Citroen C5 (до 2008 г.) – комфортът има цена

Citroen C5 (-2008) комфортът има цена

В следващия материал ще говорим за странните на вид лимузина и комби на Citroen, произвеждани между 2001 и 2008 г. Първото поколение C5 е приятен и комфортен круизер, типично за Citroen. Пълните с газ сфери заместват пружините на конвенционалното окачване и возят истински готино. При движение по неравен път ще чувате как колелата буквално удрят дупките, но в купето няма да усетите почти нищо. Шумовете при движение са някак изолирани и така купето на C5 се превръща в приятно място за престой.
Дизеловите агрегати са тихи и достатъчно мощни, а бензиновият 1.8 е ярък контраст. Ако подкарате автомобила по-ентусиазирано по планински път със завои, степента на накланяне на купето ще ви изплаши в началото, но впоследствие ще усетите сигурност и сцепление. Воланът не дава достатъчно количество обратна връзка, но предназначението на C5 не е такова. За всеки пасажер, настанил се в Citroen C5, има достатъчно място. Багажникът също е с доста приличен обем и отлична форма на отвора. Между другото, тук говорим за лимузината. Комбито има най-големия багажник в класа си. Просто е наистина огромен. Окачването му отново е регулируемо и ако е изправно, ще имате възможност да снижавате задницата, докато товарите тежки, обемисти и неудобни предмети.
През 2004 г. C5 претърпява фейслифт, с който се подобрява външния вид, добавят се екстри в различните нива на оборудване и най-важното: доизкусуряват се така наречените „детски болести“, от които страда всеки един автомобил. Затова ви съветваме да изберете модел, произведен след 2004-та година. Следващ съвет: купете си дизелов С5. 1.6-литровият е най-малкото предложение, но разполага със 110 к.с. и „харчи“ малко, но не се усеща добре при версия комби, натоварено с много багаж. Другият, по-добър вариант, е по-пъргавият 2.0-литров със 136 к.с. и доста повече въртящ момент. Ако не ви се нрави идеята за този тип гориво, С5 се предлага и с 1.8 и 2.0-литрови бензинови двигатели, както и с 3-литров V6. Разходът на последния е почти два пъти по-висок от този на „малкия“ дизел, както и годишните дължими такси.

Citroen C5 (до 2008 г.) – комфортът има цена

Citroen C5 (до 2008 г.) – комфортът има цена

Когато е бил нов, С5 е можел да бъде поръчан с доста екстри, включително асистент, наблюдаващ движението ви в лентата. Проверете всяка една екстра, с която е оборудван разглежданият от вас Citroen. Не са рядкост електропроблемите, а разочарованието, когато нещо не функционира нормално, е огромно. Почти 50% от най-сериозните проблеми са електрически. И то те не се проявяват постоянно, ами просто на случаен принцип разни екстри спират да функционират, след което понякога тръгват отново, сякаш никога не са блокирали. Инструменталното табло, аудиосистемата, вентилацията са уреди, които най-често създават проблеми, затова натъртваме да проверите внимателно дали всичко е наред. Независимо с колко джаджи е натъпкан С5, цената му пада с всяка една изминала година повече от нормалното. Това донякъде означава, че е доста нерентабилна инвестиция, още повече когато дойде време за сервизните интервали и ремонтите от всякакво естество.

Citroen C5 (до 2008 г.) – комфортът има цена

Citroen C5 (до 2008 г.) – комфортът има цена

Уверете се, че окачването е здраво. Първоначално вижте предните гуми. Неравномерно износване във вътрешните или външните краища на всяко колело загатва, че нещо не е наред. Всякакви паразитни звукове по движение по неравни пътища издават един или друг проблем. Комфортното въздушно окачване, за което говорихме по-рано, принципно не се нуждае от обслужване. Но понякога се случва хидравличната помпа да откаже и да се нуждае от рециклиране или подмяна с нова. Това може да се окаже доста сериозен финансов проблем за отремонтиране, особено ако държите всичко по автомобила да е оригинално. Собственици на С5 споделят опита си с този тип окачване, определяйки го като „лудо“. Те визират факта, че компютърът сам преценява кога и какво да направи, повдигайки самосиндикално предницата или задницата и втвърдявайки един от мостовете. Най-сериозна сума за ремонт ще ви се наложи да отделите, ако си закупите С5 с 2-литров турбо-дизел. След около 90,000 км ползване съединителите на механичните трансмисии се нуждаят от подмяна, а сумата за частите и самия ремонт може да достигне 4 цифри. Автоматичните трансмисии също са се доказали като проблемни, влизайки в авариен режим без ясна причина. Последното го споделяме, защото дори компютърната диагностика не разчита проблема, но изтрива грешката, след което кутията функционира абсолютно нормално. Ако все пак държите на автоматичната трансмисия, тествайте я внимателно. Нормални са плавното превключване на предавките без замисляне и без излишно форсиране при всякакви температурни условия.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *