BMW 5 E60 на старо

BMW 5 E60

Баварските „петици“ винаги са били предпочитани сред автомобилистите по целия свят, затова са и лесни за намиране на пазара за употребявани возила. Същите носят репутацията на надеждни и сравнително лесни за поддържане. А и за комфортни и пъргави.

За някои шофьори (и пасажери) BMW 5 E60 ще е незадоволителна. Не, не казваме, че е некомфортна. Опционалното спортно окачване е осезаемо по-твърдо, затова преди да купите автомобила, задължително направете тестово кръгче.

Определено купето на Е60 е приятно и комфортно, с отлично качество на материалите и сглобките. Широката гама настройки на волана и позицията на седалката гарантират, че всеки шофьор ще се чувства на място. На втория ред седалки има достатъчно простор за трима възрастни, но широкият трансмисионен тунел малко орязва мястото за краката за средния пасажер. С 520 л багажник (при версията седан) може да поберете доста товар; лошото е, че формата на отвора му е малко странна и неудобна за по-големи предмети.

През 2007 г. „петицата“ претърпява фейслифт, който освен обновен дизайн на светлините отпред и отзад предлага на клиентите по-ефективни двигатели, оборудвани със старт/стоп технология. Естествено, фейслифтовите модели са били по-желани.

Доста голяма част от предлаганите на пазара употребявани BMW 5 E60- ки са с дизелови агрегати. Най-икономичният модел е 520d, развиващ 163 к.с. (177 к.с. след фейслифта). 525d (177 к.с.) също е добра опция, но по-добър вариант е събратът му, произведен след 2007 г. 530d (в началото с 218 к.с., в последствие с 235 к.с.) е най-добрият избор според екипа ни. Ако пък търсите повече от дизелов агрегат, за вас е 535d (същият двигател като на 530d, но с още един турбокомпресор), развиващ 268 к.с. преди фейслифта и 282 к.с. след него.

Най-неизвестният бензинов вариант е 520i. Той се предлагал до 2004 г. Проблемът при него е, че е леко муден и мощността определено не достига. 523i (в началото е 174 к.с., в последствие 190) е по-добра опция. 525i е общо взето същия агрегат, но с по-голям работен обем и повече мощност: 192 к.с. преди фейслифта и 215 след него.

BMW 5 E60

BMW 5 E60

Металиковата боя и коженият салон са най-желаните опции при покупката на 5-та серия. Добра новина е, че дори най-постното оборудване е предлагало лети джанти, климатик и система за следене на сцеплението. Други опции, които може да са от полза, са по-големи джанти и преден и заден паркинг асистенти. M-Sport моделите разполагат с по-ниско и по-твърдо окачване, по-големи джанти, затъмнени стъкла и полукожени спортни седалки.

В началото на 2009 г. започва внедряването на още екстри ‒ Bluetooth система за връзка с мобилен телефон, сателитна навигация и CD-чейнджър.

5-та серия E60 държи няколко рекорда по здравина и надеждност, но определено не е най-безпроблемният автомобил на пазара. 50% от повредите обхващат окачването и части от електросистемата. При теста наострете слуха си за странни паразитни звуци, когато преминавате по неравности. Уверете се, че воланът не издава хлабини по предницата. Непременно натиснете всяко бутонче, което видите, и проверете изправността на всички екстри, с които е оборудван автомобилът.

Рън-флет гумите, които са били монтирани стандартно, често изпускат въздух и създават проблеми със системата за следене на налягането. Самите гуми са доста по-скъпи от конвенционалните и за нас са непрепоръчителни. Ако собственикът преди вас не ги е сменил с „нормални“, то направете го вие, за да подобрите комфорта при движение, както и пътното поведение.

Проверете iDrive системата. При по-ранните модели (и съответно първото поколение iDrive) системата често прегрява и спира да функционира. Заедно с нея спират аудиосистемата, хендсфрито и навигацията. Често се случва iDrive да не иска да тръгне при екстремно ниски температури. През 2005 г. започва внедряването на iDrive II, която се оказва доста по-надеждна и функционална от предшественика си.

 

BMW 5 E60

BMW 5 E60

BMW са извиквали 5-та серия E60 в дилърствата за гаранционни ремонти над 10 пъти. Проблемите са били различни: покритията на въздушните възглавници, горивни помпи, DSC (системата за сцепление), съединител (при моделите с механична трансмисия), различни дреболии по моторите, дори и прекалено силно работещо подгряване на седалките, което буквално сварявало собствениците си. Проверете внимателно сервизната история на автомобила, който се си заплюли. Наличието на описани ремонти би трябвало да звучи по-успокояващо.

Ако вече сте се спряли на този автомобил и имате нужда от финансова помощ, свържете се с нашите специалисти от AutoCredit.

Тагове:
4 Коментара

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *