Citroen C5: често срещани проблеми и решенията им

Citroen C5: често срещани проблеми и решенията им

Citroen C5 е просторен семеен автомобил, произвеждан от френския конструктор Citroen. Моделът е в продукция от 2001 г. и в момента е актуално второ поколение С5. Ако желаете да прочетете ревюто на C5, цъкнете ТУК . C5 си остава стилно изглеждащо возило, което освен всичко друго е доста практично и пъргаво. Както всички други марки и модели автомобили, C5 също страда от „детски болести“, част от които са отремонтирани гаранционно, други пък са били „излекувани“ след фейслифта, но все пак някои остават за рамонт от собствениците. Подготвили сме кратък списък с проблемите, с които може да се сблъскате като собственик на Citroen C5. В края на материала ще ви представим и списък с най-важните гаранционни ремонти, на които са подлагани автомобилите. Препоръчваме да потърсите сервизната книжка и се надяваме в нея да са описани тези операции. В следващия материал няма да ви запознаваме с процедурата по смяна на масло и няма да говорим за комфортното окачване, защото те са най-често разисквани из Citroen-средите за сметка на повече на брой, но по-маловажни проблеми. Лошото е, че тези дребни забележки могат да изнервят шофьора до неузнаваемост, независимо, че двигателят, трансмисията и окачването му са в перфектно здраве.

Citroen C5: често срещани проблеми и решенията им

Citroen C5: често срещани проблеми и решенията им

Citroen C5: често срещани проблеми и решенията им

Citroen C5: често срещани проблеми и решенията им

Във всеки един магазин за авточасти ще ви предложат набор от части с различно качество, произход и цена.
Проблеми със сателитната навигация. Принципно когато автомобилът е бил в гаранция, контролният панел на сателитната навигация е бил подменян безплатно. Проблемите с него са нефункциониращи бутони. Ако това се случи на вашия автомобил, потърсете контролен панел втора ръка и проверете изправността му. Ако опцията ви се стори неразумна, вече се предлагат афтърмаркет навигационни системи във всякакви размери. Може да са по-скъпи от оригиналните, но ще са и по-функционални.

Citroen C5: често срещани проблеми и решенията им

Citroen C5: често срещани проблеми и решенията им

Проблеми с отоплителната система (парното). Ако ви се стори, че вашият Citroen C5 не загрява въздуха в купето както трябва, може би се е проявил известният на повечето собственици проблем с клапите на парното. Често се случва при проявяването му от различни вентилационни клапи да излиза въздух с различна температура. За да накарате парното да функционира изправно, трябва да раздвижите и регулирате клапите, които определят потока въздух, който да влиза в купето. Задачата е пипкава и времеотнемаща, затова трябва да сте търпеливи.

Citroen C5: често срещани проблеми и решенията им

Citroen C5: често срещани проблеми и решенията им

Неработещи електрически стъклоповдигачи. Ако забележите, че стъклата не се движат плавно и бързо, както трябва, и се мъчат или блокират, съветваме първо да се опитате да ги регулирате. Стъклоповдигачите трябва да държат стъклото в едно положение, което за съжаление в домашни условия се установява след разглобяване на кората на вратата и многобройни „цъкания“ на бутона за стъклата нагоре и надолу, докато се уверите, че прозорците се качват плавно и без излишни усилия. Ако пък сте стигнали до втория момент, в който не сте обърнали внимание на трудното затваряне и машинката е изгоряла, ще трябва да я замените с нова (работеща). Съветваме ви да откриете такава от автомобил на части.
Неточно работеща автоматична функция на чистачките. Модерните автомобили, които навлизат на пазара ни, са оборудвани с куп екстри. Една от тях е датчикът за дъжд, който се намира на челното стъкло. Функцията му е да регулира паузите между пусканията на чистачките при лек валеж или скоростта на движение на перата при порой. Ако чистачките ви се пускат без пауза, когато ръми, има две причини, които могат да причиняват това действие. Едната е по-елементарна – остарели пера, които замазват водата, вместо да я избутват от стъклото. Замазаната вода лъже датчика, че дъждът е по-сериозен и той подава сигнал за чистене без пауза. Вторият вариант е самият датчик да е замърсен или повреден. Ако в сух, слънчев ден чистачките ви тръгнат без причина, значи за съжаление е вторият вариант. Опитайте се да свалите датчика (на гърба на панорамното огледало) внимателно и го почистете. Ако ситуацията не се подобри, потърсете нов.
Разтечен дисплей на централната конзола. Ако четенето на показанията на дисплея за градуси или час става все по-трудно, най-вернято екранът е изтекъл. Решенията са две. Родни сръчни специалисти правят ремонти на такива екрани, но в зависимост от степента на увреждане, цената може да е толкова висока, че да е по-евтино да си купите централна конзола с работещ екран от C5-донор.
Citroen C5 първо поколение е на пазара от 13 години и за жизнения си цикъл е бил извикван за гаранционни ремонти доста пъти. Както знаете, когато автомобилите са на възраст до 5 години и от собствениците постъпят процент оплаквания за един и същи проблем, автопроизводителят или оторизиран сервиз и вносител са длъжни да отремонтират повредите за собствена сметка. В това число на автомобили, които все още не са се „счупили“ да подменят проблемните елементи. Ето някои от гаранционните ремонти:
През 2010 г. Citroen установили, че „в редки случаи клапанът на вакуум помпата функционира некоректно, което кара спирачният асистент също да не работи както трябва“. Звучи елементарно, да, такова е и било. Сменени са въпросните клапани на 20,000 автомобила, но да не забравяме, че спирачките са едно от най-важните звена в автомобила и в спирачната система няма маловажни проблеми.
През 2011 г. Citroen учтиво молят собствениците да докарат C5-ците си за диагностика на двигателя. Оплакванията сочат, че моторът е станал по-муден, а разходът се е увеличил драстично. Глъхненето и загубата на мощност идвали от неизправен датчик за количеството на моторното масло, който давал грешен сигнал на компютъра, управляващ мотора особено при по-рязко спиране. Решението било просто – препрограмиране на двигателното управление.
Отново през 2011 собствениците били помолени да закарат автомобилите си в дилърства заради „проблем с електромотора на чистачките“. Механици от Citroen обяснили, че заради неизправно рамо на шофьорската чистачка, електродвигателите се товарели прекомерно и това можело да доведе до изгарянето им. Ремонтът в този случай означавал подмяна на лостовия механизъм и рамото на чистачката.

Citroen C5: често срещани проблеми и решенията им

Citroen C5: често срещани проблеми и решенията им

Всеки един от тези гаранционни ремонти би трябвало да е записан в сервизната книжка на автомобила, затова още веднъж съветваме да се запознаете със съдържанието й.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *