BMW Х4 -„умалената” версия на Х6

x4-2

Интересно ли ви е какво се случва с номерацията на моделите на BMW напоследък? Появиха се „двойки”, „четворки”, „единици”. От Мюнхен обясняват, че това е новата визия на марката за това как трябва да са групирани автомобилите им. Първо – по габарити. Второ – по брой врати. Така 1-ва и 2-ра серия са на практика един и същи малък модел, „двойката” ще е с две врати. Същото важи и за 3-та и 4-та серия. Четворката представлява двуврат модел трета серия (досега позната като „тройка купе”). Така създадената номерация се прехвърля и в X-сериите. Добре познатият Х6 е със сходно шаси, агрегати, задвижване и оборудване като на класическия Х5, но представлява SAC (sports activity coupe, или с други думи – SUV с контури на купе). Х1 е на пазара от 5 години и скоро се очаква да видим Х2 модификацията му. Наскоро „баварците” представиха „умалената” версия на Х6, която много наподобява оригинала си; базирана е на Х3, който пък е умалена версия на Х5. Да, става въпрос за BMW Х4. Стига толкова сметки и цифри.

x4-1

Настаних се в интересния вседеход и интуитивно настроих седалката и волана на BMW Х4, без да изпитвам затруднения. Затвърждавам мисълта, че колкото и да иновират продуктите си, от BMW не забравят, че повечето от нас мразят да са изследователи и наново да се учат на контролните уреди в автомобилите си. Поглед вляво и вдясно – огледала с добри габарити и отразяемост, но с малко странна форма. Безключово палене, старт-бутон. А под капака? Там се намираше класиката. Определям агрегата така, защото той наистина се превърна в универсален боец, годен за всякакви дейности. 3-литровият twinscroll турбо дизелов агрегат в тази комбинация произвежда малко над 240 к.с., предавани към xDrive системата чрез 8-степенна автоматична трансмисия. Тихата му работа и плавното разгръщане на мощността му в оборотите подсказват, че тук приоритет са били комфортът и ефективността, а не динамиката. Но добре знаем, че на базата на този агрегат са разработени състезателните мотори, с които кара болшинството от рали-рейд пилотите на „Дакар”.

x4-3

Да продължим към оборудването. Тестваният модел разполага с почти всичко, от което се нуждаете: климатроник, спортен кожен салон с електрически функции и памет, мултиволан, Harman/kardon аудиосистема, навигация (iDrive последно поколение) и head-up екран. Всичко, което бихте отбелязали в списъка, когато поръчвате новото BMW. Тук в допълнение имаме адаптивно окачване, което се контролира от работните режими на автомобила (Eco Pro, Comfort, Sport и Sport +). Първите два го правят по-меко, а вторите два – по-твърдо, подходящо за динамично шофиране. Режимите определят и работата на мотора и скоростната кутия, залагайки на икономично шофиране при Eco Pro и Comfort или по-дивашко пренастройване на Sport и Sport +. Дотук не споменах нищо непознато. Ако сте чели ревюта или сте имали допир с BMW X3 F25 (от 2011 г.), не очаквайте да видите или получите нищо ново от Х4. Toй представлява Х3 с малко по-нисък клиренс. Воланът, седалките, материалите, шофьорската позиция. Всичко е еднакво. Разликите са най-видими на втория ред седалки. Там, за разлика от Х6, могат да седнат трима души. Не успяхме да пробваме колко добре ще се чувстват на дълъг път, но на теория 5-местният SUV предлага всичко необходимо. Ако сте висок до 1.85 см, ще разберете, че когато седите на втория ред, главата ви не опира в скосения таван. Причината е, че седалката е с няколко сантиметра по-ниско разположена. Лошото в случая е, че подът е останал висок. Това значи, че седите по-ниско, но краката ви са на висока позиция.

x4-4

Преместваме се към багажника. Там нещата не са лоши, стига отворът му да не бе толкова странен. Странен го прави скосената линия на тавана. Функционалността му е леко нарушена заради отвора. Тук не слагам минус, защото след като собственикът на Х4 е избрал точно този модел, а не Х3, например, значи е имал нещо предвид и е склонен да направи компромис за товарното място. Това е като да се мръщя през дъждовната есен, защото уплътненията на мекия таван на кабриолета ми текат.

x4-5

x4-6

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *