с турбокомпресора или дебитомера. Странни съскащи звуци при подаване на газ, придружени с черен пушек при ускорение, означават нацепен гумен турбо път, което е често срещано явление.

Скоростни кутии. 5-степенната и 6-степенната механична кутия са необслужваеми и общо взето вечни. Евентуална трудна смяна на предавките на студено означава, че все пак маслото е абсорбирало прекалено много вода и е загубило свойствата си и е време за смяната му в специализиран сервиз, докато е време.

Автоматичните трансмисии са с марка Aisin и се произвеждат в Япония. Направете няколко теста за изправността в движение. Не би трябвало да усетите рязко придърпване при смяна на предавки както нагоре, така и надолу. Наличието на такова издава, че има проблем с коланите за задвижване на предавките.

При всяко едно положение се доверете на компютърната диагностика. В специализиран сервиз лесно може да „закачите“ автомобила си за компютър през OBD2 буксата и да разберете важни неща, които на първо време не се усещат с шофирането.

Утре очаквайте повече информация за тайните на Aisin-скоростите, както и какво да направите с балансиращите валове на 2.3-литровия агрегат, ако вече са разбити.

mazda6 sedan

Сега вече може да имаш този автомобил още сега с AutoCreidt.bg

4 Коментара

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *