Да поберем цялото семейство във Ford C-Max – лесна задача

Ford C-Max с  AutoCredit.bg

Ford C-Max представлява повече от нормален семеен автомобил. Моделът е базиран на историята на успеха на оригиналния Focus C-Max (03-07) и се превръща в страхотен семеен миниван за петима души. Мислете за него, като за Focus. Това от една страна е много добре, защото се кара почти като хечбек, има достатъчно сцепление и воланът определено казва какво се случва с предните колела. Комфортът е на ниво, но въпреки това купето се накланя сравнително малко, но за нашата пътна мрежа е перфектен. Шумът от пътя и вятъра при висока скорост също се абсорбират добре.

Ford C-Max с  AutoCredit.bg

Ford C-Max с AutoCredit.bg

Мястото за пасажери отпред е прилично широко, а на втория ред е още по-добре. Там могат да се помещават комфортно двама възрастни, тъй като средната седалка е с умален размер. Целият заден ред седалки може да бъде демонтиран сравнително лесно и така се образува багажник с идеално равен под, подходящ за всякакви обемни товари.

Ford C-Max с  AutoCredit.bg

Ford C-Max с AutoCredit.bg

Видимостта от шофьорската позиция е добра, а в допълнение има опция за допълнително задно огледало, чрез което да хвърляте по едно око на децата, возещи се отзад. Купето е изработено от приятни на допир и здрави материали, закрепени едни за други добре.

1.6-литровият бензинов агрегат със 100 к.с. е приятен за шофиране в градски условия, но извън града всяко изпреварване ще е изнервящо и бавно. 1.8-литровият със 125 к.с. за нас е най-добрият бензинов избор, защото 2.0-литровият със 145 к.с. се предлага само с автоматична трансмисия.

Ford C-Max с  AutoCredit.bg

Ford C-Max с AutoCredit.bg

Дизеловите мотори като цяло правят повече смисъл за автомобил от този клас, особено ако пътувате повече. 1.6-литровият турбо-дизел се предлага в два варианта – 90 и 110 к.с. и трябва да изберете кой ви допада повече. 1.8-литрвият със 115 к.с. не е кой знае колко по-бърз от 1.6, но най-добрата опция остава 2.0-литров турбо-дизел със 135 к.с. Автоматичната трансмисия при дизелите се предлага само за най-мощния вариант.

Базовото ниво на оборудване се нарича Studio и е доста постно, затова се целете по-високо. Style предлага CD-плейър и климатик, а Zetec добавя и оригинални лети джанти. Titanium добавя глезотии като темпомат (автопилот), автоматични фарове и автоматични чистачки. Ние бихме избрали Titanium X с добавка кожени седалки или Sports X за по-ниско (и една идея по-твърдо) окачване и възможно най-много екстри.

Като цяло бензиновите модели са по-евтини за покупка, но пък дизеловите държат по-добри цени, а и харчат по-малко гориво. Овехтяването на C-Max е минимално с всяка година и това го прави потенциална добра покупка, стига да не вземете автомобил, който трябва веднага да влезе в сервиза за сериозни ремонти. Не купувайте и най-скъпия на пазара с мотив, че е най-добър и изглежда най-запазен. Дизеловите агрегати се отличават от бензиновите с минимално по-скъпата си поддръжка, но от Ford гарантират, че и двата биха издържали еднакъв пробег.

Моделът не е непознат на частните автосервизи. Това означава, че може да спестите известна сума пари всеки път, когато сменяте масло, дискове или накладки. Естествено, не правете компромис с евтини части от неизвестна марка с произход под въпрос.

Механиците съветват да направите проверка на турбокомпресора и алтернатора преди покупката на дизелов C-Max. Ако пък колата, която оглеждате, е влязла в авариен режим (и е по-маломощна от нормалното), значи има различни проблеми и ще трябва да започнете с ремонтите преди всичко.

Заради големината и ъгъла си предният капак понася доста наранявания от малки камъчета по пътя, затова не се притеснявайте, ако той ви изглежда прясно боядисан, а всичко друго е със старото покритие.

Ford C-Max с  AutoCredit.bg

Ford C-Max с AutoCredit.bg

Не е задължително избраният от вас автомобил да е блъскан, но все пак хвърлете един поглед какво се случва под капака (зад и под фаровете).
Ford C-Max често износва по-бързо от нормалното предните си гуми заради задвижването им и големия въртящ момент при дизеловите агрегати. Проверете състоянието им и дълбочината на грайфера. Различните други електропроблеми включват багажник, който се отваря по собствена воля, блокирали часовници и неизправни механизми на електрическите стъкла.

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *