Оглед на Audi A4

autocredit.bg

Audi A4, заедно с конкурентите си в лицето на BMW 3-та серия и Mercedes-Benz C-клас са се превърнали в еталон на пазара що се отнася до компактните автомобили от среден клас, а пословичните Avant версии (комбитата на модела) и прочутото Quattro задвижване ги правят неустоими „играчки“ за хората търсещи качествен интериор, добро пътно поведение и завидна надеждност… всичко това на достъпна цена. Ако Вие попадате в тази група, явно Audi A4е точно за Вас! В следващите редове ще прочетете нашите препоръки при избора на правилната за Вас кола.

По отношение на компановката изборите са много – автомобилите от това поколение на Audi A4 произвеждани между 2001-ва и 2005-та година са на разположение в три версии на купето – седан, комби и кабрио, както с предно задвижване така и с прочутото пълноприводно задвижване Audi Quattro. Можете да избирате между ръчна и автоматична предавателна кутия и огромен набор от допълнително оборудване – от стандартните „екстри“ като електрически стъкла и люк на тавана, през подгряване на седалките, S-line спортен интериор и сензори за фарове и чистачки и стигнем до навигационна и озвучителната система. Всичко това е въпрос на лични предпочитания и няма да изпадаме в подробности.

Когато оглеждате цялостния вид на Audi A4 не е нужно да се притеснявате от корозия по купето – алуминиевата каросерия няма как да страда от такива проблеми. Ако обърнете внимание на проблеми с работата на вътрешното оборудване – електрическите стъкла не работят или нещо подобно, има вероятност да е „наводнен“ комфорт модула под челното стъкло заради запушване на отточните тръби на чистачките, които предизвикват влизане на вода в купето отпред, където се намира той. По отношение на задвижването гамата от двигатели и силово предаване е доста богата.

autocredit.bg2

Audi A4

Започваме от непрепоръчителния 1,6-литров бензинов агрегат, който макар и доста здрав и надежден страда от сериозна липса на теглителна сила за тежкия автомобил. Най-сериозните капризи могат да дойдат от хидравличните компенсатори на хлабината на клапаните (повдигачите), които известяват това с появата на характерното потракващо шумолене особено при студен старт. Дефект в дроселовата клапа, съчетаваща в себе си стъпковия мотор за празен ход, пък може да доведе до неравномерна работа на празен ход. Често подобна нестабилна работа на двигателя в различните оборотни диапазони може да бъде предизвикана и от пробив във маркуча свързващ дебитомера с дроселовата клапа. Също не особено динамичен, но дори по-здрав е 2-литровият 20 клапанов двигател. Характеризиращ се с хубав въртящ момент в ниските обороти, но издъхващ по-нагоре, той няма да ви създава никакви проблеми, ако се примирите с липсата на мощност. Този проблем е решен с добавянето на турбо компресор във версията 1,8Т – отново изключително здрав и надежден двигател, но вече и с достатъчен резерв от мощност и въртящ момент в двата му варианта – 150 и 180 конски сили. При доста по-редките представители с атмосферния 2,4-литров V6 ще се натъкнете на по-рафинирана работа на двигателя, но пък и на по-висока цена – скъпото обслужване. Същото се отнася и за мощният 3-литров мотор – динамиката идва на своята цена. Сравнително редкият 16-клапанов 2.0 FSI двигател пък снабден с директно впръскване е по-усъвършенстван агрегат, но и с технологии, които могат да създадат проблеми „бързи“ бубини са по-скъпи от тези на 1,8Т, а шумове в двигателния отсек може да издават помпата за високо налягане на горивото, която е доста скъпа. Друга лоша новина тук, за желаещите повишаване на екологичните и икономически показатели на автомобила си е, че този агрегат не подлежи на газифициране – т.е. има възможност това да стане, но би било крайно нерентабилно.

autocredit.bg4

Audi A4

Така стигаме и до флагмана в гамата на B6 – 4,2 V8 звярът в S4, много здрав и динамичен със своите 344 конски сили, но и лаком разбира се. Поддръжката подобаваща за S-автомобил би могла да ви бръкне в джоба по-сериозно отколкото очаквате. Който и от двигателите да изберете не забравяйте да се ослушвате за ангренажа и имайте предвид, че смяната му би могла да ви коства доста средства за труд поради труднодостъпността на операцията и многото разглабяне за целта. При дизеловите агрегати имаме известният 1,9 TDI с няколкото му разновидности, като за предпочитане е да изберете някой от двата по-големи – тези със 115 или 130 конски сили. Ако ви се стори, че пали трудно, няма празен ход или ако почуква като на повдигачи е хубаво да се видят дюзите. Като цяло здрав и не особено капризен мотор. По-големият 2,5 TDI обаче страда от няколко доста по-сериозни проблема – възможно е износване и дори счупване на компоненти по газоразпределението – разпределителните валове, кобилици и т.н., както и такива покрай ангренажната верига нейните обтегачи и т.н.

Що се отнася до силовото предаване на Audi A4, като изключим чупливите автоматични скоростни кутии на 2,5 TDI, всички останали не биха ви създали ядове. Предвид многораменната архитектура на окачването в него има доста компоненти, които често могат да дефектират, като нашият съвет е след закупуването да го направите цялото като подмените всички носачи, шарнири и тампони и да не го мислите следващите 2-3 години. Не е ужасно скъпа интервенция, но ще ви спести ходения по мъките през месец два за смяна на по 1-2 разбити компонента особено при тежките V6 дизелови версии.

Quattro-то е черешката на тортата в тези автомобили и би ви донесло много приятни моменти предвид чудесното поведение, което гарантира във всички сезони от годината и условия на пътя. Хубаво да се смени маслото на Torsen диференциалът, което е заедно с това на предавателната кутия. Диференциалите са здрави, като глухо потупване отзад при потегляне или при натискане-отпускане на газта в движение може да сигнализират за някое тампонче на задния диференциал за смяна.

autocredit.bg3

Audi A4

И нещо на пръв поглед невинно, но способно да ви изкара от релси – смяна на крушките на фаровете би наложила сваляне на цялата предна броня, за това при обслужване ги сменете предварително, за да не се налага да карате на сляпо някой път.

Като цяло Audi A4 e чудесен автомобил със завидно поведение на пътя и комфорт за кратки и дълги пътувания. Нашата препоръка е да изберете Avant, с голям бензинов мотор, било той 1,8Т в 180-коньовия му вариант или 3-литровия V6, в комбинация със Quattro и S-line и ръчна 6-степенна механична кутия. Ако пък искате все пак въртите много километри и държите на ниския разход на гориво изберете някой от дизеловите двигатели, вие изберете обема и трансмисията, но внимавайте с гореспоменатите слабости.

9 Коментара

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *