Citroen C3 първо поколение – логичният избор

Citroen C3 първо поколение – логичният избор

Предвид ситуацията, в която живеем, Citroen C3 хечбек изглежда логичен избор на автомобил. Ако 80% от употребата на автомобила е в градски условия, какво повече ни трябва от компактно возило с прилични външен и вътрешен вид, малко екстри и сравнително мощен двигател? Особено сега, когато цените на горивата лека-полека започват пак да се покачват, всекидневната употреба на голямо семейно комби е неразумна. Ето къде идва на помощ C3.

Изглежда, че C3 е доста напреднал за времето си. Докато марки като VW скоро поеха по пътеката, монтирайки малки (1.4-литрови) двигатели, през 2003 г. Citroen вече бяха там с техния 1.4-литров агрегат. Дори те самите не вярваха, че той ще е успешен и бързичко представиха модел с по-голям работен обем.

Та така, двигателните, за които ще говорим днес, започват от 1.1 бензин, преминават през 1.4-литра бензин и дизел и достигат 1.6-литра бензин и дизел. Странно е, но от Citroen твърдяха, че по-големите двигатели реално изразходват значително по-малко количество гориво, за да изминат 100 км пробег. От една страна, обяснението е, че не се използва пълният потенциал на въпросните 113 к.с. (тоест, прекарвате по-малко време с натиснат педал на газта до долу), но от друга, по-ниският разход се дължи на изцяло новата (за времето си) умна трансмисия, предлагана само за „големите“ двигатели, наречена Sensodrive. Дизеловите агрегати са по-плавни, по-мощни и по-тихи от бензиновите, но ние предпочитаме бензиновите варианти.

Citroen C3 първо поколение – логичният избор

Citroen C3 първо поколение – логичният избор

5-степенната кутия била иновация преди 12 години – работела със съединител, като нормална механична трансмисия, но самият притискателен диск бил управляван от компютър. Реално, ефектът е, че се получава лекота при шофиране на автоматик, но разходът остава по-нисък, като за механични скорости. Но като всички останали кутии на подобен принцип, и тази на Citroen дава странно усещане при пъплене в градския трафик.

1.4-литровият вариант останал като единствено базово предложение като SX ниво на оборудване, докато от 2009 г. 1.6-литровият агрегат бил опционален за по-високото ниво на оборудване Exclusive. Ако базовият вариант не е достатъчно добре оборудван за вас, винаги можете да предпочетете C3 Pluriel, предлаган от 2004 г. Той представлява разумна смесица между 3-врат хечбек и кабриолет с добро товарно отделение.

Citroen C3 първо поколение – логичният избор

Citroen C3 първо поколение – логичният избор

Ако искате да го ползвате като истински кабриолет, трябва да разтоварите голяма част от покрива вкъщи. Няма съмнение, че Pluriel привлича интереса на клиентите както Citroen 2CV преди десетилетия. В интерес на истината, и ние от blog.autocredit.bg бихме избрали Pluriel варианта, но само след като се уверим, че всички големи и малки части по сваляемия покрив са налични и механизмите работят отлично.

В нормални условия всички Citroen модели возят комфортно. Но С3 е изключение. Подобренията, направени в края на 2005 г., са главно в окачването, но все пак усещането при преминаване на неравности няма да е прекрасно. Ако сте по-ентусиазирани и се увличате по пътища със завои, най-вероятно няма да сте задоволени на 100%, а ще искате малко повече сцепление и малко по-малко накланяне на купето.

При огледа на C3 от първо поколение бихме ви препоръчали да отделите няколко левчета за автомивка и да го изчистите добре отвън. Най-големият проблем на модела се оказва качеството на сглобките. Ако видите разлика в боята на измитите детайли, липси или криви фуги и панели, имайте едно наум и не бързайте да купувате, докато не разгледате поне още един-два екземпляра.

Citroen C3 първо поколение – логичният избор

Citroen C3 първо поколение – логичният избор

Интериорът е сравнително просторен и дава на водача и пасажера до него някои дребни, но приятни глезотии. Водачът има предостатъчно място, а инструментите пред него са подредени сравнително добре.

Citroen C3 първо поколение – логичният избор

Citroen C3 първо поколение – логичният избор

Някои могат да изпитат дразнение от дигиталното табло, но се свиква. Возещите се на задния ред в никакъв случай не могат да се похвалят със същото, тъй като ще са сгъчкани.

Citroen C3 първо поколение – логичният избор

Citroen C3 първо поколение – логичният избор

Целта е била да се постигне добро товарно пространство, но компромисите си проличават и в двата случая.

Интериорът също страда от некачествени материали. Като нов всеки Citroen, C3 е впечатлявал собствениците си с набор от твърда и лъскава пластмаса, която за съжаление лесно се надира при употреба и прави целия интериор да изглежда захабен. Тук отново се уверете, че всички панели на таблото са налични. Не се изненадвайте, ако някъде липсват малки части – те може да са изпаднали или просто да са се счупили и да са били изхвърлени. В интерес на истината, мокет, стелки и седалки са били сравнително евтини за покупка като нови и не се притеснявайте, ако те изглеждат добре, но пластмасите по интериора изглеждат истински изстрадали.

Ръждата не би трябвало да е проблем, стига да не са правени некачествени тенекеджийски ремонти. Все пак хвърлете по-близък поглед на окачването, спирачните апарати, болтовете под купето и полуоските.

Двигателите се нуждаят от регулярна подмяна на ангренажните ремъци. Ако двигателят работи неравномерно, ускорява с придърпване, пуши и харчи повече гориво от нормалното, най-вероятно компютърът му работи в авариен режим поради някаква причина. Компютърна диагностика и изтриване на грешките ще свърши идеална работа в случая.
Придръпване при ускорение и осезаема работа на 3-цилиндъра могат да означават износени запалителни свещи.
Вибрации, по-бурни от нормалните, дават знак, че някой от тампоните, държащи двигателя за предния мост, е омекнал или скъсан.

При палене обърнете внимание на всички предупредителни лампи на таблото. Check Engine и ABS-светлините трябва да останат светнати през първите 2-3 секунди работа. Ако някоя предупредителна крушка не изгасне, най-вероятно ще трябва да отделите сериозна сума за отремонтиране на проблема в последствие.

Виж обяви за употребявани модели на Citroen при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *