Автомобили за лятото, но на каква цена? Peugeot 307 CC

Автомобили за лятото, но на каква цена? Peugeot 307 CC

Забелязвате ли колко много кабриолети излязоха от гаражите с настъпването на по-топлите дни? Докара ли ви се и на вас кабрио? Ако сте си харесали Peugeot 307 CC, може би е добре да знаете какво ви очаква, след като сте подбрали и закупили въпросно возило. Ако 206 CC не е вашето возило, защото е прекалено малко, значи 307 CC би трябвало да ви се понрави – по-голям, по-добре оборудван, и по-добре изглеждащ (според някои).

Но нека да не забравяме, че доброто оборудване понякога може да е нож с две остриета, защото колкото повече екстри и глезотии предлага един автомобил, толкова по-уязвим е той.
Естествено, най-големи съмнения у нас поражда задвижването на металния покрив. Изненадващо е, че на голяма част от 307 кабриолетите механизмът работи безотказно независимо, че всеки ден бива използван по поне два пъти. Таванът трябва да се прибере напълно без усилия, а капакът над него да се затвори плътно. Това означава, че всичко е наред. При разтварянето му ситуацията е идентична. Спирате на място, натискате бутон и след 25 секунди и без никакви затормозявания покривът трябва да е над главата ви. Най-често срещаният проблем е таванът да спре на половината път, оставяйки ви в безпомощно състояние.

Обикновено това се случва ако електромоторът е усетил напрежение по-голямо от нормалното. Рестартиране на операцията би трябвало да доведе до нейния край, но това трябва да ви подскаже, че нещо не е наред и съветваме да обърнете внимание колкото се може по-скоро. И не става въпрос само за почистване и смазване на механизмите. При някои кабриолети самите електромотори и плъзгачи се нуждаят от коректно регулиране. За съжаление не са ни известни безброй добри автосервизи, специализирани за кабриолети, затова ремонти от този тип са малко рискови. Друг момент, който повечето кабрио-водачи изпускат, е поддръжката на салона особено в летния сезон. Кожените тапицерии страдат изключително много, когато са подложени на директна слънчева светлина. В резултат на това те изсъхват, изтъняват, напукват се и в най-лошия случай се късат.

Автомобили за лятото, но на каква цена? Peugeot 307 CC

Автомобили за лятото, но на каква цена? Peugeot 307 CC

Автомобили за лятото, но на каква цена? Peugeot 307 CC

Автомобили за лятото, но на каква цена? Peugeot 307 CC

Ако не искате вашите красиви кожени седалки да заприличат на ръфани от куче, полагайте повече грижи в летния сезон за тях от нормалното. Особено ако обичате през деня да махате покрива. Едно добро почистване от прахта и грижа с някое от предлаганите на пазара млека за кожени тапицерии ще ги държи винаги свежи и защитени от външните въздействия. Съветваме ви периодично да обгижвате и уплътненията на покрива със специален препарат, за да остават еластични и да не губят свойствата и главната си цел. Возили ли сте се в кабрио при буря? Текла ли е вода по коленете и раменете ви? Ако ви се е случвало, това е начинът да избегнете подобни неприятни ситуации. Ако вече е късно за съживяване на неподдържаните уплътнения, заделете пари и купете нови. Смятаме изулацията на подобен тип модерни автомобили за изключително важна, тъй като са пълни с електроника. Почти навсякъде се крие по един или няколко модула, отговори за различни функции на автомобила и определено трябва да ги задържите колкото се може по-сухи.

Ако предположим, че кабриолетът е сезонен автомобил, то това означава, че 3-4 месеца в годината стои паркиран в някой гараж. Това от една страна е добре, но от друга – не чак толкова. Най-големите проблеми за един автомобил се развиват от недобро поддържане и от стоене на място. След всяка една зимна пауза запалете автомобила и не потегляйте веднага. Оставете го да поработи на място и след като е загрял го загасете. При повторното палене преместете автомобила на друго място и проверете „зимната бърлога“ за течове от всякакво естество – от смазочната система, от охлаждащата система, от скоростите. Ако автомобилът ви е с перфектно закрепени кори под двигателя, посетете сервиз, в който механиците да се убедят, че всичко е както трябва да бъде – няма изсъхнали от неползване гумени уплътнения, няма напукани маркучи и няма капки, издаващи течове. Проверете състоянието и хлабината на ремъците. При нужда ги подменете с нови. Ослушайте се за скърцания от ролките при запален двигател. Ако има такива – заменете ги с нови.

Автомобили за лятото, но на каква цена? Peugeot 307 CC

Автомобили за лятото, но на каква цена? Peugeot 307 CC

Съветваме ви да обръщате повече внимание и на ходоват част. Както знаете, кабриолетите в повечето случаи са по-тежки от нормалните версии на идентични автомобили. При 307 CC по-голямата маса е факт. Това означава, че и окачването понася по-голям стрес при движение по неравности. Чуете ли какъвто и да е звук, издаващ хлабина в шарнирен болт или носач, посетете сервиза и се консултирайте с механиците. Всяко едно отлагане на ремонта може да увеличи сметката за авточасти, тъй като разбит външен накрайник, например, кара вътрешния да се износва по-бързо от нормалното.

Инак всичко друго по поддръжката на 307 CC e идентично с обгрижването на нормално 307 или 307 SW (комби). От зацапани ABS-датчици, през ненадеждно закрепени кори под двигателя та до проблеми с подгревната/климатичната система. За такива проблеми можете да се обърнете към почти всеки сервиз. Ахилесовата пета на всяко 307 е електросистемата му. Както споменахме вчера, при фейслифтовите модели по-голямата част от проблемите са отстранени, но все пак не всичко е перфектно. Всеки по-запознат електротехник ще локализира и отстрани забележките, които имате към вашето 307 CC.

Виж обяви за употребявани модели на Peugeot при нашите партньори Mobile.bg и купи на изплащане с AutoCredit.

AutoCrеdit – така вече се кара!

Добави коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *