Често срещани проблеми при експлоатацията на Audi TT и техните решения

Често срещани проблеми при експлоатацията на Audi TT и техните решения

Audi TT специалисти и собственици твърдят, че 1.8-литровият турбо агрегат е „брониран“ и всеки от тях може да посочи поне два половин милионника, които все още са в движение. Да, това може да се случи, стига всичко да е вършено както и когато трябва. Комплектът ангренаж трябва да се сменя на максимум 140 000 км или 5 години, а ако случайно отложите подмяната и той се скъса, ремонтът може да надвиши 4000 лв. Важно е да обърнете внимание на данните в сервизната книжка, за да се уверите кога е била последното подобно обслужване.

Някои модели бубини на запалителните свещи създават проблеми, които се отразяват на равномерната работа на двигателя. Подмяната с нови е почти задължителна, за да се предотвратят неравномерни запалвания и образуване на нагари в двигателя. Audi осъзнали за проблема и създали кампания по гаранционна подмяна на бубините. Проверете в сервизната книжка дали вашият автомобил не е бил в ръцете на загрижен собственик, който е предприел ремонта.

Термостатът е нещото, което трябва да се сменя на всеки 3 години. Той отговаря за регулирането на температурата в двигателя. Често с пробега термостатът спира да функционира коректно (пружината в него омеква) и не затваря втория кръг добре, което означава, че водата циркулира прекомерно. По този начин двигателят не успява да достигне оптималната работна температура и често влиза в преразход на гориво. Двигателите, монтирани на Audi TT, работят на оптимална работна температура от 90 градуса. Веднъж достигнала дотам, стрелката не трябва да мръдва нито надолу, нито нагоре в движение. Ако наблюдавате някакви отклонения, най-вероятно е време термостатът да бъде заменен. Оригинален от дилърство на Audi е около 50 лв. Към тази сума прибавете стойността на G12 антифриза и отделете около два часа за подмяната на всичко.

Вакуумните маркучи на двигателите на Audi TT са крехки. Често те се напукват и започват да пропускат нежелано количество въздух в системата, който обърква плавната работа на двигателя. Самите маркучи не са скъпи, но работата по локализирането на проблемният такъв може да отнеме часове.

С модерните двигатели идват и десетките електрически сензори и датчици, следящи работата на почти всички компоненти. Съответно колкото повече електроника има един двигател, толкова повече проблеми може да изпитате като собственик. При МК1 Audi TT най-често срещаните проблеми касаят дебитомера, датчика за температура на охлаждащата течност и ламбда сондата. При проблем с кой да е от тях двигателят няма да работи плавно и ще харчи прекалено много гориво. Хубавото в случая е, че въпросните датчици и сензори комуникират идеално с компютърна диагностика и лесно можете да локализирате проблема.

Често срещани проблеми при експлоатацията на Audi TT и техните решения

Често срещани проблеми при експлоатацията на Audi TT и техните решения

Механичната скоростна кутия е доста здрав компонент и съединителят при нормална употреба трябва да „живее“ между 100 и 150 000 км. Колкото до полуавтоматичната DSG кутия, ако усетите неплавни смени на предавките или отказ да влезе първа скорост, най-вероятно механиката е започнала да се износва. За съжаление, ремонтът може да достигне 1000 лв.
Окачване то и спирачките на Audi TT се товарят, защото автомобилът е сравнително тежък. Ако потенциалната ви покупка потропва и почуква, най-вероятно е за смяна на предните носачи и нови тампони на стабилизиращите щанги. Най-евтината част от спирачната система са накладките. За комплект предни трябва да дадете около 200 лв. По-добър вариант е ъпгрейдът към по-сериозни – Brembo например, за около 1300 лв. за пълен комплект.

Често срещани проблеми при експлоатацията на Audi TT и техните решения

Често срещани проблеми при експлоатацията на Audi TT и техните решения

Много често срещано явление е пикселите на таблото на Audi TT MK1 да започнат да изчезват. Ако виждате линии на дисплея между двата часовника, значи и при вас се е случило нещо подобно. В повечето моменти едновременно с това отказват да работят индикаторите за налично гориво и температура на охлаждащата течност. Ремонтът в оторизиран сервиз може и да надхвърли 1000 лв., но в България има схватливи електротехници, които биха оправили проблема за около 200 лв.

Често срещани проблеми при експлоатацията на Audi TT и техните решения

Често срещани проблеми при експлоатацията на Audi TT и техните решения

Бутонче, намиращо се под спирачния педал, отговорно за светенето на стоповете. Заради постоянната употреба и пластмасовата му конструкция „бутонът на спирачката“ често се чупи. Това причинява неработене на стоповете при спиране или обратното – постоянното им светене. Заради странното VAG решение да не могат да се натискат двата педала (газта и спирачката) едновременно (на практика могат, но ако се движите с равна газ и натиснете съвсем леко педала на спирачката, компютърът на двигателя моментално „връща“ газта), може да усетите, че колкото и да натискате газта, оборотите не се качват. Това със сигурност означава, че спирачният бутон е повреден. В официалното дилърство уредът струва около 40 лв., а работата по подмяната му се извършва за около половин час.

Често срещани проблеми при експлоатацията на Audi TT и техните решения

Често срещани проблеми при експлоатацията на Audi TT и техните решения

На последно място оставихме 4х4 системата quattro и в частност компютъра на Haldex задвижването. Според някои собственици компютърът, който следи сцеплението, започва да дава грешни сигнали (най-често за пребуксуване на някое от колелата) и да създава проблеми, връщайки газта. Вариантите за решаване на проблема са няколко: подмяна на комплекта гуми с джанти, почистване на датчиците, подмяна на датчиците или подмяна на компютъра.

Виж обяви за употребявани модели на Audi при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *