Автомобилът на Агент 007 – BMW Z3 роудстър

Автомобилът на Агент 007 – BMW Z3 роудстър

BMW Z3 е определено един от най-привлекателните двуместни роудстъри. Това се доказва от бързите му продажби, дори цените на екземплярите да са завишени. Всичко по автомобила на Джеймс Бонд от филма „Златното око“ е в типичен BMW стил. Всичко, освен шасито. Окачването е странно, идентично с това на BMW E36 Compact и съчетава в себе си дизайн от 80-те и 90-те години на миналия век. Общо казано, ходовата част отпред е идентична с тази на регулярна 3-ка Е36, а задницата е заимствана от предшественика – Е30. Странно е, че Z3 с 1.9-литров бензинов агрегат се усеща по-тромава и по-бавна от прекия си конкурент – Mazda MX-5. Но за щастие, всички останали двигатели са такива, каквито очакваме да бъдат. Редовите „шестаци“ с обем 2.8, 3.0 и 3.2 литра са най-пикантни, а гамата се допълва от 1.9-литров, за който споменахме, както и 2.0-литров.

Автомобилът на Агент 007 – BMW Z3 роудстър

Автомобилът на Агент 007 – BMW Z3 роудстър

Както шасито, така и интериорът донякъде издават смесицата между две поколения. Хубавата новина е, че всичко в купето е изработено от страхотни материали и дори след 10 години употреба няма да видите ужасни следи от износване. Седалките (според нас са леко грозновати) са изключително удобни, а позицията им е точно такава, каквато трябва да бъде, за да може всеки един автомобилен фен да се настани комфортно. Багажникът, както можете да се досетите, е недостатъчен за багажа на половинката ви.

Автомобилът на Агент 007 – BMW Z3 роудстър

Автомобилът на Агент 007 – BMW Z3 роудстър

Най-масови на родния пазар са моделите, предлагани с 1.9-литров агрегат. Като цяло, пътното поведение на Z3 с 4-цилиндров двигател не е лошо, макар че винаги ще ви се иска още малко мощност. 1.9-литровият 16-клапанов агрегат разполага със 140 к.с. и се предлага както с 5-степенна механична, така и с 5-степенна автоматична трансмисия. Летите джанти, двете въздушни възглавници, ABS-ът и централното заключване с дистанционно са стандартни опции. CD-плейърът, климатикът, електрическият покрив и подгряването на седалките са екстрите, които препоръчваме да добавите.

2.8 и 3.0-литровите предложения дават 193 или 231 к.с., с които ускоренията стават за миг. А когато добавим комбинацията от свален покрив и типичния 6-цилиндров звук, смятаме, че няма какво да замести комбинацията. Е, освен 3.2-литровия M Power модел. 321 к.с. са на разположение за изключителна забава или спокойно пътуване из нощния град. Интересно тук е, че 1.9-литровият агрегат ще изразходва средно около 10 литра за 100 км. Същите показатели дава и 2.8-литровия мотор.

Автомобилът на Агент 007 – BMW Z3 роудстър

Автомобилът на Агент 007 – BMW Z3 роудстър

При огледа на вашето ново Z3 роудстър бъдете внимателни, тъй като има компоненти, които са изключително скъпи за подмяна. Най-главно това важи за външния вид – всички „ламарини“ са строго индивидуални за Z3: капаци, калници, врати, брони и дори фарове и стопове. Евтини алтернативни марки за тях почти няма, а ако се намери някой панел, то шансът да не пасне с останалата част от автомобила е голям. Особено внимание обърнете на роговете отпред и подредбата на „муцуната“. При каквото и да е съмнение за некачествен ремонт, препоръчваме да затворите капака и да продължите нататък. При по-ранните модели има вероятност да се видят ръждиви петна по калниците. Огледайте (и опипайте отвътре) калниците внимателно. Прясно боядисани детайли издават, че автомобилът е претърпял ремонт, който пък сам по себе си е с неясно качество.

По двигателя, силовото предаване и ходовата част за щастие няма нищо кой знае какво. Заради масовата употреба на BMW E30, E36 и E46 (3.0-литровия двигател на Z3 е от Е46 поколението), всички части по окачването и моторите са сравнително евтини, а и се намират добри алтернативни предложения. Слаби места са кормилната рейка (усеща се луфт на колелата и тропане в движение), тампоните на предните носачи и биалетките (особено ако автомобилът е с допълнително монтирани по-ниски пружини). Като заговорихме за снижено окачване, при възможност проверете долната част на горивния резервоар. Не са редки случаите, в които при по-бързо минаване през легнал полицай резервоарът понася удар и се изкривява. Сервизните интервали са според начина на шофиране и пробега, затова не се учудвайте, ако в сервизната книжка на кандидат-автомобила ви се четат неравни километри. Ако на таблото пък четете, че инспекцията и обслужването на маслото са занулени, задължително изискайте книжката. Зануляването на Oil Service и Inspection стават за 20 секунди и всеки продавач може да злоупотреби. Важното е самата книжка да е налице и в нея грижливо да са описвани всички манипулации по автомобила.

Компютърната диагностика на BMW винаги е била и ще бъде достоверна. Преди покупката на автомобил от марката изискайте от продавача да ви „уреди“ начин за транспортиране до един от многото в страната частни специализирани по BMW сервизи. Там бързо и лесно ще си проличат всички видими и прикрити проблеми по двигателя, работата му, въздушните възглавници, спирачките и т.н.

Внимателно огледайте и тествайте механизмите, отговорни за движението на мекия таван. Той трябва да се прибира и отваря за секунди и без никакви пречки и затормозяване. Уплътненията между тавана, челното стъкло и предната част на вратите страдат най-много, затова съветваме да проверите състоянието им, за да няма неприятни изненади (течове) при първите дъжд или автомивка. Ако в задния край на стъклата на вратите няма контакт между стъклото и уплътнението, това не бива да ви притеснява. Често срещано явление е реглажите на стъклото да „избягат“ в нежелана посока. Проблемът е сравнително лесно отстраним.

Виж обяви за употребявани модели на BMW при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *