Какво да проверим, преди да купим BMW E46?

BMW_E46_Sedan

Дойде ред на един от най-масовите BMW-екземпляри на пазара втора ръка и по улиците във варианти седан, комби, купе и кабриолет.  Малко по-късно е представена и версия компакт. Ето какво да проверим, преди да купим BMW E46:

В началото са лансирани няколко бензинови и няколко дизелови агрегата: 1.8, 1.9, 2.0, 2.5 и 2.8 при бензиновите и 2.0 и 3.0 при дизелите. През 2001 г. моделът получава изключително сполучлив фейслифт, който предлага още повече не само в интериора и екстериора, ами и под капака. Същата година е представен един от най-добрите модели на марката ‒ М3.

Пред вас стои представител на модела. Важните неща, които трябва да погледнете, са доста, затова да се залавяме за работа!

Екстериор. Купето на вашето ново Е46 е обработено в завода със специални покрития, които предпазват целостта му от външните въздействия. Ако автомобилът не е имал сериозни тенекеджийски ремонти, нарушаващи защитното покритие, ръжда не трябва да има никъде. Точно както при 5-та серия Е39, задната врата на комби вариантите може да е корозирала в долния си фалц. Добре е да „опипате“ веждите на калниците от вътрешната страна за всеки случай, защото при евентуални ремонти те не се третират почти никога и ръждата тръгва отвътре навън. При вариантите купе/седан има възможност да е корозирала ламарината под задната кора. Недоброто проветряване и кондензът с годините оказват своето влияние, но и да има проблеми там, те ще са повърхностни.

Окачване. Тук също имаме добра и лоша новина. Добрата е, че предното окачване на Е46 работи само с по един носач от страна. Лошото е, че фейслифтовите модели са с алуминиев такъв, като за него са капсоловани шарнирните болтове. Ако автомобилът, който искате да закупите, е каран в Австрия или Германия, огледайте целостта на пружините. Не са редки случаите, в които някоя от тях е счупена. Смяната им е задължителна. Задният мост страда от корозия при връзките му с купето и често се случва при по-рязко потегляне от място изгнилите шпилки да се скъсат. Реглажните щанги на страничния наклон отзад също страдат от корозия и ексцентричните тампони нерядко се късат при разтягане. Автомобили, внесени от Италия, почти никога нямат горепосочените проблеми. При тях по-изтормозени са двигателите. Като заговорихме за агрегати, ако сте се спрели на 318d или 320d преди фейслифта, време е да започнете да оглеждате.

И двата двигателя са с 2.0-литра работен обем. Единият е с мощност 115 к.с., а другият със 136. Недобър студен старт издава неработеща/и подгревни свещи. Недобрият топъл старт издава износена ангренажна верига. Недобра работа на празен ход гарантират проблеми с ГНП (гориво-нагнетателна помпа). Пушене при ускорение и неплавно разгъване на мощността отново свързвайте с ГНП.

BMW_E46_Sedan_Interior

320d след 2001 г. вече разполага с изцяло променена горивна система и оптимизирана до 150 к.с. мощност. Този, както и другият (3.0-литров дизел) агрегати вече разполагат с комънрейл система и двуфазно директно впръскване на гориво под високо налягане. Отново проверете топлия и студения старт. Излезте за тест и разгърнете мощността на двигателите във всичките им обороти. Ускорението трябва да е мудно, но плавно от 800 до около 1200 об/мин, след това има лек пик от 1500-600 до 3500 об/мин, а всичко над 4000 об/мин е почти тъпчене на място.

4-цилиндровите бензинови двигатели се оказват безкрайно непретенциозни. На тях им стига да има компресия, въздух, гориво и искра и няма какво да ги спре. Неравномерна работа на празен ход ‒ моторче за празен ход с недобри стойности. Неплавно ускорение ‒ дебитомер, работещ неточно или скъсан гофриран маркуч между демитомера и всмукателния колектор. Завишен разход на гориво и миризма на бензин от ауспуха ‒ неработеща ламбда сонда. Бензиновите шестаци общо взето са еднакво здрави като 4-цилиндровите си братя. Лошото при тях е, че ламбда сондите са 4.

Преди да закупите кой да е модел от гамата Е46, задължително отидете на компютърна диагностика в специализиран сервиз. Хубавото е, че моделът на Баварците си „казва“ общо взето всичко по електрониката, че дори и за някои механични части (свещи при по-новите двигатели, vanos и др.) Диагностикът би трябвало да е наясно с програмата и веднага да разчете натрупаните грешки (ако има такива) и живите данни при работа на място и в движение.

BMW_E46_Touring

Скоростни кутии. 5-степенният автоматик (GM) се е доказал във времето като доста издръжлив. Все пак покарайте на студено и топло и обърнете внимание дали смяната на предавките не е адекватна, забавена или рязка. Ако всичко е наред, значи хидротрансформаторът все още е здрав. Механичните трансмисии са 5 (ZF) и 6-степенни (Getrag). За щастие Getrag кутията е различна от тази на Е36 М3 3.2 и е по-издръжлива. Не пречи да направите няколко теста за включване на предавките на място и движение

Интериорът на Е46 е семпъл, но стилен и удобен. Платнените тапицерии са достатъчно здрави, че да издържат 15-тина години ежедневна употреба. Не можем да кажем същото за кожените. Шофьорската седалка доста често страда от износване и напукване на кожата. Задължително при даване на контакт забележете дали светят всички лампи по таблото, които са свързани с модификацията на автомобила, който оглеждате. Ако гледате автомобил след 2001 г., то значи той е оборудван с навигационна система. Вижте дали всички пиксели на екрана са в изправност. Натиснете всяко бутонче и дръпнете всяка ръчка, за да проверите работата на екстрите и аксесоарите.

В материала утре ще ви разкажем на кое да обърнете внимание първо и да ви утешим, че мотото „BMW е скъпо за поддръжка“ е невярно.

5 Коментара

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *