Семеен автомобил от Citroen – C4 Picasso (2007-2013 г)?

Citroen C4 Picasso

Първородният Citroen Xara Picasso се превърна в бестселър в Европа и C4 Picasso се роди с големи задължения и очаквания. Моделът успя да спечели MPV-наградите в Стария континент две поредни години. Той не само предлага достатъчно обем за цялото семейство, но иновативният му дизайн го прави сравнително лесен за употреба.

Citroen C4 Picasso е общо взето идентичен с по-големия си брат Grand Picasso, но е по-къс и задницата му е проектирана различно, а и не предлага допълнителния най-заден ред седалки. Стандартните 5 Picasso седалки са комфортни за петима възрастни. Вторият ред кресла може да се мести напред и назад с цел увеличаване на пространството за крака на пасажерите или разширяване на товарния отсек.

Като за пътнически автомобил е сравнително добър за шофиране. Окачването е меко и се справя с адаптирането на повечето неравности. Да, накланя се леко при завои и воланът можеше да връща една идея повече информация от пътнаа настилка, но и така е добре. Огромните стъкла гарантират отлична видимост, но генерират известни нива на шум при движение с по-висока скорост.

Citroen - C4 Picasso на старо с AutoCredit.bg
Дизеловите агрегати правят повече смисъл при автомобили от този калибър заради икономичността си и добрата си мощност. 1.6-литровият дизел със 110 к.с. се справя чудесно с повечето задачи по задвижването. Оглеждайте 2.0-литровия дизел със 140 к.с. само ако цената му е добра, защото не е кой знае колко по-добър в другите отношения. АКо пък искате бензинов двигател, имате избор от 1.8 и 2.0-литра. Бихме избрали първия, защото не е много по-бавен от втория.

Ако имате възможност, отделете повече пари и избегнете закупуването на базовото ниво на оборудване LX. Моделите с него са спартанско оборудвани и дори нямат климатик. SX е доста по-добра опция, но VTR+ предлага лети джанти и задни електрически стъкла. Executive пък разполага с климатроник и парктроник. Последните две нива на оборудване вървят в пакет с кой да е от 2-литровите двигатели.

Механичната трансмисия е ненадеждна и бихме избрали EGS-опцията. Тя представлява полуавтоматична трансмисия и се управлява от лопатки на волана. Може да ви отнеме време да свикнете с начина й на работа, имайте го предвид. А и превключванията не винаги са от най-плавните.

В някои отношения Citroen C4 Picasso ще е по-скъп за обслужване от преките конкуренти, като Ford S-Max, например, но поверяването на автомобила на независим сервизен специалист би трябвало да спести доста пари. Заради сравнително ниската си възраст, голяма част от предлаганите на пазара модели скоро ще са излезли от гаранция, затова търсете най-доброто и не правете компромиси при избора си. Изберете дизелов агрегат, ако пътувате много, заради по-ниския му разход на гориво – между 5 и 6 литра за 100 км в смесени условия. Двата бензина ще консумират между 8 и 9 литра в същите условия. Овехтяването и поевтиняването на модела е по-сериозно при марката Citroen, но защото Picasso е пътнически бус, той би трябвало да държи по-добре цената си от други модели. В сравнение с Grand Picasso, той разполага само с 5 седалки, което няма да му помогне.

Citroen - C4 Picasso на старо с AutoCredit.bg
Прекалено е рано да прогнозираме колко надежден ще е моделът азнапред. Официалните доклади на Citroen изглеждат добре, защото според тях клиентите се оплакват само от качеството на материалите в интериора и EGS-скоростите. Иначе е факт, че най-големия проблем на Picasso към момента е интериорът. Падащи и чупещи се компоненти, както и бързо износване на тапицерията на седалките могат да се окажат недостатъчно издръжливи за цяло семейство.
Дизайнът на предната броня и решетката между фаровете, представляващи един компонент, изглежда страхотно. Но тази броня би излязла доста скъпо за ремонтиране на лек удар. Според собственици, претърпяли леки „чуквания“ сметката е проста – при удар с 15-20 км/ч ремонтът е за 1500-2000 лв.

EGS-скоростите били проблематични след представянето си, но софтуерни подобрения на управлението й я карат да работи по-лесно и по-плавно. Има няколко доклада за по-ранно от нормалното износване на съединителя при EGS, но случаите нямат зависимост от това дали автомобилите са ползвани в града или извън него, което означава просто дефектни части. Както казахме, оплакванията за интериора при по-ранните модели не са рядкост, но явно конструкторите от Citroen ги взимат предвид и последните версии на Citroen C4 Picasso изглеждат по-надеждни и по-здрави.

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *