Chrysler Voyager MK4 – често срещани проблеми и техните решения

Chrysler Voyager MK4 - често срещани проблеми и техните решения - AutoCredit.bg

Chrysler Voyager е луксозен семеен автомобил, произвеждан от американския конструктор Chrysler Group. Voyager е в производство от 1988 г. до сега, като се предлага в пет различни поколения. Четвъртото поколение Voyager (Grand Voyager) сякаш наистина си струва парите, защото има достатъчно мощност и е добре оборудван. А и е първият модел, който се шофира сравнително добре. Просторен е, комфортен е и има асистенти за сигурност и безопасност. Но дали е надежден? Е, както всички останали марки и модели имат така наречените детски болежки, така и Voyager MK4 не е перфектен в това отношение. За щастие сравнително простото устройство на Voyager го прави лесен (и евтин – ако откриете добър майстор, който не завишава цените за работа) за поддръжка. А слуховете, че за „този американски бус много трудно се намират резервни части“ не са верни. Във всички по-сериозни магазини за нови авто части ще откриете точно това, което ви трябва и то в различни модификации – от сравнително качествено и сравнително евтино до оригинално и по-скъпо.

В следващите няколко реда сме загатнали проблемите, с които се сблъскахме при първоначалното сервизиране на нашия представител на марката и модела. Естествено, тук отново няма да говорим за това, че след покупката (а и на всеки 10,000 км пробег) трябва да смените моторното масло, масленият, въздушният и горивният филтър. За справка ще кажем, че горепосочените ни струваха около 200 лв.

Chrysler Voyager MK4 - често срещани проблеми и техните решения - AutoCredit.bg

Ако сте забелязали, че предупредителната лампа за неработеща въздушна възглавница свети, най-вероятно проблемната е тази на волана. В часност лентовият кабел, който прави връзката между кормилния прът и възглавницата (и който при въртене на волана се навива и развива) не дава контакт. По-точно можем да кажем, че в края му откъм волана има една пружина, която отговаря за коректното контактуване. С времето и от умората на материала държащата я пластмасова щипка се чупи и при въртене на волана изпадналата вече пружинка се деформира. За да елиминирате този проблем, да осигурите безопасността си и да изгасите досадния диод на таблото, ще трябва да замените лентовия кабел и всичко прилежащо към него. Без зануляване на грешката би трябвало лампата да изгасне, което ще значи, че системата функционира изправно.

Chrysler Voyager MK4 - често срещани проблеми и техните решения - AutoCredit.bg

Проблеми със задвижването на електрическите странични (плъзгащи) врати. Ако вратите на вашия Voyager не сработват от бутоните за отваряне/затваряне, но ръчно с лекота извършвате операциите, най-вероятно електромоторът или окабеляването му са дефектирали. Опитайте се да раздвижите и смажете заключващия механизъм и зъблното колело на вратата. Ако това не оправи проблема, най-вероятно ще трябва да замените електромотора. Имайте предвид, че електромоторите са два модела, различаващи се единствено по броя на контактните пинове в буксата – 6 и 8. Уверете се, че купувате електромотор, който ще ви свърши работа без преправяне на електроинсталацията.

Chrysler Voyager MK4 - често срещани проблеми и техните решения - AutoCredit.bg

Както писахме вчера, заради високата маса, спирачките и окачването се товарят изключително много. В това число влизат и амортисьорите. Добър начин за инспекция на амортисьорите е визуалната им проверка. При всеки удобен момент, когато няма гума в калника (дали сте при гумаджия или в друг сервиз), проверявайте амортисьорите за течове и омаслявания. Ако са покрити с масло и полепнал по него прах, значи има теч, което пък означава, че амортисьорът е изпуснал. Решението е ясно – нови амортисьори. Съветваме ви да не рискувате с покупка на евтини китайски варианти. Целете се в средата на ценовия диапазон, ако нямате възможност да вземете най-доброто.

Chrysler Voyager MK4 - често срещани проблеми и техните решения - AutoCredit.bg

Съскащ звук, идващ откъм краката на пасажера, когато натискате спирачки. Той индикира, че сервото на спирачките не е изрядно и скоро ще е за смяна. Като цяло не е фатален проблем, но е добре да му обърнете внимание. Другата опция е да свикнете със звука.
Нещо много досадно: двигателят не иска да запали и когато върнете ключа – той не може да излезе от патрона. Проблемът се дължи на това, че ключът е прекалено износен от употребата му. Трябва да бъде заменен, а ако не пожелае да излезе лесно от патрона, трябва да вземете и нов такъв.

По никакъв повод не убивайте акулмулатора на вашия Voyager. Ако е оригиналният, то той трябва да е Optima с червен капак или жълт капаци (тягов или силов). Цената му като нов е около 500 лв, което си е доста за батерия. Хубавото при нея е, че е гелова и търпи над 500 цикъла на заряд и разряд. Това означава, че може да го презареждате с почти всяко зарядно устройство, но в никакъв случай не го оставяйте разреден повече от два-три дни.

Chrysler Voyager MK4 - често срещани проблеми и техните решения - AutoCredit.bg

Като цяло Chrysler не се слави като най-надеждния и издръжлив автомобил. Причината е, че различни важни компоненти са взаимствани директно от предшественика му, без дори да бъдат ревизирани. Както казахме, заради общата маса, окачването и спирачките ще се износват по-бързо от нормалното. Електроинсталацията като цяло е здрава, но има и слаби места, за които говорихме по-горе. Всичко останало е наред, но все пак обръщайте внимание на дребните повреди преди лавинообразно да превърнат целия автомобил в разруха.

Chrysler Voyager MK4 - често срещани проблеми и техните решения - AutoCredit.bg

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *